PROBLEM Z CAMRY 2.2 (nie równa praca silnika)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!
Posiadam Camry z 1995r. 2200cm(automat), wersja amerykańska. proszę o pomoc w następującej sprawie:
Od pewnego czasu obserwuję niepokojące zjawisko, polegające na nierównej pracy silnika kiedy auto pracuje na benzynie. Instalację gazową (tradycyjną nie sekwencję) zamontowano 4 lat temu przez poprzedniego właściciela.Auto ma przebieg 280000 tys km i na gazie przejechało 80000tys. km. Od 3 miesięcy przy zapalaniu oraz na wolnych obrotach obserwuję postępującą nierówną pracę silnika, tzn. na N,P i D podczas postoju na światłach obroty bardzo spadaja do 500/min lub czasem samoczynie skoczą do 2000tys. i nie chcą zejsc, dopiero ja wrzuce D to spadaja i auto rusza. Na gazie zero problemów! Tak więc wymieniłem: filtr paliwa, kopułkę i palec orac cewke apartatu zapłonowego, świece i auto wręcz nie do poznania ale tylko na gazie? Na benzynie przy wolnych obrotach dławi silnik, wolno rozpędza pojazd, traci moc i kiedy osiąga powyżej 3000 obr. pracuje w miarę (jako tako) i tak posiadając co najmniej 40% mniej mocy niż na gazie. Dziwne bo powinno byz odwrotnie.
Być może ktoś z Państwa miał podobny problem lub jest dobrym specem od tych modeli, jeśli tak uprzejmie proszę o pomoc!!!! I
  
 
Zacząłbym od STP do wtrysków, następnie przeczyściłbym zawór ISC.

W międzyczasie zczytałbym kody błędów, bo może i tu być coś na rzeczy.

Przy okazji zajrzałbym między wałki rozrządu, a popychacze zaworowe - tam też może być ciekawie, aczkolwiek nie doszukiwałbym się w tym skakania obrotów

pzdr
  
 
Dziękuje ci kolego za odpowiedz ale mam takie pytanko mógłbys mi to troszke to wyjasnic bo w kwestii toyoty jestem kompletnie laikiem i to głupio zabrzmi ale nie bardzo kojarze nawet te skróty co mi podałes, a jadąc do warsztatu odrazu mnie spompuja z kasy, wiec wole miec jakies rozeznanie, tak na boku , nie wiesz orjentacyjnie ile to moze kosztowac?. Z góry dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam
  
 
Wymień sonde Lambda, bo przy gazie szybko szlak ją trafia i pokazuje głupoty, więc stąd mogą być te kłopoty.
  
 
A ja miałem podobnie z Cariną E z tego samego rocznika. Na gazie słaba, a na benzynie słaba i do tego jeszcze szarpała. Pojechałem na diagnostykę (60 zł) i okazało się, że jeździłem z błędem czujnika podciśnienia (choć czujnik jest sprawny). Diagnosta od razu skasował mi ten błąd i warsztatu Carina wyjechała już jak nowo narodzona. Skąd wziął się ten błąd? Nie wiadomo. Możliwe, że jak "wyjeździłem" gaz do końca i silnik zgas mi w czasie jazdy.
W każdym razie od momentu skasowania tego błędu wszystko jak na razie gra.
Pozdrawiam
  
 
Dziekuje za wszystkie rady, dziś odebrałem tojke z warsztatu, i przyczyną tego zjawiska były po prostu nie wyregulowane zawory(od nowosci ani razu) i zlej jakosci olej, a trzeba to robic bo autko jeździc na gazie. Suma sumarum na benzynie atuko pracuje równiutko i silnik zrobił się bardziej dynamiczny
  
 
No to masz ... "z głowy"
Pozdrawiam
  
 
No nie do końca , jak oborty sie wyrównały, Clamerka zaczeła słabnąc i się dławic podczas jazdy na benzynie, rano jak była zimna miodzio natomiast 4godz. później już się zaczynały cuda i coraz palił się "check",wiec poprostu balem sie ze wkoncu padnie i bede musial wzywac lawete bo to automat(a to by mnie dobiło po kieszeni),zaczołem szukac diagnosty,ale tu pojawił się problem bo Lublin to mnie za duże miasto i trudno było o interfejs do tego modelu bo mówią że stary i każdy wydziwiał,wkońcu pojechałem do ASO ale i tam rozłożyli ręce !!!,ale z ratunkiem przyszedł znajomy i podłączylismy się przez komputer gazowy (gdzie wykasowaliśmy blędy i teraz silnik jakby drugie zycie dostał,wiec juz nie wierze ludziom ze silnik 2.2 w automacie to muł !!!!!!), a kłopotem okazała się Sonda Lambda, i teraz na dniach trzeba ja kupic , i tu takie maleństwo i tyle kosztuje , ale teraz powino wszystko byc cacy