[Lantra 1,6 92"] Pompa paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!!

Od jakiegoś czasu walcze z moim autkiem ( Hyundai Lantra 1.6 DOHC 1992r) a dokładniej z jego bolączkami które objawiają się głównie:
  • długo musze kręcić jak jest zimny(jak ciepły to od razu) - w przypadku gdy jest zimny czasami odpali na chwilke ale zaraz gaśnie(kilka razy);
  • przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu dławi się( po kilku sekundach dopiero wchodzi na obroty );
  • strasznie dużo pali w mieście ( przy spokojnej jeździe) - ok 14-16l i co jest najlepsze tylko w mieście bo na dalekich trasach do 7-7,5l;

Oczywiście wiele rzeczy już w nim wymieniłem : sonda lambda, filtry, świece, kable, czujnik temp silnika, silniczek krokowy(był uszkodzony) ale nic nie pomogło ( komputer nie zawiera żadnych błędów). Ostatnio zacząłem się zastanawiać czy to nie wina pompy ponieważ jej w ogóle nie słysze?? To jest możliwe ?? Czy po prostu w tych autach pompka tak cicho chodzi

Pozdrawiam serdecznie

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-12 21:25:11 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
nie wiem czy to pompa-ale diagnoza poprzez to ze jej nie slychac bylaby mozliwa,gdyby auto nie jezdzilo.jesli jezdzi a jej nie slychac-tzn.ze na pewno pracuje.
  
 
Możesz mieć nieszczelność między pompą paliwa a deklem w baku.

Na zimnym silniku odpali dopiero za n-tym razem i przy delikatnym dodaniu gazu będzie się dusił.

Przy takiej sytuacji pompa pracuje na maksimum, aby utrzymać cieśninie i presto się bardzo grzeje.

Z tego co piszesz to juz nie masz pomysłów, a więc 15 minut na wyjecie pompy z baku i sprowadzenie stanu wężyków. W przypadku wymiany, należy użyć wężyków przeznaczonych do benzyny.

Gdyby pompa paliwa była kaput to, samochód w ogóle by nie jeździł. W przypadku jej wymiany szukaj oryginalnej pompy paliwa, a te podroby z allegro sobie odpuść [za niskie ciśnienie wytwarzają, a sprzedawcy nie wiedzą co maja i trudny jest z nimi kontakt]

Jest jeszcze jedna możliwość, czujnik temperatury wkręcony pod termostatem. W tym przypadku efekt też był widoczny na wskaźniku temperatury.
  
 
katalogowe spalanie Lantry j1 1.6 16v przy stałej prędkości 90 km/h = 6,9 L@100km

analogicznie Lantra j1 1.8 16v = 7,0 L@100km
  
 
A wtryskiwacze sprawdzałeś czy nie zalewają?
  
 
kpawel: czyli mówisz że po wyjęciu pompy zobacze bez problemu stan przewodów??(PS. a gdzie ewentualnie takie przewody kupić ??). Jeżeli chodzi o czujnik temperatury pod termostatem to też już go wymieniłem
Remlen: No własnie wtryski mi tylko zostały ale sam ich chyba nie sprawdze (chociaż podobno to łatwe) Ma ktoś z Was doświadczenie w takim testowaniu ?? Jeżeli tak bardzo prosze o wskazówki. W serwisach chcą za takie sprawdzenie straznie dużo kasy
  
 
Przewody można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym cięte z metra około 20cm chyba fi8 + dwa cybanty. Ważne, żeby były przeznaczone do paliwa.
Stwierdzenie stanu, czy nie ma spękań, czy się nie wykruszył….

Co do wtryskiwaczy, bardziej możliwe, że są zabrudzone niż padnięte.
Można je zdemontować i dać do czyszczenia ultradźwiękami lub czyścić we własnym zakresie, tylko potem trzeba dokupić oringi, aby była szczelność.
Można zastosować dodatek do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy firmy STP

Testowanie wtrysków polega na odkręceniu listwy z wtryskiwaczami, jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga patrzy czy leci mgiełka z wtryskiwaczy.

[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2008-02-14 14:57:20 ]
  
 
Cytat:
Testowanie wtrysków polega na odkręceniu listwy z wtryskiwaczami, jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga patrzy czy leci mgiełka z wtryskiwaczy. [ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2008-02-14 14:57:20 ]



Rób to wyłącznie na zimnym silniku.
  
 
A po wykręceniu kilku śrubek trzymających listwę można ją podnieść bez problemu ???
  
 
Cytat:
2008-02-14 15:39:51, addxor pisze:
A po wykręceniu kilku śrubek trzymających listwę można ją podnieść bez problemu ???


Chyba tak, nie ma tam innych zabezpieczeń.
  
 
Teraz przypomniały mi się słowa szpecjalisty który zabaczył na ciśnienia sprężania = 10 9 8 9 i stwierdził że to wszystko przez silnik. To możliwe ?? Bo mi się wydaje że jeszcze silnik nie jest kaput.
  
 
kompresja < 12 kwalifikuje Twój silnik do wymiany/remontu
  
 
e-gen: Ale czy to może być przyczyną dławienia się, ogromnego spalania tylko w mieście??. Bo tak w sumie to oleju mi nie je ani innych objawów śmierci silnika nie ma
  
 
Cytat:
2008-02-14 15:39:51, addxor pisze:
A po wykręceniu kilku śrubek trzymających listwę można ją podnieść bez problemu ???



Bez najmniejszego problemu.