Cewka zapłonowa SAGEM BAE04 PEUGEOT 106 POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z moim autkiem Peugeot 106 xn rocznik po '96. Dokładnie chodzi o taki fakt jak jest zimny to jedzie bez zarzutu, ale jak sie już rozgrzeje to poprostu nim szarpie jakby tracił iskre albo paliwo. Ktoś mi doradził by sprawdzić cewke zapłonową. Tylko że nie wiem jakie rezystancje powinne być. Ta cewka to SAGEM BAE04. Chciałbym go sam naprawić ale potrzebuję fachowej pomocy.
  
 
Jaki to jest dokładnie silnik?
  
 
silnik 1.0
  
 
silnik 1.0 jednopunktowy wtrysk benzyna
  
 
Rezystancja dla uzwojenia pierwotnego cewki ma wynosić 0,8 Ohm. Pomiar tej oporności wykonujesz podłączając omomierz do pinów w gnieździe cewki. Najpierw sprawdzasz między pinami nr 1 i 3, potem między pinami nr 2 i 3. W obu przypadkach ma wyjść 0,8.
Rezystancja dla uzwojenia wtórnego ma wynosić dla SAGEMa 8600 Ohm. Omomierz wpinasz najpierw między końcówki cewki dla cylindrów 1 i 4, potem między końcówki 2 i 3.
  
 
Dzięki jackrally. No takie wartości mam właściwie chodziło mi o wtórne bo nigdzie nie znalazłem. Nie zmienia to faktu dalej nie wiem co może być uszkodzone. Samochodzik jak jest zimny to pali jak złoto nic mu nie dolega, ale jak tylko sie rozgrzeje tak gdzieś po 15-20 km to nie da się nim jeździć szarpie dławi sie tak jakby nie dostawał iskry. Szczególnie wtedy jak zmieniam bieg, chyba chodzi o to jak silnik z niskich obrotów wchodzi na wysokie wtedy się dławi. Po prostu wchodzi z opóźnieniem. A do tego jak go się tak szybko wprawia w wysokie obroty to czasem strzeli w rórę. Może masz jakąś recepturę na tę dolegliwość. U mechaników w warsztatach nie mam co liczyć na pomoc "tysiąc mechaników - tysiąc usterek". Chciałbym go sam naprawić, ale potrzebuję pomocy od doświadczonych. Aha czujniki temperatur już sprawdziłem są OK. POMOCY
  
 
Pomierz tą cewkę na zimno i na gorąco. Może podpięcie auta pod komputer by coś wykazało.
  
 
A ona powinna mieć zawsze takie same wartości rezystancji na ciepło i na zimno?
Bo umnie jak jest ciepła to na wtórnym występuje różnica jakieś 500 om w dół.
Dzięki za radę z tym komputerem poszukam w pobliżu warsztat który ma takowy.
A tak apropo czy uszkodzona sonda lambda też może wpływać na pracę silnika tzn jak jest zimny to pracuje bez zarzutów a jak jest rozgrzany to wtedy występuje nie równa jego praca. I czy jak odepne sonde lambda i dpale silnik czy nie padnie coś w komputerze pokładowym?
  
 
W zasadzie powinna być taka sama rezystancja na zimno i na ciepło. Sonda może mieć wpływ na zachowanie silnika. Możesz ją spokojnie odpiąć i sie przejechać, nic się nie wydarzy.
  
 
Odpiołem te sonde no i po rozgrzaniu jest poprawa tzn silnik pracuje równomiernie nie mniej w czasie jazdy sporadycznie ale strzeli w filtr.
Mam luz na jednym zaworze może to jest przyczyna tego strzelania w filtr. Dzisiaj ustawie luzy i wieczorem trochę potestuję bez tej sondy lambda.
  
 
Lambda podejrzana. Sterownik silnika nie bierze pod uwagę jej sygnału na ssaniu. Tak samo przy gwałtownym przyspieszaniu [gaz do dechy]. Luzy na zaworach to podstawa.
  
 
Czyli uważasz, że to nie Lambda? Może i masz rację ale mimo to ja ją już wymieniłem. A co do luzów to napewno masz rację bo trochę słychać mi te zawory. Nie mniej jeśli masz jakieś pomysły to bardzo chętnie je wysłucham i sprawdze to w swoim aucie.
Wielkie dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy.
  
 
Cześć
Sam mam problem z szarpaniem mojego autka, nie mierzyłem niczego w tej chwili nawet nie pamiętam jaką mam cewkę, ale ten sam silnik z jednopunktowym wtryskiem niedawno wymieniłem świece i przewody nawet myślałem że to przytkany filtr paliwa. Metodą prób i błędów udało mi się rozwiązać problem, odpinam akumulator na kilkanaście minut podpinam na nowo i działa nie szarpie (przez jakieś pół roku) a potem od nowa. Możliwe, że jakiś błąd w kąpie się zapisuje, a przez odpięcie baterii zostaje wymazany. Ale dobrze poczytać o Waszym problemie też posprawdzam parametry, które podaliście.
Z tego co wiem to z odpiętą sondą nie jest wskazane jeździć, bo więcej pali. Gdzieś jeszcze wyczytałem, że problemem mogą być świece NGK, a z BERU nie ma takiego problemu. Sama wymiana świec lub przewodów może spowodować takie usterki.
Pozdrawiam