Koniec sprzęgła, coś ze skrzynią, różne objawy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak ruszam wchodzi na obroty kiepsko przyspiesza, wiec musze doć szybko zmieniac biegi na wyższe, jak zmieniam biegi( przy wyłaczonym silniku na postoju) to takie jakby metalicze stukanie sie wydobywało, moze ktoś wie co się dzieje
escort 1,3 mono 96r.
  
 
Sprzęgło pada
  
 
dodam tylko że zrywny jest jak ruszam, raczej brak przyśpieszania w poźniejszej fazie biegu..takie mam odczucia przynajmniej, to cos zmienia czy jednak to sprzegło do wymiany
  
 
jedź 20 km.h na dwójce, wsadź czwórke puśc szyko sprzęgło i daj full gaz. Jak obroty pojda do gory bez przyspieszenia to sprzeglo. Test 2. Wsadź bieg3. Zacznij ruszać na półsprzęgle. Przytrzymaj troche na poł sprzegle, rozgrzej sprzeglo i nagle pusc. Jak zgaśnie bedzie ok, jak zacznie trzeć to wiadomo
  
 
Lepiej to skonsultować naocznie ale raczej sprzęgło. Niestety.
  
 
dzieki za odpowiedzi , mam jeszcze takie pytanie pewnie to sprzegło ...a jest jakas inna możliwość ?
  
 
czy podczas tego braku przyśpieszenie obroty idą w górę, a silnik juz nie ciągnie za bardzo?
  
 
no tak to wygląda mniej więcej, ale stać w miejscu to jeszcze nie stoi
  
 
a ja proponuje wykonac 2 testy jeden na goracym silniku i tarczy sprzeglowiej i taki sam na zimnym czyli najlepiej z rana.. a mianowicie sprobuj ruszyc z 5 biegu i opisz co i jak??
  
 
tesciki zrobie, acha nie wiem czy ma to jakis zwiazek ale wczesniej jak wszedl na obroty to wolno spadaly lub sie zawiesily, odpialem czujnik predkosci i jakby sporo lepiej
  
 
zdążyłem zrobić na ciepłym, a wiec przy ruszaniu na 5 przetoczyylem się z metr moze i zgasł
  
 
W takim razie sprzęgło do wymiany Na 5 powinien moment zgasnąć. Poprawcie mnie jak sie mylę
  
 
Ja w moim escorcie robilem inny test na prostej drodze piaty bieg i ostre przyspieszanie od 60kmh, jak sie slizga to sa dwie opcje:
1. sprzeglo do wymiany
2. mozliwe wycieki oleju ze skrzyni lub silnika, przez co sprzeglo zostalo zachlapane olejem i tez sie bedzie slizgac.
W obu przypadkach kupa roboty.Pozdrawiam
  
 
a to ciekawe , bo w sumie zaczał tak chodzic odkad mialem problemy z silnikem a mianowicie wyciekiem oleju z pod uszczelki na glowicy, wymienilem popychacze i tak jakos od tej pory mniej wiecej tak sie dzieje to co opisalem
jeszcze kiedys przed wspomniana awarią lzej musialem wciskac pedal gazu teraz go w podloge wciskac musze bardziej
  
 
u mnie jest coś takiego, że auto ogólnie ciężko się rozpędza tak od 90 i ogólnie przyspieszanie na niższych biegach i prędkościach też jakby spadło... słychać, że obroty idą w górę, ale auto wolniej nabiera prędkości niż kiedyś, ogólnie nie czuć jakoś zbytnio, by się sprzęgło ślizgało przy ruszaniu, jedyne, co zauważyłem jeszcze to, że sprzęgło bierze wyżej, wcześniej brało nisko, a teraz troche ponad połową skoku pedału itp. ... no i myślę, że to sprzęgło do wymiany ... sądzę, że u Ciebie jest taka sama sytuacja chyba


[ wiadomość edytowana przez: kris-kzn dnia 2008-04-23 21:44:21 ]
  
 
Cytat:
2008-04-23 21:26:43, tommal2001 pisze:
a to ciekawe , bo w sumie zaczał tak chodzic odkad mialem problemy z silnikem a mianowicie wyciekiem oleju z pod uszczelki na glowicy, wymienilem popychacze i tak jakos od tej pory mniej wiecej tak sie dzieje to co opisalem jeszcze kiedys przed wspomniana awarią lzej musialem wciskac pedal gazu teraz go w podloge wciskac musze bardziej


Jesli bylto duzy wyciek to mozliwe, jesli juz uszczelniles glowice to pojezdzij troche moze mu przejdzie jesli nie to wyrywanie skrzyni cie nie ominie


p.s A tak apropos to ile mniej wiecej kosztuje wyjecie i zamontowanie skrzyni biegow.
  
 
ee juz spory czas tak jezdze wiec to drugie, skrzynia silnik aj chyba go w spokoju zostawic trzeba... az stanie na dobre