[E34] Problem z obrotami między 5000-6500 RPM i prędkością.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Już piszę o co chodzi. Auto to BMW E34 520iA 24V M50 1992r + gaz sekwencja. Otóż ostatnio pocisnąłem swoją betę na maxa i trzymając cały czas pedał gazu, bo to automat przy 5000 obrotów było jeszcze ok, ale już przy 5500-6500 obrotów cofał mi się na 5000. Trzymałem cały czas dalej pedał i ciągle to się powtarzało obroty cofały się ciągle na 5000 RPM i prędkość maksymalna była coś ok. 120-130 km/h, nie dało rady pojechać szybciej. Wyglądało to tak jakbym odrywał nogę od pedała gazu i znowu go wciskał, a rzecz w tym, że ja cały czas go trzymałem. Auto ma wycięty katalizator, filtry wymieniane były niedawno wszystkie, przepływomierz sprawny i czysty, powietrza nigdzie nie zasysa, świece ok, cewki ok. Na benzynie tego objawu nie ma. We wrześniu 2007 wstawiłem nową oryginalną sondę za kupę kasy, reset kompa i regulacja gazu była i nie jechałem tak ostro dawno dlatego nie wiedziałem, że tak się dzieje. Mapa gazu jest ustawiona elegancko, a problem jest. Bardzo proszę o pomoc.
  
 
Jezeli wszystko jest ok i jak twierdzisz dzieje sie to tylko na LPG to sprawa jest oczywista.. nowa jest ta instalka? jak wyglada parownik? działo sie tak od zawsze czy jezdzilo normalnie i teraz sie tak dziac zaczelo?
  
 
Instalacja gazowa we wrześniu tego roku będzie miała już 2 lata, parownik jak wygląda trudno mi powiedzieć musiałbym zdjęcie zamieścić. Nigdy wcześniej tak ostro nie jechałem dlatego nie wiedziałem, że tak się dzieje. Dodam tylko, że przed wymianą sondy było tak samo. Po wymianie sondy reset kompa i ponowna regulacja, mapa gazu jest dobrze ustawiona bo sam z typkiem jechałem i ustawialiśmy to. Reduktor/parownik jest podobno do 200 KM ten co ja mam, filtr gazu mam wymieniony.
  
 
Teoretycznie sekwencje powinno ustawiac sie na hamowni.. w praktyce jest to ciezkie do osiagniecia bo mało gazowni ma hamownie ja stawiam na zle ustawiony gaz byc moze zaszlamiony parownik ale po 2 latach.. malo prawdopodobne choc nie wykluczone..
  
 
Cytat:
Teoretycznie sekwencje powinno ustawiac sie na hamowni..



Nie jestem może biegły w LPG, ale wydawało misię, że na hamowni to nie się głównie ustawia blos.
Patrzyłem ostatnio na program do sekwencji Sec, trudno tam mówić o programowaniu mapy wtrysku(raczej o ustawieniu kilku parametrów), wogóle nie wyobrażam sobie jak można ręcznie "napisać" mapę wtrysków.
Podstawą jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny(czyli LPG opiera się na oryginalnej mapie wtrysków danego samochodu), z tego głównie przeliczany jest czas otwarcia wtryskiwaczy LPG, a inne parametry są dodatkowo analizowane.
Dla Ciebie proponuję dwa rozwiązania.
1. Zmienić kierunek dolotu powietrza, żeby nie był wrażliwy na zmiany ciśnienia związane z prędkością jazdy.
2. Wsiąść z laptopem do auta i wyregulować przy wysokich obrotach.

I jeszcze jedno kiedy wymieniałeś filtr fazy lotnej?

  
 
Filtr gazu wymieniłem na początku października 2007, stary przejechał 10000 km.
  
 
nio ze mnie ekspert niegdy nie był mówie tylko to czego dowiedziałem sie na własnym prezykładzie ale reasumujac własnie o to mi chodziło:

Cytat:
2008-03-25 14:18:32, Milas pisze:. 2. Wsiąść z laptopem do auta i wyregulować przy wysokich obrotach.




pzdr