Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2008-07-25 19:23:04 sprawdz czy dobrze naciagniety masz pasek klinowy |
MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2008-07-25 19:26:07 |
Aleks__ Ford Escort Chorzów | 2008-07-25 20:00:33 Dzięki za wskazówki.Posprawdzam to o czym piszecie |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-07-25 20:02:25 szczotki |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-07-25 22:37:46 Też ostatnio podczas jazdy zwróciłem uwagę że ta kontrolka się lekko świeci, będę musiał coś z tym zrobić
A pasek mam naciągnięty |
LobsterMan Sympatyk FEFK Focus 2.0 NYSA // MILTON CITY | 2009-02-14 18:18:07 Cze. Żeby nie pisać nowego post odświerze dinozaura.
Mianowicie mam taką sytuację odpalam silnik bez problemu za pierwszym razem i kontrolka ładowania aku która powinna po chwili zgasnąć świeci się cały czas Jak dodam lekko gazu to gaśnie Sprawdzałem ładowanie i mam na zgaszonym silniku ok 11.9V jak odpale to mam 13.9V bez wiatraka i wyłączone radio, jak włącze światła wiatrak i radio to mi spada do 13.5V. To pokazuje mi licznik-elektroniczny po przeszczepie. A miernik pokazuje 14.3V na zapalonym silniku. Czy wiecie co może być powodem że lampka od aku nie gaśnie? Prosze o pomoc bo już sprawdziłem wszystko co mogłem i nic [ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2009-02-14 18:18:58 ] |
ciapek1808 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 Bralin | 2009-02-14 18:42:14 Miałem dokładnie to samo.. mechanik powiedział że ładowanie i wogóle wszystko jest ok.. i z taką gasnącą lampką jeździłem chyba z pół roku.. w końcu poszedł mi alternator.. nie pamiętam tylko czy były wymieniane szczotki.. czy cały.. ale po zrobieniu kontrolka mi zgasła.. więc według mnie coś ci powoli zaczyna siadać w alternatorze. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-14 19:03:57 Najprawdopodobniej sypnął się mostek prostowniczy. Na dzień dobry do sprawdzenia diody wzbudzenia. Te akurat można bez najmniejszego problemu wymienić. |
escort-bytom Ford Escort Bytom | 2009-02-14 20:06:40 panowie , podepnę się pod temat , ja mam tak samo , że kontrolka aku mi nie gaśnie ale ja nie dodaje gazu , autko pochodzi z jakieś 5 min i kontrolka sama gaśnie , może to oznaka że akumulator już jest stary ? rozładowywuje się w nocy a podczas odpolenia alternator musi naładować jakby swoją normę ??
a może ma ktoś fotorelacje z wykręcenia z autka alternatora , rozkręceniu szczotek i całej regeneracji ? i wogóle macie fotkę z wykręconymi szczotkami ( bo chciałbym wiedzieć jak one wyglądają ) ? P.S.czy ten klucz nasadowy podejdzie pod każdą "grzechotkę" bo gdzieś tutaj czytałem że aby wykręcić szczotki potrzebny jest takowy klucz... ? pierwszy drugi [ wiadomość edytowana przez: escort-bytom dnia 2009-02-14 20:07:50 ] |
escort-bytom Ford Escort Bytom | 2009-02-15 13:27:58 upp |
tomason2 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.4i CVH Dobczyce | 2009-02-15 13:40:42
Jak w tytule aukcji, nasadka jest na grzechotkę 1/4', trzeba taką kupić i będzie pasował |
arpawelec Ford escort wojcieszków | 2009-02-15 13:48:33 też miałem to niedawno w swoim escorciku.przyczyną były nadpalone diody wzbudzenia.też jakis czas jezdziłem az nadpaliły sie 3 i przestało ładować;(więc trzeba było zrobić |
pavulonstudio BMW E34 M50B25 Bydgoszcz | 2009-02-15 13:57:16
Jeśli się żarzy to polecam rozebrac i wyczyscic alternator. Jak nie widac rudy przy diodach to ok, powinno pomoc |
LobsterMan Sympatyk FEFK Focus 2.0 NYSA // MILTON CITY | 2009-02-15 17:31:01 Więc objaw jest taki, odpalam włanczam światła mijania i podświetlenie licznika słabsze, dodam gazu lampka aku gaśnie podświetlenie się rozjaśnia. Diody wzbudzenia? Teraz pytanie czy poszły się kochać czy tzreba wyczyścić, bo ja już szukam nowego alternatora. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-15 17:33:16 A jak już "włanczasz" to potem "zdanżasz" na czas?
|
LobsterMan Sympatyk FEFK Focus 2.0 NYSA // MILTON CITY | 2009-02-15 17:35:25 W żecy zamej |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-15 17:40:41 Diody to elementy elektroniczne i jako takie podlegają tylko wymianie. Faktycznie, jeśli mostek jest pokryty jakimś szlamem, który może przewodzić prąd, to obowiązkowo należy to wyczyścić.
A diody należy sprawdzić bez obciążenia i pod obciążeniem. W którymś ze swoich wątków podałem metodę na poprawienie instalacji ładowania w escorcie poprzez dodanie przewodu łączącego bezpośrednio alternator z akumulatorem, bo oryginalne połączenie poprzez rozrusznik często nie jest najlepsze. |