Problem Egr Omega B 2.5TDS 97.r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam maly problem:
Zaczelo sie od przepalonej rurki recyrkulacji spalin,kupilem u Mariosa zalozylem i jest kolejny problem odpalilem pochodzila i postanowilem sie przejechac samochod rozpedza sie do 80 - 90km/h i koniec.Sprawdzilem wszystkie rurki-do Egr,sam zawor tez sie otwiera,wyjalem wtyczke od czujnika doladowania(na chwile) i kicha samochod ciezko zaczal odpalac i nie reagowal na gaz.Wcisnalem gaz do konca, buja silnikiem i dochodzi do 2000-2500rpm.Zdjalem klemy odczekalem i znowu proba silnik sie wkreca na obroty ale 90 km/h nie przekracza.Zczytalem bledy na spinaczu i wyszlo:
34-obieg startu wtrysku(wtrysk sterujacy)
41-czujnik ciśnienia doladowania !!!!!!! to chyba to ??????
88-przeplywomierz(odlaczalem wiec moze zapamietal kod bledu)
92-tempomat(standardowo)

Tu zwracam sie do Was z pytaniem czy ktos mial podobny klopot i czy to na pewno bedzie czujnik ciśnienia doladowania.Czy kupic nowy czy uzywany i gdzie to najlepiej kupic(moze ktos juz wymienial.)

[ wiadomość edytowana przez: domel99 dnia 2008-04-15 17:49:27 ]
  
 
Na uwalonym czujniku aż tak nie muli (przynajmniej w moim przypadku tak było) - 1 -2 - 3 to było prawie nie do zauważenia przy normalnej jeździe. Czworka i piątka się robiły ślamazarne a V max koło 150 - 160 kmh
  
 
Można wyliczyć całą litanię prawdopodobnych przyczyn. Najprostszym rozwiązanie będzie jak jakiś życzliwy forumowicz z Warszawy użyczy ci "na chwilę" czujników i przepływomierza, ewntualnie udać się na diagnoskop (m.in. sprawdzi reakcję nastawnika na potencjometr gazu).
Ja obstawiam za nastawnikiem na pompie, wtryskiem sterującym lub nieszczęsnym przepływomierzem. Może to być również niedobór paliwa na PW. Warjacje z obrotami zdarzały się też przy uszkodzonym czujniku położenia wału lub potencjometrze gazu (ale tu błędy na to nie wskazują).
Na początek możesz również zdjąć przewód gumowy z czujnika doładowania i dmuchnąć w kolektor - może być zapchany .
Sprawdź czy przewody gumowe nie zostały zamienione przez przypadek... z tymi od EGR.
Sprawdzić można, czy nie zawiesił się zawór na turbinie lub nie uszkodził się wężyk od niego.....
  
 
Acha, dodam jeszcze .... ale nie podejrzewam, że w jakiś magiczny sposób Zamieniłeś miejscami węże powietrzne na turbinie.
  
 
Podlaczylem pod komputer skasowalem bledy odpalilem znowu pochodzila 5 min i znowu to samo,no to spowrotem pod komputer a tu 0 bledow dawka wporzadku,i inne ustawienia.Ale tak sobie popatrzylem w dawki paliwa i zauwazylem ze nagle maleja.Okazalo sie ze nie dochodzi paliwo.Ta mala pompka paliwa w zbiorniku odmowila posluszenstwa i koniec.Wymienilem i wszystko wrocilo do normy.

P.s dzieki za pomoc !!!!
  
 
A to ta mala pompka w zbiorniku nie pracuje tylko przez moment uruchamiania?
  
 
Wiesz ze nie wiem.Jak kupilem omege to wogole nie dzialala ta pompka,postanowilem zalozyc od merca hdi ( mialem nowa)idealnie weszla i wszystko bylo ok.Podejrzewam ze moze z powodu ze ostatnio troche na rezerwie jezdzilem to sie mogla przytrzec(ta oryginalna pompka jest troche dluzsza i ma sitko na dole)i moze cos ja zblokowalo.I nie podawala pelna para paliwa do 2000tys szla a potem zgon.Pojezdze troche i jutro znow ja na komputer.

[ wiadomość edytowana przez: domel99 dnia 2008-04-16 16:29:11 ]