Hiace "97 2,4TD kasowanie kontrolki T-Belt przed terminem ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czołem ekipa
Kto wie i podzieli się wiedzą, jak skasować stan (licznik ?) kontrolki paska rozrządu w Hiace LXH12 przy okazji wcześniejszej wymiany rozrządu ?
Znalazłem w E-Techu jakieś dziwne procedury do terminowego i wcześniejszego kasowania, ale jakoś im nie wierzę, po tym co tam zobaczyłem
Pozdro.
  
 
Hiace 2.4 TD ?
Perzan kupił diesla ???

Przepraszam, że nie na temat.
  
 
Tak wyszło
Jak chcesz ją oglądnąć, to do jutra ok. 10 rano stoi u chłopaków w Pimagu Właśnie z okazji wymiany rozrządu.
Później ją odbieram. Spocik ?
Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2008-04-02 17:13:32 ]
  
 
A chłopaki z Pimagu nie wiedzą ????
  
 
Wiedzą (oni by nie wiedzieli ? ), ale ten, który to zawsze robił to jest na urlopie, ten który go uczył jak to robić to już nie pracuje, ten który zastępuje tego który to zawsze robił jest na L4, ten który się ostał to nie może się dodzwonić do tego na urlopie, a z programem który mają to ciężko się jest dogadać i w ogóle komputer coś nie halo i takie tam lokalne problemy, a tak w ogóle to dzisiaj zaczęło znowu padać.
Ale wiedzą !
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-04-02 16:16:54, Perzan pisze:
Czołem ekipa Kto wie i podzieli się wiedzą, jak skasować stan (licznik ?) kontrolki paska rozrządu w Hiace LXH12 przy okazji wcześniejszej wymiany rozrządu ? Znalazłem w E-Techu jakieś dziwne procedury do terminowego i wcześniejszego kasowania, ale jakoś im nie wierzę, po tym co tam zobaczyłem Pozdro.


Chyba w szybce licznika jest zaslepka gumowa po 2-giej stronie niz drag do licznika ,wyciagasz zaslepke wkladasz na wlaczonym zaplonie jakis cienki srubokret i naciskasz switcha w tarczy wskaznikow.
Lub w nowszej desce ustawiasz licznik na ODO wylaczasz zaplon ,naciskasz przycisk wyboru licznikai trzymajac wlaczasz zaplon,trzymasz przez okolo 15 sek az te wszystkie pierdoly przestana wyskakiwac i mrygac.
  
 
Dzięki.
Jutro rzucę okiem na nią, bo jakoś nie kojarzę żadnej zaślepki w szybce
Pozdro.
  
 
Sprawdziłem, nie ma żadnej zaślepki ani dziury w zegarach Jedynie sterczy kołek do kasowania dziennego i tyle. Liczniki kilometrów są mechaniczne. Z tyłu jeszcze nie wiem jak to wygląda czy linka czy elektryka. Zegary są z obrotomierzem jeśli to coś wniesie do sprawy.
W E-Techu jest opis, że w przypadku kasowania w terminie to trzeba jakąś śrubkę przełożyć z jednej dziury do drugiej (tylko nie napisali czy ją wyjąć z powrotem ), a w przypadku przedterminowego trzeba kopnąć jakiś licznik i ustawić mu bezczelnie kółka na 000000. Tylko jakoś mi się to nie widzi, bo na rysunkach wygląda jakby ten licznik miał być napędzany linką. Czy to możliwe w tych rocznikach ? Do paska byłby jeszcze jeden licznik z tyłu ? Kurde, trza będzie złapać za śrubokręt i wybebeszyć go
Pozdro.
  
 
zobacz tutaj z tego co sie orientuje to hiace ma to samo co hilux http://www.showmesome.info/hilux/workshop/dash.htm to raz.... a dwa http://toyotasurf.asn.au/techsite/ znajdziesz tam cos uzytecznego U mnie w hiluxie jest zaslepka i dziala to na zasadzie przelacznika dwupozycyjnego jak mignie timing belt to pstrykam i nie swieci. Ze srubka jest to samo przekrecasz ja w inne miejsce obok wejscia ze speedo kabla i przestaje swiecic jak masz autodate to tam jest opis co i jak i rys ktora srubka i gdzie pozdro. aaa znacie jakiegos dobrego pompiarza? kolo od ktorego kupilem hiluxa jezdzil na mieszance czerwonego diesla z olejem rzepakowy czy co.... i cos mi poddymia, nie wiem czy koncowki nie siadly
  
 
Dzięki za linki
Zaglądnąłem od tylca i faktycznie, jest linka, jest śrubka i jest dodatkowy licznik. Co on mierzy, tego nie wiem, bo miał stan tak ok. pół miliona czegośtam
Kółka można bezproblemowo przestawiać, jest przystosowany konstrukcyjnie do tej czynności. Niestety nie przestawiłem, bo nie pamiętałem z której strony miały być zera
Rozwiązałem też zagadkę magicznej śrubki. Trzeba ją wykręcić z jednej dziury, wkręcić do drugiej i zostawić w spokoju Dziury są wyraźnie zaznaczone i opisane jako T-Belt czy coś w tym stylu

Lyssy997, a z jakich okolic miałby być ten pompiarz ?
Pozdro.
  
 
okolice wrocka, lub ewentualnie zielona gora, aaa i mam pytanie bo moj hilux to automat...czy w momencie puszczenia nogi z gazu na Drive obroty powinny spasc na jalowe czy utrzymywac sie w wyzszym zakresie predkosci obrotowej>? Ciekawostka jak jade do 60 km/h oscyluja w zakresie predkosci obrotowej, jak jade ok 110 to juz trzymaja sie okolo 2000. czy to normalne? P.s nigdy nie mialem automata....

[ wiadomość edytowana przez: lyssy997 dnia 2008-04-17 09:32:28 ]
  
 
Auuu.... to tak ze 300-500km ode mnie
Rzuć może temat na XTT, tam jest sporo ludzi z Wrocka.
Automatu jeszcze nie miałem i jak na razie nie chcę
Pozdro.