Wymiana szklanek a rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z silnikiem... stuka/-ja mi szklanka/ki i chcialbym wymienic te stukajace... czy da sie wymienic/sprawdzic szklanki bez rozbierania rozrzadu?? dodam ze chodzi o silnik RS2000... i czy szklanki da sie kupic na sztuki czy tylko w komplecie?? bo jak slyszalem ostatnio od znajomego kiedy kupowal do auta szklanki to tylko mial mozliwosc zakupu w komplecie... i jaki bylby koszt szklanki lub jesli sie nie da na sztuki kompletu szklanek... bo te stukanie doprowadza mnie do szalu
  
 
No niestety żeby szklanki wymienić to musisz wałek/ki odkręcić co się wiąże z rozrządem, pojedyńczo też widziałem w zakupie
  
 
[quote]
2008-03-25 22:30:04, diabel_21 pisze:
mam problem z silnikiem... stuka/-ja mi szklanka/ki i chcialbym wymienic te stukajace... czy da sie wymienic/sprawdzic szklanki bez rozbierania rozrzadu?? dodam ze chodzi o silnik RS2000... i czy szklanki da sie kupic na sztuki czy tylko w komplecie?? bo jak slyszalem ostatnio od znajomego kiedy kupowal do auta szklanki to tylko mial mozliwosc zakupu w komplecie... i jaki bylby koszt szklanki lub jesli sie nie da na sztuki kompletu szklanek... bo te stukanie doprowadza mnie do szalu
[/quote
szklanki to od około 90 pln wzwyż za sztuke. raczej ciezko bedzie zdiagnozować która stuka no chyba ze po prostu na chybił trafił Ci sie uda
oczywiście da sie kupić pojedyncze sztuki bez problemu
  
 
mozna wymienic szklanki pojedynczo
trzeba zdjac pokrywe wałków i sprawdzic które to i wymienic oczywiscie wałki tez trzeba zdemontowac
  
 
jak szklanki ci stukaja to znaczy ze sa puste i domagaja sie ducha w plynie
Radia nie masz? Głosniej troche i po klopocie - zima pogrzebiesz
  
 
Cytat:
jak szklanki ci stukaja to znaczy ze sa puste i domagaja sie ducha w plynie
Radia nie masz? Głosniej troche i po klopocie - zima pogrzebiesz


radio jest ale glos i tak bije po uszach a na zewnatrz tez niezle wrazenie robi...
a tak na powaznie to kolega mi podpowiedzial ze da sie jakos sprawdzic ktora szklanka do wymiany pod warunkiem ze sie je wyciagnie... nie wiem ile w tym prawdy... cos mi tlumaczyl ze ktoras szklanka jest za mocno wyrobiona, nie trzyma cisnienia i lata jak "wariatka" moze ma racje i lepiej zeby tak bylo bo wszystkie wymieniac to troche nie rentowny interes
no to mam problem-ik :/ jesli ktos ma pomysl na sprawdzenie i wykrycie wadliwych szklanek to bym bardzo prosil o rade... a fachowo to sie nazywa moze hydrauliczne popychacze zaworów?? bo cos takiego znalazłem w katalogu internetowym inter cars :/ w cenie wlasnie na pograniczu 100zł
  
 
Moze RedDragon ma cos w garazu?
Pomysl ze moj zielony i tak glosniej chodzi.
  
 
Cytat:
2008-03-25 22:50:10, diabel_21 pisze:
radio jest ale glos i tak bije po uszach a na zewnatrz tez niezle wrazenie robi... a tak na powaznie to kolega mi podpowiedzial ze da sie jakos sprawdzic ktora szklanka do wymiany pod warunkiem ze sie je wyciagnie... nie wiem ile w tym prawdy... cos mi tlumaczyl ze ktoras szklanka jest za mocno wyrobiona, nie trzyma cisnienia i lata jak "wariatka" moze ma racje i lepiej zeby tak bylo bo wszystkie wymieniac to troche nie rentowny interes no to mam problem-ik :/ jesli ktos ma pomysl na sprawdzenie i wykrycie wadliwych szklanek to bym bardzo prosil o rade... a fachowo to sie nazywa moze hydrauliczne popychacze zaworów?? bo cos takiego znalazłem w katalogu internetowym inter cars :/ w cenie wlasnie na pograniczu 100zł





szklanki zazwyczaj u dołu są zaookrąglone(chodzi mi o dno-jest wypukłe) jeżeli któraś z nich sie wyrobi wtedy będzie wklesła do środka albo wyrówna sie na prosto.....wyciągnij wszystkie i zobacz poprostu które są wklęsłe..powinno to by widac gołym okiem... z tego co wiem jak powiesz szklanki zaworowe to każdy bedzie wiedział o co chodzi


[ wiadomość edytowana przez: Fenek dnia 2008-03-25 23:14:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: Fenek dnia 2008-03-25 23:15:25 ]
  
 
Cytat:
2008-03-25 23:11:24, Fenek pisze:
szklanki zazwyczaj u dołu są zaookrąglone(chodzi mi o dno-jest wypukłe) jeżeli któraś z nich sie wyrobi wtedy będzie wklesła do środka albo wyrówna sie na prosto.....wyciągnij wszystkie i zobacz poprostu które są wklęsłe..powinno to by widac gołym okiem... z tego co wiem jak powiesz szklanki zaworowe to każdy bedzie wiedział o co chodzi [ wiadomość edytowana przez: Fenek dnia 2008-03-25 23:14:41 ] [ wiadomość edytowana przez: Fenek dnia 2008-03-25 23:15:25 ]




ale koledzy bijecie pianę

wszystko pięknie ładnie, ale dam sobie głowę uciąć że kolega posłucha waszych rad, wyciągnie szklanki pełen nadziei że oto ujrzy z 16 tylko np dwie wyrobione i po kłopocie
jednak będzie tak że kazda z nich będzie wyrobiona przy aucie z takim przebiegiem - tyle że jedna bardziej a inna mniej i nie da się tego gołym okiem sprawdzić
i nir oczekuj że ta stukająca będzie latać jak "wariatka" bo wcale nie musi mieć takiego luzu żeby stukać
  
 
Cytat:
2008-03-26 07:56:07, slawas1 pisze:
ale koledzy bijecie pianę wszystko pięknie ładnie, ale dam sobie głowę uciąć że kolega posłucha waszych rad, wyciągnie szklanki pełen nadziei że oto ujrzy z 16 tylko np dwie wyrobione i po kłopocie jednak będzie tak że kazda z nich będzie wyrobiona przy aucie z takim przebiegiem - tyle że jedna bardziej a inna mniej i nie da się tego gołym okiem sprawdzić i nir oczekuj że ta stukająca będzie latać jak "wariatka" bo wcale nie musi mieć takiego luzu żeby stukać


no przecież mówie
  
 
po pierwsze przebieg nie jest duzy a szklaneczki zaczely stukac nie przez przejechane km tylko przez moja glupote... poprostu bez oleju sie przejechalem... dlatego nie wykluczam ze moze byc to nawet jedna szklanka czy tez trzy... nie bede sie z nikim spieral w tym temacie... poprostu mowie to co uslyszalem od kilku ludzi ktorzy maja do czynienia z mechanika i poskladalem wszystko w kupe... szklanka/-i wariuje przy obrotach powyzej 3 tys, na wolnych jej/ich nie slychac... moze takze tak sie zdarzyc ze beda wszystkie do wymiany nie mowie ze nie... bo nie wiem jak moze byc ale jednak mam jeszcze nadzieje ze nie wszystko stracone i uda sie go wyleczyc... niestety jesli koszt naprawy wyniesie za duzo money autko pojdzie w czesci na allegro...
  
 
to ja dorzucę coś od siebie.Jeżeli przejechałeś sie bez oleju i jakimś cudem nie przytarłeś silnika to może po prostu " zapowietrzyły" się szklanki. Ja jak wymieniałem u siostry w seicento i za krótko trzymałem w oleju nowe to tez przez jakiś czas chodził jak traktor ale po kilku jazdach przestały tłuc
  
 
jak coś to ja mam kpl używek bo kupiłem razem z głowicą
  
 
rozmawialem kiedys z mechanikami jak robilem glowice i dowiedzialem sie jedynie ze nie da sie sprawdzic popychaczy w warunkach garazowych... mozesz sobie jedynie odpowietrzyc kazdy popychacz przez spuszczenie z niego oleju. Samochod przez kilka km chodzi jak stara fiesta 1,1 ale po kilku km sie ucisza i wyrównuje...
  
 
Kumpel mechanik w scorpio 2,0 wymienial - wyjal wszystkie i ogladal je 3 dni ,zeby stwierdzic ktore sa uszkodzone - zalozyl 4 nowe ale sam nie wie jak mu sie udalo trafic ,ze samochod chodzi cicho