Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 10:22:24 witam wsztstkich jestem tu nowy i od razu mam pytanie mianowicie posiadam wersje essiego 1994 XR3i 1.8 o mocy 105KM, wiem ze wychodzily wersje 1.8 130KM i różnica pomiedzy tymi silnikami byla niewielka czyli mialy inna przepustnice (wersja 105 ma średnice 42 a wersja 130 średnice 55) i wałki rozrządu. pytanie moje czy po wymianie tych rzeczy mój essi osiagnie moc 130KM czy też nie z góry dzieki za info i Pozdrawiam |
siekier82 Vectra B Bydgoszcz | 2008-05-02 10:35:25 między innymi musiał bys jeszcze zdobyć kompa no i skrzynie mtx. Niewiem czy przypadkiem wtryski też większe nie były |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 10:49:49 o ile mnie pamieć nie myli komp jest taki sam no chyba ze sie myle jescze poszukam cos na ten temat. |
Cetek71 Sympatyk FEFK Hania 2.0iTD Escort ... FESTUNG BRESLAU | 2008-05-02 11:06:17 130 od 105 rózni się
-natryskiem na denko tloka -prepsutnica -kompem -i wałkami -no i ja w 130-stce mam jeszcze skrzynie MTX-a Info wzięte z rozmowy z "RemikGT" |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:14:22 o co dokładnie chodzi z tym natryskiem na denko tloka czy jest to juz fabryczna konstrukcja silnika RQB i czy jest mozliwosc zrobienia takiego natrysku w RDA |
Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2008-05-02 11:16:02 najpierw to zdobądź walki od 130KM (bardzo trudne) |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:18:38 z wałkami to raczej nie bedzie problemu planuje kupic cala gore od RQB (130) ale te natryski mnie mecza |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:23:18 znalazlem cos takiego
http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet247616.htm ale szkoda ze nie po naszemu |
Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2008-05-02 11:39:10 a sama przepustnica coś wogole da, czy tylko pogorszy ????? |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:52:16 raczej wymiana samej przepustnicy nic nie da a wrecz moc spadnie tak mi sie wydaje. nie wiem czy komputer bedzie w stanie dawkowac tak paliwo by bylo wszystko oki, na dolocie jest przeplywomierz i on wspulpracuje z kompoterem jak to sie ma do kata nachlenia przepustnicy do konca nie wiem ale efekt po wymianie przepustnicy moze byc taki ze gaz bedzie bardzo czuly a na wysokich obrotach bedzie dostalaw za duzo powietrza i essi bedzie slabl. takie jest moje zdanie |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:55:13 CZY KTOS JUZ MODYFIKOWAL TAK ESSIEGO??????????????????? |
Alfik6548 Ford Escort XR3i Włoszczowa | 2008-05-02 11:59:11 ja musze juz niestety uciekac odwiedze forum wieczorkiem. czekam na jakies porady
Pozdrawiam wszystkich!!!!! |
Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2008-05-02 12:47:47 skoro tylko 4KM to jak zrobili seryjnie ze 105 wersje 115KM ???? tylko komp i kolektor plastikowy ????
bo walki są chyba takie same ???? a jeśli nie to wychodziło by na to ze 115 łatwiej przerobić (juz nie na 130 ale chociaż) na 125 ???? [ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-05-02 12:49:37 ] |
PumaRST O.B.R. Niestachów | 2008-05-02 12:50:17
tego nie wiem gdzie sa róznice meidzy 105 a 115KM bo w fieście tejn silnik nie występował a ja z tamtego podwórka jestem. po foto widziałem że jeszcze inny kolektor wydechowy jest ale nie dam sobie reki obciąć |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2008-05-02 17:36:35 jeśli zapakujesz wałki od RQB, to musisz jeszcze przełozyć przepustnicę, wtryski, no i oczywiście komputer.
Jeśli mnie pamięć nie myli to równiez przepływka jest inna. natrysk oleju na denko tłoka - tym sobie głowy nie zawracaj - nie jest to konieczne, a Ford zainstalował to aby zwiększyć odpornośc silnika na katowanie. troszkę inaczej jest tez rozwiązany kolektor dolotowy - nie pamiętam już dokładnie o co tam biegało, ale myslę, że nie zrobi specjalnej różnicy jak będziesz miał zwykły od wersji 105KM co do różnicy pomiędzy 105, a 115KM, to: komputer, inaczej umiejscowiony katalizator, kolektor plastikowy i to chyba wsio |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-05-02 18:06:27 ale siejecie zamęt,po primo jak ajest róznica w kolektorze ssącym?zadna,jaka jest róznica w wtryskach? tez zadna,natrysk na denko tłoka,tak jak pisał MAG nie musi byc ale dobrze jak jest,montaż dysz natryskowych-odkręcić miske w odpowiednie miejsce wkręcić naryski ,przykręcić miske(kazdy blok juz ma miejsce uszykowane.komp musi byc inny,przepustnica tez,wałki oczywiscie,przyplywka, nie musi być inna,sam od dwóch dni smigam na bloku rda zrobionym na RQB(wiekszośc wie dlaczego)i smiga rewelacyjnie,ponad to skrzynia może być zwykła,choc MTX do szybkich startów jest lepszy, no i poza tym przy ostrej jezdzie sprzegło jest bardziej wytrzymałe,tyle w temacie z mojej strony |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2008-05-02 18:08:21 mylisz sie remik jest róznica w dolocie, troche inne kanały są. |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2008-05-02 18:19:09
jak MAG napisał, do wymiany: * wałki od RQB lub 2.0 zetec (mondeo) * przepustnica od dwazero * przepływomierz * komp od wersji 130-to konnej, lub świnka i dobieranie (wgrywanie) map i hamowanie wyników wtryskiwacze??? po co zmieniac??? natrysk na denko? potrzebne, nie potrzebne? wygodne, ale nie jest niezbędne
w kuniach może i nie zrobi ale w niutkach już tak, bo jak powszechnie wiadomo to konstrukcja dolotu (odstawienie przepustnicy) przekłada się na ilość niutonków, no chyba że pogoń jest za samymi konikami, w takim razie OK, ale po co komu te konie??? Różnice między 105 a 115KM? * inny dolot (w 115-tce jest lekki plastikowy i wyciska z silnika tyle niutków co w wersji 130KM) * inny kolektor wylotowy (kat podwieszony pionowo) * inny komputer (mapy) chyba o niczym nie zapomniałem zrobili mondeo MK1 1.8 115 @ 157KM koszt 2.700 zł (wiekszość to świnia+strojenie i hamowanie) zmieniony był też kolektor wylotowy, podobno ten z mondeo mocno ogranicza silnik. |