[Accent 1.3 95 3D] jak podnieść tył - jakie sprężyny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam accenta 3D tył za nisko siedzi, jak temu zaradzić??
Sprężyny są czarne - czy są jakieś wyższe?
czerwone - zielone itp.

Do ponego tył słyszałem pasują z zastawy przód.
Moze też do accenta coś w temacie już grzebał.

A tył siedzi za nisko o jakieś 5 cm.
wiec gumy itp odpadają.

Spręzyny kupiłem niedawno na szrocie do accenta (sądząc ze moje mogą być cietę itp) i okazało sie ze są takie same.

Czy np sprężyny pasują z Accenta 5D do 3D??

czy moze wysokość to sprawa mocowania kielichów amora?

Ma ktoś jakąś koncepcję.

Pozdrawiam
  
 
Kiedyś miałem przyczepę campingową i stosowałem jako wkładki do sprężyn tzw. piłki pneumatyczne.
Nie wiem jak to się teraz w handlu nazywa ale możesz zacząć od tego
klik
  
 
Dzięki jarek - sporo nad tym forum się narobisz Az za bardzo.
Jeżeli chodzi o resory piórowe to dobre rozwiązanie, nie widzę jednak jak to moze wyglądać a klasycznych sprężynach z amortyzatorami- miałeś to na górze sprężyny zamontowane??.
Ale dzięki poszukam w necie coś.
  
 
powiem ci coś ACCENT1.
jezeli kupiłbyś nowe orginalne spręzynki i nowe amorki to tył napewno sie podniesie.
przerabiałem ten temat w ponym, i moja rada: nie kupuj używanych spręzyn ani amorków - one zawsze beda juz zuzyte.
A najwazniejsze to to aby nie wkładac pomiędzu zwoje spręzyn gumowych super pierścieni np. z allegro. Daja głowe ze od tego pękaja sprezynki - pękły mi obie i przecieły rurke hamulcowa.
jezeli chodzi natomiast o dobór innych spręzynek to tez musialyby być orginalne od jakiegos autka. wydaje mi sie ze ucinane gumówą to raczej juz sa rozchartowane i za długo nie powiekuja.

  
 
Ja te "piłki" stosowałem w ponym, tam była sprawa prosta - oddzielnie sprężyna i amortyzator. Piłkę wkładało się w środek sprężyny (to nie jest to samo co gumy!!!).
Ponego miałem od nowości więc sprężyny były nowe ale nacisk przyczepy na hak = 50kg na takim ramieniu + graty w bagażniku na urlop, więc sprężyny dobijały. Może trzeba szukać czegoś podobnego, w końcu technika poszła do przodu.
Może jakieś strony z caravaningiem?

Można spróbować zwiększyć napięcie wstępne sprężyny (podkładki)ale to trochę skomplikowane.
  
 
Dzięki za odpowiedz Jarek i pioter. Sprawa wygląda tak - amorki tył nowe, ale sprężyny stare używane i kupione inne używane. A Autko ma pozycję poprawną dopiero jak się podniesie je lewarkiem.

Spręzyne da się lekko ugiąć poprzez nacisk ręką. Być może nowe są twarde, ale nie sądze żeby była aż tak duża różnica.

Przez to się zastanawiam czy może kupić amortyzatory z wersji np 5D - jest chyba wyższa. Sam już nie wiem.

A Jarek_2 kurcze w accencie a piłka nie podejdzie bo amor jest razem ze sprężynom - myślałem że w ponym zamontowałeś nie do sprężyny ale nad nią Ale bardzo ciekawy z tym pomysł bo stabilności dada.
Chyba że by otwór zrobić w środu wtedy było by ok. Za ile te piłki kupiłeś i gdzie?? A i czy to bezpieczne?

No cóż może faktycznie nowe trzeba kupić - ale różnica 10 cm jak tylko na zużyte sprężyny to za dużo.
Aha mam gaz w aucie (wiec z tyłu ok 40kg wiecej jest).






[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2008-03-14 18:56:32 ]
  
 
Widziałeś jak wyglądają tylne teleskopy w motocyklu MZ?
Tam jest taka sprytna regulacja
Wszystko zależy od tego co jesteś w stanie sam wykonać bo jeśli masz płacić i kupować to już chyba lepiej nowe sprężyny.

Te piłki kupowałem jeszcze w dawnym RFN w sklepie ze sprzętem do caravaningu.
  
 
Proszę oto piękny MZ Amor

Ojoj raczej nie będę miał takiej możliwości.... z tą gumą (skąd ją wziąć). Aha wydaje mi się ze 10 cm w górę to zbyt dużo jak na sprężynę zużytą - czy się mylę??

To te od których pękają sprężyny??
Guma do sprężyn bo jak patrze jak to się mocuje to nic dziwnego że pęka - za duży jest nacisk na pierwszy zwój.


Tak wygląda moja sprężyna 8 zwojów:
moja sprężyna

kupiłem podobną - moze faktycznie stara się zbyt daje wygiąć - a nowa prawie wcale...tyle ze juz po raz 2 kupować spręzyny i nie trafić w problem to nie zabardzo :| Może od 5D są mocniejsze? Bo autko ciut wiecej waży..
  
 
mozna popytac w sklepie motoryzacyjnym - tam powinni cos doradzic e tym temacie doboru sprezyn od modelu 5 drzwiowego. teoretycznie te samochody sa ciezsze i sprezyny albo twardsze albo ociupibke wyzsze. jest to taka przypadlosc autek ktore maja zamontowany gaz, ze siedza jak motorowki. wiele osob szuka do sedanow sprezynek od tych samych autek w wwrsji kombi ale niestety accenta kombi nie bylo