FOTORELACJA-Demontaz pompy wsp. oraz kolektora ZETEC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W związku z tym ze dzis przygotowałem aiutko do jutrzejszego zabiegu i musiałem co nie co wywalic z komory silnika,postanowiłem zrobic mała relacje 2 w 1, czyli demontaz pompy wspomagania ZETEC ora kolektora wydechowego.No to START
1.Pierwsza czynnościa jakoą musimy zrobic to przygotowanie miejsca do pracy czyli kanał w garażu oraz niezbędne narzędzia
Image Hosted by ImageShack.us

2. pierwszą czynnośćą od jakiej zaczynamy w przypadku demontazu kolektora (przy demontazu samej pompy nie potrzebne jest demontowanie zderzaka) demontujemy zderzak przedni,odkręcając boczne mocowania(srubokręt gwiazdka) oraz 4 nakrętki(klucz 13) mocujące zderzak do wzmocnienia przedniego ,dojście od tyłu
Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

3.nastepna czynnoiśc jaka musimy wykonac to demontaz osłony bocznej paska napędu osprzętu ( alternator ,klima,napinacz itp) ta czynnośc wykonujemy kluczem nasadowym na długiej przedłuzce,osłona mocowana 2 srubami
Image Hosted by ImageShack.us

4.Kolenja czynnośc jaka musimy wykonac to poluzowanie śrub koła pompy wspomagania,czynność ta wykonujemy na założonym pasku(łatwiej) 3 sruby widoczne na foto
Image Hosted by ImageShack.us

5.następnie sciągamy pasek odciągając napinacz widoczny na foto
uzywając klucza nasadowego z grzechotka nr 15
Image Hosted by ImageShack.us

6.Nastepna czynnośc po sciągnięciu paska napędu to odkrecenie wcześniej poluzowanycg srub koła pompy wspomagania i sciagniecie w/w koła oraz odkręcenie przewodów pompy wspomagania, i tu ostroznie bo nakrętka przewodu wysokiego ciśnienia lubi robic sie okragła, uzywamy klucza 16,przewód od zbiorniczka jest na opaskę więc spoko

Image Hosted by ImageShack.us

7.Pierwszy nalezy sciągnąc przewód gumowy tak aby szybko go włozyć do pustej butelki aby płyn nie zanieczyscił srodowiska naturalnego jak i kanału
Image Hosted by ImageShack.us

8.Po wykonaniu tej czynności nalezy odkręcić sruby mocujące pompe wspomagania i wyciagnąć ją, sruby mocujące odkręcamy kluczem 13
Image Hosted by ImageShack.us


W przypoadku w którym chodziło nam tylko o wyciagnięcie pompy wspomagania wszystko za nami,pozostaje nam wymienic pompę(w przypadku gdy była uszkodzona) i montowac wszystko w kolejności odwrotnej
Ale w związku z tym ze naszym celem jest wyciagniecie kolektora wydechowego idziemy dalej i demontujemy wspornik pompy wspomaganie,bez tejh czynnosci nie odkjręcimy jednej sruby trzymajćej kolektor podstawe odkręcamy kluczem 13 (widoczna na foto)
Image Hosted by ImageShack.us


Po wykonaniu tej czynności demontujemy osłone termiczna kolektora wydechowego ( 2 sruby klucz 10) oraz 2 bodaj że 13 mocujące osłone do kolektora ,ja ich nie mam
Image Hosted by ImageShack.us

Natepnie w zalezności od tego co planujemy robić wymontowujemy kolektor odkręcając najpierw katalizator,a nastepnie sruby mocujące kolektor do głowicy

Image Hosted by ImageShack.us

Po ewentualnej wymianie kolektora należy postepować w kolejnosci odwrotnej do opisanych i wszystko co do tej pory wymontowaliśmy znajdzie się na swoim miejscu.

W przypadku adaptacji kolektora z RS2000 musimy wymontować chlodnicę, w tym celu należy odłaczyć wszelkie kostki,spuścić płyn chlodniczy do czystego pojemnika bądż wiadra i wymontować chłodnicę
Image Hosted by ImageShack.us


Po wykonaniu tych czynnośc mamy wymontowana pompę wspomagania,chłodnice i kolektor wydechowy.
Image Hosted by ImageShack.us

Mam nadzieję że ta mała fotorelacja w jakimś stopniu pomoże osobą które zechca we własnym zakresie wykonac te czynności jakie opisałem powyżej
czas wykonania wszystkich czynności to 1,5 godziny bez pospiechu( w tym 3 fajeczki i 2 smsy) mysle ze osoba nie wprawiona wykona to z ponowym montazem w 5 godzin
P.S. prosze moderatora do wklejenia tej fotorelacji w odpowiednie miejsce na forum
Pozdrawiam RemikGT
p.s.TROSZKE ZA DUZE FOTKI WIĘC PROSZĘ O KOREKTĘ



[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-03-05 20:40:19 ]
  
 


Dzieki Remik napewno mi sie to przyda tym bardziej,ze na dniach zabieram sie za wymiane pompy
  
 
Remik ale po co wyciągałeś pompę ,kolektor da się wymontować bez jej demontażu
  
 
a jak odkręcisz skrajna nakrętke z prawej strony ,przy wsporniku pompy?
  
 
wykręcałem kolektor w swoim mk6 dwa razy i nie miałem problemu z odkręceniem tej nakrętki ,nigdy pompy przy tej operacji nie demontowałem
  
 
Cytat:
2008-03-05 21:00:39, kamil76 pisze:
wykręcałem kolektor w swoim mk6 dwa razy i nie miałem problemu z odkręceniem tej nakrętki ,nigdy pompy przy tej operacji nie demontowałem


to nie traktuje tej fotorelacji jako demontaz kolektora, ja w swoim musialem ją wykręcić oto co
  
 
Wielkie dzięki Remik! Bardzo potrzebowałem tej fotorelacji
  
 
Stare... ale jare, wszystko dokładnie jak w relacji!

Dzięki wielkie!

-----------------
FEFK #2481