Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
michcio_007 LOB MEMBER B MV6 Płock / Liszyno | 2008-02-18 21:41:42
niestety brak klucza udarowego a już jedna nasadka pękła... oczywiście mowa o przyłożeniu klucza do łba śruby? bo do nakrętki nijak nie podejdzie i robota stanęła... a do jutra musi być zrobione a może rozwalić tą srubę i poszukać w sklepie drugiej? da radę dostać je czy to jakies specjalne cuda? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-18 22:02:56 Sruba tylko w ASO. Kup solidną nasadkę(najlepiej czarną) i heja ... Jak zaczniesz to przecinać, to dopiero bigosu narobisz... |
Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2008-02-18 22:25:49 Witam,
nasmaruj gwinty naftą z olejem na noc obficie. Do dobrej jakościowo nasadki klucza nasadowego przyspawaj poprzecznie 30 - 35 cm rury 3/4 cala i masz klucz solidny na stałe, zawsze możesz włożyć na to dłuższą rurę grubszą i nie ma siły żeby nie odkręcić. Od gory jak będzie potrzeba włóż klucz oczkowy, on sam się zaprze o podłużnice jak będziesz odkręcał. Ja sobie wykonałem taki klucz bo też miałem problemy z odkręceniem śruby pionowej tulejki wahacza. Co do śruby to wg. EPC to M14 x 100 [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2008-02-18 22:35:09 ] |
Pabelo LOB MEMBER Omega A 24v Gliwice | 2008-02-18 22:52:37 Tak jak pisze omegolot dobra czarna, czyli kuta nasadka
i powinno zalatwic sprawe. Jednak w ekstremalnych przypadkach zwlaszcza przy zawieszeniach, warto podgrzac niektore elementy. Najprosciej palnikiem i wtedy nie ma przebacz musi puscic Pozdrawiam |
michcio_007 LOB MEMBER B MV6 Płock / Liszyno | 2008-02-18 23:00:04 robota musi poczekac do jutra...
pojadę po solidną nasadkę i będę kombinował z odkręceniem tych upartych śrub - dam znac jutro co i jak. zostały tylko te dwie... ale zawsze tak jest, byłoby zbyt pięknie gdybym mógł odkręcić/wymienić wszystko bez problemów eh potem już tylko wyjęcie kolumny, wymiana poduszki i łożyska, wymiana sworzni (czeka mnie jeszcze ich roznitowanie - macie jakieś pomysły/sposoby? - planuję nawiercić wiertłem 10 nity jednocześnie robiąc otwory na nowe śruby), wprasowanie tulejek - tutaj chyba nie obędzie się bez wizyty w warsztacie - brak praski i będę cieszył się o niebo lepszym i cichszym prowadzeniem Omci |
michcio_007 LOB MEMBER B MV6 Płock / Liszyno | 2008-02-18 23:01:23
tylko czy później taka śruba będzie nadawałą się do ponownego montażu??? wydaje mi się że nie... |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-18 23:54:56 Grzejesz tylko nakrętkę powiedzmy do 200 * i odkręcasz. |
Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2008-02-19 07:52:09
-wywierć takim wiertłem jakie są otwory w końcówce wahacza aby nie były za duże ponieważ tam póżniej przychodzą zamiast nitów śruby M 8 |
michcio_007 LOB MEMBER B MV6 Płock / Liszyno | 2008-02-19 23:17:52 uff kolejny dzień walki dobiegł końca...
więc tak: odkręcone śruby mocujące tuleje przednie wahaczy - straty: nasadka 1szt., trzpień do nasadki 2 szt. (pomogła kombinacja nasadki kupionej zawczasu "od przyjaciół zza Buga" oraz ponad metrowej dzwigni z solidnym mocowaniem trzpienia) śruby mocujące tuleje tylne zostały odkręcone wcześniej, odkręcone nakrętki i wyjęte śruby z mocowań sworzni (jedna tak się zapiekła, że musiałem ją rozruszać naprawdę potężną dźwignią - tą której użyłem do odkręcenia śrub tulei przednich - straty: mnóstwo czasu i nerw - a miało być tak pięknie...) sworznie wyjęte - wybite z mocować zwrotnic (straty: patrz wyżej) odpięte drążki kierownicze od ramion zwrotnic , straty: nakrętka, która została rozcięta, uparta nie chciała się odkręcić i tu moje pytanie - na ile wytrzymają jeszcze drążki kierownicze - pytam bo jak odkręcałem to nie miałem możliwości zblokowania śruby i zaczęła kręcić się dookoła, w obu końcówkach śrubami da się w miarę lekko poruszać w każdym kierunku, i czy to kwalifikuje je do bliższej w czasie wymiany? pytam bo nie mam wyczuwalnego luzu na drążkach... z góry dzięki za rady plany na jutro: odpięcie gónych mocowań kolumny i wymiana poduyszek z łożyskami - tutaj pytanie - łożysko składa się z dwóch części białej i żółtej, innymi słowy dwóch plastików jeden ma ciut szerszą drugi ciut węższą średnicę - którą do góry a którą do dołu zakładać (pytam bo pewnie niewiele zostało z oryginałów)??? wprasowanie tulei w wahacz - pytanie - ani przednie ani tylne tulejki nie mają żadnych oznaczeń, ścięć ani nadruków, wydawało mi się że powinny mieć (po lekturze wątków z archiwum, szczególnie tego z rysunkiem technicznym wahacza z tulejka posiadającą takowe wcięcie) - zaznaczam iż oryginały w wahaczu (GM) nie posiadają oznaczeń - jak te elementy zamontować? rozwiercenie nitów i zamontowanie nowych sworzni - dzięki Tom_J, faktycznie są mniejsze śruby niż M10, będę zaczynał od malutkiego wiertełka a potem większym aż do uzyskania właściwej śrenicy - jednak martwi mnie fakt iż nowe sworznie nie posiadają regulacji na otworach i trzeba wywiercić dokładnie tak jak ma nowy sworzeń otwory, będzie to trochę trudne bo nity nie mają "równo" nabitych wgłębień... pytanie ogólne - czy można zakładać stare śuby i nakrętki ( z wyjątkiem tych z zabepieczeniem plastkiowym) czy koniecznie szukać nowych? podsumowując: nasadka kilka zł, trzpienie 2 x kilka złotych, cały dzień pod autem, obolałe ręce, ale świadomość własnoręcznie wykonanej pracy - bezcenne |