Szukam danych silnika fiat 1,6 dohc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
posiadam silnik dohc 1,6 o średnicy cylindrów 80mm. typ 132A 000. silnik w stanie agonalnym- do remontu, to duże koszty. nie znając jego mocy i momentu , mam wątpliwości, co uzyskam. w tej chwili jeżdżę na silniku ohv 1,6 który sam remontowałem- pracuje idealnie. wydawanie kasy, tylko dla większej kultury pracy nie jest logiczne. jednym z problemów z jakimi się już spotkałem, jest totalny brak konkretnych publikacji. pytałem w wielu księgarniach, nic nie ma, absolutnie nic, nawet na zamówienie. czy któryś z Szanownych kolegów posiada dane tego silnika i mógłby się ze mną nimi podzielić?
mój numer GG: 9894820.
  
 
Cytat:
2008-02-07 04:37:57, GaznikWrb pisze:
posiadam silnik dohc 1,6 o średnicy cylindrów 80mm. typ 132A 000. silnik w stanie agonalnym- do remontu, to duże koszty. nie znając jego mocy i momentu , mam wątpliwości, co uzyskam. w tej chwili jeżdżę na silniku ohv 1,6 który sam remontowałem- pracuje idealnie. wydawanie kasy, tylko dla większej kultury pracy nie jest logiczne. jednym z problemów z jakimi się już spotkałem, jest totalny brak konkretnych publikacji. pytałem w wielu księgarniach, nic nie ma, absolutnie nic, nawet na zamówienie. czy któryś z Szanownych kolegów posiada dane tego silnika i mógłby się ze mną nimi podzielić? mój numer GG: 9894820.


Produkowany i montowany w 132 72-77 Montowany też w 125pMC - i to jedyny słuszny silnik do repliki MC!
98KM/6000, 129Nm/4000 śrxskok = 80x79,2 = 1592ccm st sprężania 9.0
Mam taki po strzale paska rozrządu. Powoli go kompletuję.
Jeśli chodzi o jakieś dane naprawcze - Musze poszperać w domu.
BTW można zrobić remont na tłokach od poldka 1.6. Też mają 80mm i są dostępne w lepszej cenie. Są też dużo lżejsze. Pozostaje przeróbka ich denek - podcięcia na zawory i splanowanie bloku - jest różnica odległości sworzeń-denko. Acha. średnica sworznia chyba taka sama.
Jeździłem z tym silnikiem w PN caro. Pomimo ze miał ciśnienie po 8 atm śmigał jak wsciekły. Porównam go do rovera tyle że on ciągnie od samego dołu. Przyjemny silniczek. Chce go zapodać kiedyś do swojego 125p.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
OLO. pamiętasz może, jaka jest różnica wysokości tłoków. mam 4 korbowody- nówki do silnika fiat dohc. ta korbowody są o około 8mm dłuższe od tych z 1,6. może dałoby się uniknąć obniżania bloku silnika. jakby nie patrzyć będzie to zmniejszenie pojemności cylindrów.
  
 
Korby dłuższe o 8mm! To bardzo dużo!
Różnica wysokości byłą około 0,5-0,6mm

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."