[Lantra J2 1,5 12V] Silnik traci moc, gaśnie - problem z lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,szukałem ale nic na ten temat nie znalazłem
Mój problem jest następujący
Mam w aucie zainstalowany gaz II generacji(podobno) holenderski firmy AG (silnik to 1.5 12V)i czasami nie zawsze ale.. gdy jadę na gazie to samochód nagle traci moc ,nie ciągnie,pedał w podłogę a on nic ,czasem to samo mija dostaje kopa i jedzie dalej a czasem muszę przełączyć na benzynę bi onaczej auto staje i gaśnie.
Bywa że przez kilka tygodni nie ma tego obiawu a czasem jak sie zacznie to nie daje rady kilku kilometrów na gazie ujechać.
Nasi wspaniali specjaliści od gazu mają tylko jeden sposób na to ...wymiana instalaci bo ta podobno jest niediagnozowalna i edytowana specjalnie pod ten model i nic nie da się zrobić
MOże ktoś miał podobny przypadek albo zna się na tym i wie jaka może być przyczyna.
W ostateczności wymontuję gaz i będę jeżdził na benzynie ale to dopiero jak naprwdę okaże się ze nic nie da się zrobić
Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-26 17:20:47 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
czy na benzynie wszystko jest OK?
  
 
A byłys u innego gazownika??

A to dzieje ci sie na roznych obrotach (niskie,srednie,wysokie) czy poprostu nie ma reguly na to ??

Po to jest normlanie z powietrzem mieszany i wpuszczany do komory spalania?

Ty zakładałes ta instalacje czy kupiłeś jush z nia ?

Pozdrawaim
  
 
Na benzynie pracuje normalnie nigdy nie miał takich objawów
Samochód kupiłem już z instalacją lpg zamontowana w holandii
Nie ma znaczenia czy z imny czy ciepły i na jakich jest obrotach czasem mam wrażenie że częściej tak się robi gdy jest dużo gazu w butli nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie
Instalacja gazowa jest z parownikiem i podobno mie ma tam żadnych filtrów (parownik schowany pod zdezakiem)
  
 
Ile zrobiłeś kilometrów na gazie od zakupu albo ile w ogóle auto zrobiło na tej instalacji? Ona nie jest wieczna
  
 
Przebieg auta to 210 tyś. km. Prawdopodobnie instalacja jest od nowości
Zdaję sobie sprawę że nic nie jest wieczne, ale chciałem sie dowiedzieć czy może jest rada na takie obiawy inna ni ż wymiana instalacji
  
 
Zmiana instalacji to za dużo powiedziane, wystarczy mała modernizacja, czyli zamontowanie nowej centralki.

Koszt centralki to około 200zł np. STAG 50 lub STAG 150 , w skład takiego kompletu wchodzi centralka, wiązka kabli, krokowiec. Sprawdź na allegro.
  
 
Cytat:
2008-03-27 08:11:48, kpawel pisze:
Zmiana instalacji to za dużo powiedziane, wystarczy mała modernizacja, czyli zamontowanie nowej centralki.


Widziałeś kiedyś rozebraną instalację gazową po 60-70kkm? Szczególnie chodzi o parownik czasem mikser, pełno syfu jak smoła. Najlepiej o tym wiedzą taksówkarze.
W pierwszej kolejności sprawdziłbym czystość instalacji w środku.
  
 
Czyli to jest instalacja ze tak powiem fabryczna skror od nowości??

Wiesz slyszalem zxe pomimo roznego rodzaju zaworów to jezeli jest w butli wiecej gazu to jest weiksze cisnienie w kablach itp itd sam mam instalacje

Niewiem czy to by był parownik hmmm ja jak mialem suzkodzony paronik to poprostu samochod przelanczal mnie sie na benzyne tak poprostu.

Ale 210tysiecy to jednak duzo.

Ale szczerze mowiac obstawial bym parownik nie moglbys zalatwic sobie jakiegos na podmiane? Tylko jezeli jush sie zdecydujesz na podmiane to dobierz parownik podług koni w samochodzie

  
 
Tak se czytam i wnioskuję, że po pierwsze to gaziarzy Masz do ....upy, bo objawy wskazują na parownik. Po drugie, poszukaj innych(ego). Po trzecie, jak się psuje samochód to trzeba kupić drugi, według gaziarzy i ich pomysłu z nową instalacją. A poza tym., co znaczy, że nie ma tam filtra??? Dobry gaziarz dobierze Ci parownik i bez problemu podłączy go do istniejącej instalacji. Wiem co mówię. Mam II generację w 16 to zaworowym Hultaju i niema problemu z instalką... Grunt to dobry fachowiec i dbanie o filtry!!!Acha jeszcze jedno kiedy zmieniałeś świece, przewody itd... Pozdrawiam!
  
 
Dzięki za porady widocznie trzeba poszukać konkretnego gazownika który nie boi się wyzwań i spędzi chwilę czasu przy moim samochodzie
Ja myślałem już o zmianie parownika ale powiedziano mi że holenderskie instalacje mają pompkę w zbiorniku i inny niż oryginalny parownik nie będzie współpracował z resztą.
Jeśli zaś chodzi o świece i przewody to jesli byłoby z nimi coś nie tak to czy na benzynie chodziłby poprawnie ???