Wymiana skrzyni biegów czy przegubu wew.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przymierzam się do wymiany przegubu wewnętrznego wraz z cała półośką prawą. Wymieniam dlatego, gdyż w momencie przyśpieszania na pierwszym i drugim biegu (szczególnie jak mam wieksze obciążenie) na skręconych i na wyprostowanych kołach czuję takie telepanie jakby miało mi koło odpaść. A mechanik u którego byłem powiedział mi że, za to tzw. telepanie odpowiedzialny jest przegub. Ale czytając wasze wypowiedzi na forum wychodzi na to, że nie koniecznie- może to być też skrzynia biegów? I faktycznie na tych dwóch biegach słysze tekie szumienie skrzyni gdzieś do 2000rpm. Więc moje pytanie brzmi. Czy wymieniać mam ten przegób czy raczej skrzynię biegów?
  
 
Witaj w klubie!
Ja też mam skrzynię do wymiany z powodu telepania ale w moim wypadku jest to związane ściśle z ruchem pojazdu, czyli telepanie zaczyna się od pewnej prędkośći (40-50) i im szybciej tym gorzej (do 110) powyżej lekko cichnie ale jest to związane raczej ze zwiększeniem się czętotliwości tego telepania i odczuwalnie jest mniejsze.
Tak w kwestii formalnej - jaki motor masz w samochodzie? Ja mam 1,8 115HP i wiem, że padł mi mechanizm różnicowy, to częsta usterka skrzyni w Escorcie z silnikiem 1,8.
Pozdrawiam.
  
 
Witam. Mój silnik to też 1.8 ale TD 70KM
  
 
ja sie znowu dołacze
po zabawach z poduszkami troche mi to ustąpiło,ale po zalozeniu nizszego i twardszego zawieszenia znowu czuje ja przeciazenia od rozpedzania telepią mi całym napedem.
i tez stawiam na dyfer-stuka po kazdym puszczeniu sprzegła i jak puszczam i dodaje gwałtowniej gazu jadąc to strasznie szarpie
jutro bede miał "nowa" skrzynie i wymieniam z nią od razu poduszki i kielichy wew.przegubów
felgi mam prosciutkie ,opony nowe i wywazone,amortyzatory w idealnym stanie.
zobaczymy

to jeszcze moze byc łozysko w dyfrze na którym pracuje przegub


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2008-03-25 20:16:08 ]