Przymulona ASB przy temp. >~27 st. C

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!

Powiedzcie, czy też tak macie w swoich automatach, że gdy temperatura powietrza wzrasta powyżej ok. 27st.C, to przy ruszaniu automat chwilę się zastanawia "jechać czy nie jechać". Trzeba trochę więcej dodać gazu aby ją przekonać.

Jak się już zdecyduje na jazdę to wszystko jest OK.

Gdy tylko temperatura spada poniżej tej temperatury (rano, wieczorem) to skrzynia reaguje normalnie.

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Czołem,
Chyba kiedyś ( w poprzedniej omie ) miałem taki objaw - sprawdzić ilość oleju na początek. Natomiast teraz mam tak że przy wyższych temperaturach auto totalnie słabnie, tak jalby zapięcie wisko dodawało tyle oporu że jest to bardzo wyrażnie widoczne, po prostu gumowaty pedał - depczesz a reakcja pojawia się po dobrych paru sekundach. Oprócz tego wyraźnie coś wyje pod maską
  
 
Cytat:
2008-06-26 14:35:33, p123 pisze:
po prostu gumowaty pedał - depczesz a reakcja pojawia się po dobrych paru sekundach. Oprócz tego wyraźnie coś wyje pod maską



Wyje pewnie wisco, a jezeli oprocz samego wisco tez myslisz ze cos innego zamula silnik to ja stawiam zla dawke paliwa. Mialem to przez dwa lata. Objawy byly bardzo meczace (chyba ze dolalem oleju roslinnego). Po ustawieniu dawki paliwa na wlasciwa mam kompletnie inne auto, dla ktorego nawet wisco nie stanowi jakiegos znacznego obciazenia (choc ciutke czuc).
  
 
Cytat:
2008-06-26 14:35:33, p123 pisze:
Czołem, Chyba kiedyś ( w poprzedniej omie ) miałem taki objaw - sprawdzić ilość oleju na początek. Natomiast teraz mam tak że przy wyższych temperaturach auto totalnie słabnie, tak jalby zapięcie wisko dodawało tyle oporu że jest to bardzo wyrażnie widoczne, po prostu gumowaty pedał - depczesz a reakcja pojawia się po dobrych paru sekundach. Oprócz tego wyraźnie coś wyje pod maską




od kiedy uruchomiłem klimę problem wiskozy sie rozwiązał w upalne dni, 30 stopni i wisko mi chodzi na pół biegu gdyż chłodzą go dwa wentylatory z klimy które zawsze sie kręcą po włączeniu jej A wisko rzeczywiście daje niesamowity opór, do setki rozpędza sie o 2 sek dłużej na zatartym lub załączonym no i pewnie swoje więcej pali silnik.
  
 
Witam. Ja też miałem problem z mocą auta przy pewnych temp.. Deptałem w pedał a ona jak totalny dziad zastanawia sie czy jechać czy nie. Problem tkwił w czujniku stukowym. Objawiało się to też że komputer wskazywał na spalanie około 30l/100km paliwa co było nieprawdą. Po wymianie było ok. Kabel od czujnika miał przebicia. No ale nie zawsze są te same powody zamułki. Może to olej w skrzyni. Jak uporasz się z kłopotem to napisz co to było. Zawsze to lepiej wiedzieć na przyszłośc. Powodzenia i pozdrawiam.
  
 
Witajcie!

Cytat:
p123:
Oprócz tego wyraźnie coś wyje pod maską



Mnie też wyje jak jest ciepło, ale nie wiązałem tego z przymuleniem. Ale może macie rację.

Cytat:
BoruPl:
Jak uporasz się z kłopotem to napisz co to było.



Zastanawiam się czy znajdę kogoś takiego, kto mógł by to zdiagnozować, bez wymiany połowy zespołu napędowego

W ubiegłe lato też miałem takie przymulenie ASB ale przyszła jesień i zapomniałem o tym bo problem zniknął.

Cytat:
Schizm:
od kiedy uruchomiłem klimę problem wiskozy sie rozwiązał w upalne dni,



Klimę mam cały czas na AUTO.

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Witam,
Z pół roku temu byłem w serwisie Mabi-Bosh który oprócz tego że dotkliwie przetrzepał mi portfel to ogladał parametry i były podobno OK. Gdzie jest czujnik spalania stukowego i jak odkryłeś że jest padły ?
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Witam. Problem ten odnalazł mechanik który specjalizuje się tylko w oplach i do tego przewarznie w omegach. Jest naprawde dobry i tani. Wtedy za zdiagnozowanie i wymiane skasował mnie jakieś 180zł. Po wizycie było o niebo lepiej.
  
 
Czujnik jest z boku bloku pod kolektorem wydechowym. Jesli masz silnik v-ki to masz po obu stronach.
  
 
Zrób może stall test, było o tym w wątku o konwerterze; wykluczymy wtedy defekt w asb.
  
 
BoruPL zlituj sie... myslalem ze sie sam polapiesz i nie pisalem wczesniej bo po co, ale widze ze trzeba... gdzie Ty masz czujnik spalania stukowego w DIESLU? Czasem warto looknac komus w podpis, a jak nie wystarcza toto to trzeba spojrzec do profilu.

ps. jezeli juz chcesz wydawac kase na cos, to na prawde proponuje zaczac od samego sprawdzenia dawki paliwa...


[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2008-06-27 22:40:46 ]
  
 
Ten stall test chodzil za mną kawał czasu aż dzisiaj się zdecydowałem. No i jestem podbudowany 2500 obr/mini koła zaczęły mielić czyli jest ok. Faktycznie strasznie to wygląda jak się czyta jak to zrobić ale w praktyce nie trwa to dłużej jak 3-4 sek.