SWAP 1.6 CVH na ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. moje pytanie dotyczy tego jaki silnik moge wlozyc do nadwozia bez przerobek. Obecnie mam Escorta mk3 z silnikiem 1.6 CVH. Mam do kupienia niedrogo, silnik od escorta mk6/7 tez 1.6 tyle ze 16v. jeszcze nie wiem czy Zetec czy jakis inny bo nie widzialem. Moje pytanie wlasnie dotyczy tego czy taki silnik podejdzie pod oryginalne poduszki do silnika. Jesli cos jest niezrozumiale, lub chaotyczne, poprawcie mnie lub piszcie bo posta pisalem na szybko. Wiem ze swap to ciezka rzecz ale zrobi to znajomy mechanik. Wymieniam silnik bo w moim poszla uszczelka pod glowice, zawory klekocza jak w dieslu a przebieg to grubo ponad 200kkm... PROSZE O SZYBKIE ODPOWIEDZI. z gory Dziekuje.
  
 
lapy napewno bedziesz musial zmieniac...a swap moze wyjsc grubo powyzej kosztow zwiazanych z remontem tego silnika...mnie remont 1.6cvh wyszedl troszke powyzej 2000zl z robocizna
pozdro
  
 
koszt swapu to 500 pln, silnik mam za 300 pln. Naprwa tego silnika nie wiem ile wyjdzie, ale w 1.6 16v jest przejechane 80tys km. Wiem ze tyle bo to silnik mojej Cioci. Co sie bardziej oplaca? naprawa tego czy jednak swap. Na nowym silniczku spalanie zmalalo by drastycznie. Ile wam pali silnik 1.6 CVH? mi okolo 11 benzy i 12-13 gazu (buty dosyc ciezkie). Do rzeczy, bo sam zaczynam robic offtop. Wie ktos cos jeszcze na ten temat? jak jest z pompa paliwowa w silniku 1.6 16v? znajduje sie baku, czy gdzies kolo silnika? u mnie w 1.6 CVH jest blisko aparatu zaplonowego. Bedzie potrzeba jakichs przerobek zeby ten silnik "wlazl"??
  
 
w 1.6 16v zetec pompa palowa jest w zbiorniku, w 1.6 cvh w budzie mkV ja tez mam w baku, jak mi padła to załozyłem od zeteca, byla taka sama.
  
 
Nio w zbiorniku jest pompka w 1,6 16v. Instalacje pod kompa, bys musiał wrzucic by sterował silnikiem. A najlepiej to chyba cała wiazke. Skrzynie chcesz zostawic stara czy tez nowa.

[ wiadomość edytowana przez: mirasescort dnia 2008-03-27 19:09:26 ]
  
 
skrzynie zostawie stara bo mam automat, wiem ze to gorsza opcja ale nie bede zmienial skrzyni bo to sie wiaze z za duzymi przerobkami. Chce zmienic silnik na okres okolo 2 miesiecy, pozniej auto idzie na sprzedaz. W takim stanie jak jest teraz silnik, nie mial bym sumienia sprzedac tego auta nikomu. Silnik duzo pali jak na ta moc i pojemnosc co jest jego wada. Na bagnecie oleju pojawia sie biala emulsja, co raczej jest spowodowane wyciekiem plynu chlodnicy do silnika, a pozatym strasznie lyka olej. Juz nie wiem czy lepiej sie oplaca wymienic silnik na inny, czy naprawic ten. Podpowiedzcie cos.
  
 
zapomnij o zetecu w tej budzie...przerobka lap, nowa wiazka i dostosowanie jej do budy mkIII. Mysle ze bez osprzetu znajdzie taki silnik jak twoj za max 400pln i dojezdzi do sprzedazy i pewnie jeszcze treoche
  
 
dzieki Rex, wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Konkretnie wybiles mi z glowy ten pomysl. Moze znacie przyczyne dlaczego plyn chlodniczy dostaje sie do oleju? powstaje taka biala emulsja na bagnecie, gdy podnosze korek wlewu oleju, strasznie paruje, olej zostaje spalany w drastycznych ilosciach (1 litr na 700km). Raczej nie ucieka z silnika, bo na podworku nie mam plam olejowych, wciaga go podczas jazdy.