Short shift

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam


montował ktoś short shift w escorcie???
  
 
nie ma sensu :] zwłaszcza ze skrzynią mtx75 bo do tych nie do dostania ale mam ziomka co Ci zrobi short shifta i zreanimuje wybierak przy okazji. Z michałowic to blisko
  
 
jak nie do dostania jak mozna dostac.. kwestia za jaka kwote
  
 
hmm w polszy jeszcze się z takim nie spotkałem
  
 
Cytat:
2008-03-05 23:54:55, yezXR3i pisze:
nie ma sensu :] zwłaszcza ze skrzynią mtx75 bo do tych nie do dostania ale mam ziomka co Ci zrobi short shifta i zreanimuje wybierak przy okazji. Z michałowic to blisko


Z których michałowic ten ziomek??
  
 
z tych koło Krakowa :]
  
 
a ja znalazłem juz dawno cos takiego i myslałem ze bedzie pasowac tylko miałem inne wydatki ale przed latem bede pewnie kupował:
Short Shift klik
  
 
do skrzyni z podnoszonym wstecznym nie :]
  
 
ja mam juz na to patent
taki "home made" ale zasada dzialania ta sama,
wroce do polski to zrobie short shifta i fotorelacje
a pomysl z tej stronki klik

[ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2008-03-06 02:49:16 ]
  
 
jesli problemem jest podnoszony wsteczny to to mozna podobno wymontowac.
moj lewarek pomimo wymiany tych plasticzków lata dosc mocno ,jest za długi i ma długie skoki
taki short shift,krótszy lewarek bez podciaganego pierscienia to byłoby lepsze niz 20km wiecej))


podany link nieco rozjasnił mi sprawe-


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2008-03-06 07:22:08 ]
  
 
zasada dzialania short shifta jest bardzo prosta
wystarczy zwiekszyc odleglosc pomiedzy "przegubem" w ktorym osadzony jest lewarek a jego dolnym mocowaniem do "wodzika" skrzyni biegow
zwiekszenie tej odleglosci o 15mm daje okolo 30% mniejszy skok lewarka
w escorcie jest to troche bardziej zkomplikowane ale jak najbardzej do wykonania
  
 
tak wiec Pompa dzialaj i rob foty, chcemy wiedziec wszystko, chetnie widzial bym u siebie taki szortszifterek ciekawe tylko jak to bedzie z podciaganym wstecznym, ale polak potrafi hehe
  
 
Panowie, a nie lepiej zamiast wydluzac dol, to skrocic gore ??
  
 
Cytat:
2008-03-09 22:43:27, Quattro pisze:
Panowie, a nie lepiej zamiast wydluzac dol, to skrocic gore ??



nie beda szynciej wskakiwały biegi a ciezej ... ważna jest długośc tej strony dolnej ... ona decyduje o tym czy szybciej wejdzie bieg ...

niby nie logiczne z punktu matematyki ale prawdziwe z punktu widzenia mechaniki ;p ...

  
 


zeby zlikwidowac podciąganie wstecznego trzeba tam jakiś kołek blokujacy wywalic i ten cały mechanizm z lewarka-podobno,bo jeszcze nie patrzyłem.

odnosnie do wypowiedzi Pompy-w escorcie przegubem mocujacym lewarek jest ta czesć z guma i plastikami,w którym pracuje kulka lewarka,a tam dalej pod tym jest drugi punkt mocowania do wodzika idącego do skrzyni?
mam drugi lewarek to się pobawie-na poczatek chałpnicze eksperymenty zobaczymy..
  
 
tez chyba sobie lewarka poszukam i bede kombinowal wieczorami
  
 
zdradze wam rabek tajemnicy...
To wszystko co potrzebujemy zeby miec short shifta (przynajmniej w mk4)
np. wydluzamy lewarek pomedzy tym przegubem a mocowaniem do wodzika skrzyni o 15mm(wspawujemy pret) wiec potrzebujemy 15mm "adapteru" ktory umozliwi nam przykrecenie oburowy wodzika i zamocowanie spezynek.
Ja do tego celu chce uzyc dwie obudowy (np ze szrotu) z ktorych wytne "denka" i uzyje ich jako adapteru
jestem pewien na 99% ze to bedzie dzialac...
niestety nie wiem jak to jest z podnoszonym wstecznym.
do roboty ludziska
  
 
bedzie tak samo-samo podnoszenie polega na tym ze jest w obudowie kołek i zeby wrzucic wsteczny podciaga sie zabek w lewarku zeby przeszedł przez to zabezpieczenie-
Gdzies tu na forum kiedys opisywali demontaz tego całego patentu
a bieg z 5 na wsteczny i tak nie wejdzie,przynajmniej mnie sie nie udało pomimo usilnych prób
  
 
POMPA, Ty masz skrzynke od RS'a czy cos innego wyrzezbiles?
  
 
Cytat:
2008-03-10 13:21:18, bzikol pisze:
nie beda szynciej wskakiwały biegi a ciezej ... ważna jest długośc tej strony dolnej ... ona decyduje o tym czy szybciej wejdzie bieg ...

niby nie logiczne z punktu matematyki ale prawdziwe z punktu widzenia mechaniki ;p ...



Nie stwierdzono koniecznosci uzywania nadmiaru, sily ale ja mam Nissana

Z to odbije twoja prawde mechaniczna inna prawda mechaniczna - wydluzenie tylko dolnego fragmentu bez skrocenia gornego powoduje nagly wzrost sily wrzucania biegow - zycze Wszystkiego Najlepszego synchronizatorom...