Przywitanie, sprzęgło, olej, zapalanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich użytkowników forum

Jestm Marcin. Mieszkam w Sosnowcu i 3 tygodnie temu stałem się posiadaczem Escorta 1.6 16V z 1999 roku.
W związku z tym mam kilka pytań dot. autka

1. Sprzęgło. Auto rusza dopiero pod koniec puszczania sprzęgła. Znajomy powiedział ze nadaje sie do wymiany w najbliższym czasie jednak wg testu znalezionego w sieci tj ruszanie na piatym biegu silnik gasnie czyli jakby w porzadku. Wiec to normalne w tym aucie czy jednak trzeba sie rozglądać za nowym sprzęgłem?

2. Olej. Przy sprawdzeniu stanu oleju wszystko jest w normie - poziom równo na środku pomiedzy wartością max i min. Jednak olej ten jest dość czarny (nieprzeźroczysty). Więc nie wiem czy nadaje sie do wymiany czy może taki być?

3. Zapalanie. Wczoraj musiałem uruchamiać auto na popych dwukrotnie. Wydaje mi sie że to akumulator jednak po doświadczeniach z innymi autami sprawa wyglada nieco inaczej. Gdy probuje odpalić słychać 2 krótkie sygnaly alarmu a nastepnie pykanie. Kontrolki swiecą sie wyraźnie, radio działa, ale auto nie zapala. Czy to aku czy coś z rozrusznikiem?

Pewnie dla niektórych to banalne pytania ale w kwestii samochodów jestem totalnym laikiem

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Ps Auto posiada instalację gazową


  
 
1) sprzeglo jak zacznie sie slizgac wtedy najlepiej zmienic
przy pedale masz srube i nia mozna cos poruszac zeby pedal lapal nizej chyba

2) olej zawsze zmieniamy po zakupie auta - koszt niewielki a zawsze to lepiej wplynie na silnik - najlepiej jak bys wiedzial co lali wczesniej

  
 
3) Sprawdz kable idace do rozrusznika.
  
 
1) wsadz do auta 3 osoby i sprobuj energicznie się rozpędzić... Miałem tak samo jak Ty, pedał strasznie wysoko, regulacja nic nie dawała a auto jeździło normalnie, do momentu zabrania pasażerów, wtedy wyszło na jaw że się ślizga i nie ciągnie. Generalnie sprzęgło do wymiany.

2) Zawsze po zakupie auta zmieniamy olej (nie wiadomo kiedy ostatnio był zmieniany), no chyba że ufasz poprzedniemu włascicielowi, pokusiłbym się o zmianę rozrządu i innych płynów żeby mieć pewność

3) stawiam na słabe aku, rozruch silnika potrzebuje ogromnej dawki prądu, zastanawiają mnie jednak te świecące kontrolki, przy słabym aku podczas samego kręcenia powinny przygasać, jeśli tak nie jest sprawdź rozrusznik i jak napisał mefis22 kable do niego...

Ps. witam w gronie użytkowników esiorów
  
 
1. Na 100% masz regulację wysokości brania sprzęgła. Jak to zrobić ? Poszukaj na forum , na bank jest gdzieś opisane jak to zrobić. Sam korzystałem. Mi się sprzęgło ślizgało przez 90 000 km (nie, że wysoko brało) i jakoś dało się jezdzić.
2. No chyba stary wlaściciel nie zrobił Ci przyjemności, która polegała na tym, że zmienił olej przed sprzedażą.
3. Jak by był słaby akumulator to kontrolki by przygasały. Nie wiem, Można sprawdż immobilaiser, jak masz. U mnie tak było.
  
 
A może jest to: nie pali na gorącym silniku. Patrz na temat na samym początku listy.
  
 
o reg pedalka sprzegla pisalem kiedys - imbus sie przyda
Zatec jest z rozrzadem na pasku - nie odpala sie inaczej niz rozrusznikiem (wlasne ryzyko)
  
 
Regulacja sprzęgła.. Trzeba odnaleźć na pedale sprzęgła, wysoko (ale można spokojnie sięgnąć) śrubę imbusową (edit: 6mm). Łeb jest skierowany w stronę kierowcy. Regulację przeprowadzamy następująco:
Znajdujemy kilka metrów wolnego miejsca przed Essim, żeby w razie wypadku przy pracy nie poniszczyć krajobrazu, albo kogoś nie zabić. Wsiadamy, zaciągamy ręczny, znajdujemy śrubę (gimnastyka), wkładamy klucz na próbę. Odpalamy auto. Wciskamy sprzęgło i wkładamy klucz. Pierwszy bieg. Powoli puszczamy sprzęgło, patrząc, gdzie zaczyna łapać. Regulujemy napiecie linki w/g uznania, z tego, co pamiętam: dokręcamy = wyźej, odkręcamy = niżej.
Za nisko też jest źle; optimum to mniej więcej pierwsze oznaki zasprzęglenia po przebyciu ok. 1/3 skoku pedału od podłogi.

Tak, żebyś nie szukał.


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-25 22:38:57 ]