[getz] spalanie + "odgłosy" z komory silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy spalanie 10l lpg w trybie miejskim w Getz 1.3 2004 na sekwencji brc to norma czy raczej trochę za dużo?

wersja z klimatyzacją (w/w spalanie bez klimy), opony 195/50/15

w zimę na 14" oponach palił 9.5l
w zimę na trasie przy dynamicznej jeździe spalił 7.4l

Kwestia 2:
Od jakiegoś czasu słychać popiskujący pasek alternatora (chyba) i czasami lekkie stukotanie z komory silnika i wydaje mi się: pracę jakby na sucho -nie potrafię tego opisać- coś jak by nie było oleju - olej i filtry wymnieniałem, odgłowy zostały
O ile pasek mół się obluzować, o tyle to stukanie zaczyna mnie zastanawiać.

Przebieg 116k km
  
 
Spalanie masz normalne nic nie zmieniaj bo jak cos pogrzebiesz to bedzie razcej gorzej:/ zostaw spalanie tak jak jest;] all jest ok

Mnie accent tylko troche starszy bo z 96 roku tez pali okolo 10 lpg po miescie zalezy jak sie jezdzi waha sie od 9.6 do 10.4

Aha a co do silnika to moze nie pasek alternatora tylko wspomagania?? sprobuj skrecic na kola na maksa i wmiare dynamicnzie ruszyc - bez zadnego zrywania kul czy czegos tak dynamiczniej:] - moze poprostu musisz naciagnac pasek od wspomagania - ja tak mialem (a pisk paska od wspomagania zdarza sei przy zimnym silniku bynajmniej u mnie tak bylo jak sie rozgrzal bylo jush ok)

A co do stuków to kiedy one sie zdarzaja na zimnym silniku jak go odpalisz czy jak jedizesz czy kiedy ?? Pozdrawiam
  
 
spalanie zrzucam na większe/szersze opony, otwarte szyby, czasem klimatyzację, gorszą jakość lpg w okresie letnim

ale i tak wydaje mi się, że 10l jak na takiego małego brzdąca z sekwencją to sporo.
Wymienię jeszcze filtr gazu i wyreguluję całość, może pomoże.

co do stukania to w zasadzie bez znaczenia- na zimnym i ciepłym. czasem głośniej, czasem ciszej, czasem w ogóle. Ale wcześniej tego nie było.
Zastanawiam się czy to nie popychacze/zawory/etc. - ale w 3-4 letnim samochodzie to lekka przesada -fakt, że przebieg spory
  
 
SErio an twoim miejscu nie przejmowalbym sie 10 litrami w miescie. Poczytaj sobie posty jak ludzią nowe fiesty 1.2 w gazie potrafią zjesc 15 litrów po mieście albo i weicej (ale ja niewiem co oni maja z tym gazem - albo poprostu za ciezka noga)

A jezeli to jest taki stukot najczesciej przy odpalaniu to to bedzie od zaworków na bank - a jaki lejesz olej?? Taki jak zaleca producent - moze nie taka lepkośc gęstośc itp itd??
  
 
Co do spalania LPG, ja mam sekwencję i w mieście spala mi 8litrów (teraz we Wrocławiu odcinek 4,5km jadę około 80minut). W ten weekend byłem w gdańsku, wiec spalanie było w granicach 6,3-7,1litrów LPG w zależności od stacji (ale leciałem pełnym ogniem bo czas mnie gonił).

Co do stuków, na zimnym silniku będą, ponieważ silnik 1.3 ma hydrauliczne samo popychacze. Na ciepłym powinny ustać. (Choć nie ukrywam że na LPG silnik głośniej pracuje). W poprzednich postach chłopaki pisali, ze wymiana oleju pomaga. Ja wymieniam w swoim co 10.000km. Jeśli dalej będzie stukać proponuje podjechać do jakiegoś dobrego fachowca (NIE DO ASO)
  
 
ok, dzięki. Wymienię filtr i wyreguluję instalację- może pomoże- nie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił

Olej jest syntetyczny
Wlałem Midland'a - mam do niego zaufanie - używałem w poprzednich samochodach i sprawdzał się bez zarzutów

wracając do spalania- też mi się wydaje, że na sekwencji powinno być takie jak podaje fabryka na Pb - czyli 8l
Stilo 3d 1.8 133KM na brc paliło mi 9l
SX4 4x4 1.6 na brc pali mi 7l
Brava 1.4 -instalacja II typu- paliła 11l

Porównując z tymi pierwszymi, getz trochę przesadza z apetytem. Zwłaszcza, że wszędzie jest instlacja brc, getz jest najlżejszy i ma najmniejszy silnik.
  
 
Co do najmniejszego silnika... to nie jest powiedziane ze mały silnik mało pali. Bo na trasie by wyprzedzić trzeba o wiele więcej cisnąć pedał gazu... :]
  
 
Co do spalania to napisz jak ci się gaz przełącza bo jak po 40stopniach celsjusza to jasne że mniej spali gazu a troszkę benzyny w między czasie. Stąd może być tak niskie spalanie gazu. Ja na ten przykład przełączam na gaz od razu po zapaleniu.
  
 
Cytat:
2008-05-21 12:29:05, klodek pisze:
Co do spalania LPG, ja mam sekwencję i w mieście spala mi 8litrów



jedno pytanie: jaki rozmiar opon?
u mnie jest 195/15 - ciekawe czy ma to aż takie znaczenie

co do instalacji: sprawdziłem ostatnio w książce- okazało się, że był przegląd i wymiana części eksploatacyjnych kilka tyś km temu- więc nie powinno się nic dziać
  
 
Cytat:
2008-05-21 21:18:24, accent1 pisze:
Ja na ten przykład przełączam na gaz od razu po zapaleniu.



w sekwencji się nie da instalacja włącza się automatycznie po uzyskaniu określonej temperatury.