Spalanie w Corolli po przebiegu 250000.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Moja corolka spalała po mieście około 7.5 l/100km
Po wymianie uszczelniaczy miski olejowej i simering-ów w rozrządzie spalanie skoczyło do 10 l/100km !!!! (obserwcja z ostatnich 9 miesięcy).

Komputer nie zgłasza kodów błędów, gdzie szukać powodu wzrostu spalania:
- silnik pracuje równo
- paliwo tankowane na tych samych stacjach
- spalanie oleju bez zmian (może toszkę bardziej dymi jak silnik zimny)
- opony te same
- kierowca ten sam

Pozdrawiam
  
 
Pierwsze co przychodzi na myśl to przestawiony rozrząd
Wałki były zdejmowane ?
Pozdro.
  
 
Był pewnie ściagany pasek rozrzadu.
Mechanik idzie w zaparte że rozrząd jest dobrze ustawiony bo inacej by nie palił wcale.

Dzieki i Pozdrawiam
  
 
Palić by palił spokiojnie przy przestawieniu o 1-2 zęby, a efekty mogą być np. właśnie w spalaniu.
Druga możliwość, to jeśli zdejmowane były wałki to mogą być też przestawione względem siebie
Sprawdzić ustawienie rozrządu na pasku to minuta osiem.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-07-15 22:32:50, pawela pisze:
Był pewnie ściagany pasek rozrzadu. Mechanik idzie w zaparte że rozrząd jest dobrze ustawiony bo inacej by nie palił wcale. Dzieki i Pozdrawiam


Nawet w dieslu mozna przestawic i chodzi tylko slaby i ciezko pali.
Jak idzie w zaparte to tuman ,bo kazdy czasem sie myli , a przewaznie im bardziej zaparty tym bardziej sie myli Argument ,jest dobrze bo by nie chodzil jest idiotyczny.
  
 
Cytat:
2008-07-16 02:06:08, Perzan pisze:
Palić by palił spokiojnie przy przestawieniu o 1-2 zęby, a efekty mogą być np. właśnie w spalaniu. Druga możliwość, to jeśli zdejmowane były wałki to mogą być też przestawione względem siebie Sprawdzić ustawienie rozrządu na pasku to minuta osiem. Pozdro.


W silnikach gdzie obroty biegu jalowego stabilizuje zawor ISC czyli Corolla okularnik i mlodsze z VVTi jezeli przestawisz rozrzad silnik pracuje ok ale np bieg jalowy nie schodzi na 650 lecz jest podwyzszony.
  
 
Najciekawsze jest to, że ja w dalszym ciągu nie wiem, o której Corolli rozmawiamy i o jakim silniku
Pozdro.
  
 
U mnie przy przestawieniu o 2 zęby ogranicznik obrotów zszedł do 4500

Do tego auto kulało na wolnych, tj szło kilka sekund równo, potem obroty spadały, i znowu szło równo.

Wobec czego sprawdziłbym rozrząd, ale nie doszukiwałbym się w nim przyczyny większego spalania...

Big... a znasz diesla, któremu przestawisz rozrząd i uda się go odpalić ? bo wybacz, ale ja o takowym nie słyszałem...


pzdr
  
 
Cytat:
2008-07-16 19:44:17, marcinm pisze:
U mnie przy przestawieniu o 2 zęby ogranicznik obrotów zszedł do 4500 Do tego auto kulało na wolnych, tj szło kilka sekund równo, potem obroty spadały, i znowu szło równo. Wobec czego sprawdziłbym rozrząd, ale nie doszukiwałbym się w nim przyczyny większego spalania... Big... a znasz diesla, któremu przestawisz rozrząd i uda się go odpalić ? bo wybacz, ale ja o takowym nie słyszałem... pzdr


Silnik 2cte przestawiona pompa o zab zapala po 5 sek krecenia.
1NDTV czyli 1.4 D4D rzestawiony wR z WK o zab zapala o 2 zeby zaczepia tlok o zawor
1CD FTV przestawiony rozrzad WK z WR o zab zapala ale wywala kod bledu ...to tyle z ostatnich paru miesiecy.
Dlaczego sadzisz ze Diesel mialby nie zapalac???