Wyciek płynu z chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich. Dzisiaj wylał mi się płyn z zbiorniczka a temper. skoczyła pod czerwona kreskę . Po dolaniu płynu i rozgrzaniu silnika zauważyłem że dolna rura gumowa odchodząca od chłodnicy jest zimna.W związku z tym mam pytanie czy to oznacza że padł mi termostat? I czy to jest normalne że przy zepsutym termostacie nie załącza się wiatrak w chłodnicy?
  
 
Trochę mało informacji, ale tak na "kierowniczy" rozum:
załóżmy, że termostat uszkodził się i kieruje obieg płynu chłodzącego cały czas na "mały obieg" - czujnik umieszczony na chłodnicy, a sterujący wentylatorem chłodnicy "nie widzi" podwyższonej temperatury i w związku z tym nie włącza wentylatora.
Myślę, że tak może się stać, ale jeżeli się mylę to proszę kolegów z większym doświadczeniem żeby mnie poprawili.

Pozdrawiam
  
 
Nie chę Cię martwić ale u mnie w Camry TD podobne objawy ZAWSZE oznaczały walniętą uszczelkę pod głowicą. Spaliny przedostawały się do chłodzenia, pompa nie ganiała płynu tylko powietrze i efekt wiadomy. Temperatura rosła, spadała dopiero po mocnym dodaniu gazu (wymuszenie obiegu płynu). Mój termostat ma 20 lat i nic absolutnie mu nie dolega. Oczywiście o wszystkim dowiadujesz się stojąc w korku z dala od domu.

[ wiadomość edytowana przez: premier123 dnia 2008-03-20 22:35:56 ]
  
 
może być czujnik uszkodzony sam czujnik wentylatora
  
 
mech82 - na pewno nie. Wentylator nie włączy się nigdy jeśli rura od chłodnicy będzie zimna. Włączy się tylko jeśli płyn będzie ganiany przez chłodnicę bo wtedy panuję w niej odpowiednia temp. do włączenia. tomini2 - ile masz tam przebiegu w tym aucie?? Gaz to posiada??? I jeszcze jedno, w czasie przegrzewania przewody są twarde??? Bo jeśli uszczelka puszcza będzie się robić ciśnienie w układzie.
  
 
Tu trochę masz na ten temat (w innych wątkach też).
http://www.toyotaklub.org.pl/forum/index.php?topic=17384.60
  
 
Cytat:
2008-03-21 15:11:38, premier123 pisze:
mech82 - na pewno nie. Wentylator nie włączy się nigdy jeśli rura od chłodnicy będzie zimna. Włączy się tylko jeśli płyn będzie ganiany przez chłodnicę bo wtedy panuję w niej odpowiednia temp. do włączenia. tomini2 - ile masz tam przebiegu w tym aucie?? Gaz to posiada??? I jeszcze jedno, w czasie przegrzewania przewody są twarde??? Bo jeśli uszczelka puszcza będzie się robić ciśnienie w układzie.


Masz racje, pomylka ,a jest jeszcze możliwość zakamienionej chłodnicy
  
 
Uszczelka jak w mordę szczelił.
  
 
Cytat:
2008-03-21 15:11:38, premier123 pisze:
mech82 - na pewno nie. Wentylator nie włączy się nigdy jeśli rura od chłodnicy będzie zimna. Włączy się tylko jeśli płyn będzie ganiany przez chłodnicę bo wtedy panuję w niej odpowiednia temp. do włączenia. tomini2 - ile masz tam przebiegu w tym aucie?? Gaz to posiada??? I jeszcze jedno, w czasie przegrzewania przewody są twarde??? Bo jeśli uszczelka puszcza będzie się robić ciśnienie w układzie.


przebieg 200tys, gaz jest, pół roku temu wymieniłem chłodnicę. przewody tak jak pisałem
dolny zimny, górny gorący ale miękki. Sprawdziłem jeszcze czy widać bąbelki w zbiorniczku i czy czuć spaliny w nim ale nic z tych rzeczy.w tej chwili jeżdżę na włączonej na ful dmuchawie i jakoś temp. trzyma się w normie. zastanawia mnie tylko jeszcze czy wskaźnik pokazuje faktyczną temp.
  
 
Wymień termostat, miałem taki przypadek i też stawiałem na uszczelkę, ale po namysłach wymieniłem termostat i pomogło.

A płynu samoczynnie nie ubywa jak jeździsz teraz z włączoną dmuchawą. Z oleju nie zrobiło sie " masło"
  
 
To nie sprawdziłeś jeszcze w pierwszej kolejności termostatu?Wyjmij i do gara go z gorącą wodą i termometr do tego tylko nie taki dla ludzi. Jak nie sprawdziłeś wcześniej to może niepotrzebnie Cię straszę. U mnie podczas awarii uszczelki NIGDY nie było spalin w zbiorniczku ani oleju.

[ wiadomość edytowana przez: premier123 dnia 2008-03-21 18:39:32 ]
  
 
sorka, ale jeżeli jest górny gorący a dolny zimny, to wygląda jakby była chłodnica zapchana (piszesz ze była wymieniana, ale na nową?)...
  
 
czujnik jest w głowicy! jak wzrasta temperatura na silniku to dmuchawa powinna hulać. zepnij go na krutko i zobacz czy dmuchawa pracuje. termostat też morze być zepsuty. czasem ten silnik sie cieżko odpowiecza.
  
 
witam wszystkich i dziekuje za za chęć wskazania przyczyny awarii. Okazało sie że jednak padł termostat. Wreszcie mogę sobie pojeździć bez włączonego na full ogrzewania