Jak podpiąć klimę do 2.0 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie możecie mi podpowiedzieć kupiłem poloneza z klimą z 94 roku chciałbym ją zainstalować w swoim Borewiczu z silnikiem 2.0 dohc i teraz pytanko wszystko fajnie ale jak zainstalować sprężarkę od poldka do silnika by Fiat/Lancia???
  
 
zainstalowac stabilnie, tak aby była mozliwosc jej napedzenia. Mozna pokombinowac z przerzuceniem alternatora na strone dolotu a w miejscu alternatora zamontowac sprezarke.
  
 
Pytanie jest niezłe, sam o tym myślałem i zapowiadało sie nieciekawie.
Altek po stronie dolotu odpada raczej gdy jest aparat w głowicy i wspoma, no po porstu nic sie tam nie da wcisnąć.
Mocowanie sprężarki tak jak w poldku jest utrodnione przez wałek wydechowy
Poza tym jak obejrzałem koło pasowe, to nakładając pasek na środkowe bieżnie trzebaby nie jeździć nim po wystającej części koła pompy wody (ja niestety mam koło nieorginalne, praiwe takie jak polonez, zamontowane na dystansie), chyba że ktoś ma pompe z takim odsadzeniem że koło jest zupełnie płaskie.
W przeciwnym razie trzebaby dać sprężarkę bardzo wysoko (przecież nikt nie będzie robił dziury w masce )
Myślę że najbardziej pomocne byłoby zdjęcie argenty z volumexem, bo chyba w tym miejscu tam była sprężarka ?
  
 
Cytat:
2008-08-27 16:52:15, Cyneq pisze:
Pytanie jest niezłe, sam o tym myślałem i zapowiadało sie nieciekawie. Altek po stronie dolotu odpada raczej gdy jest aparat w głowicy i wspoma, no po porstu nic sie tam nie da wcisnąć.



wrecz przeciwnie, jak walek jkest w glowicy to po stronie dolotu jestt kupa miejaca i byl tam mocowany alternator - zarowno we wtrsykowcach jak i w wersjach an stany z pompą do EGRu.

Pozatym zawsze mzona dolozyc rolke ktora bedzie toczyc sie po zewnetrznej czesci paska prowadzac go w odpowiedni sposob.

Wiekszym problemem niz napedzenie sprezarki jest umieszczenie parownika, zaworu rozpreznego i zrobienie odplywu wody spod parownika. Skraplacz jakis by sie dopralo, osuszacz moze byc gdziekolwiek, przewody chyba dalobys ie dorobic...
  
 
Cytat:
2008-08-27 21:54:29, kosa131 pisze:
wrecz przeciwnie, jak walek jkest w glowicy to po stronie dolotu jestt kupa miejaca i byl tam mocowany alternator - zarowno we wtrsykowcach jak i w wersjach an stany z pompą do EGRu. Pozatym zawsze mzona dolozyc rolke ktora bedzie toczyc sie po zewnetrznej czesci paska prowadzac go w odpowiedni sposob. Wiekszym problemem niz napedzenie sprezarki jest umieszczenie parownika, zaworu rozpreznego i zrobienie odplywu wody spod parownika. Skraplacz jakis by sie dopralo, osuszacz moze byc gdziekolwiek, przewody chyba dalobys ie dorobic...



Pozwolę się nei zgodzić. Zupenie nie rozumiem dlaczego mam tam gdzie jest najmniej miejsca probowac dac jeszcze alternator. Moze brak mi wyobraźni. , zreszŧa mówię o własnej sytuacji - aparat nie jest na wałku tylko w bloku i jest wspoma. Masz może zdjecie takiego rozwiązani z alternatorem tak jak mówisz?

Natomiast cała reszta jest znacznie prostsza moim zdaniem. Można kupić na zaleegro prawie cała plusowską klimatyzację. Fakt że umieszczenie parownika będzie w nie-plusie troche utrudnione, (w plusie się go po prsotu montuje po lewej stronie nagrzewnicy, pagandplej ) ale cała reszta jnie powinan sprawic kłopotu.
:

[ wiadomość edytowana przez: Cyneq dnia 2008-08-28 20:21:07 ]
  
 
Cytat:
2008-08-28 20:19:04, Cyneq pisze:
Pozwolę się nei zgodzić. Zupenie nie rozumiem dlaczego mam tam gdzie jest najmniej miejsca probowac dac jeszcze alternator. Moze brak mi wyobraźni. , zreszŧa mówię o własnej sytuacji - aparat nie jest na wałku tylko w bloku i jest wspoma. Masz może zdjecie takiego rozwiązani z alternatorem tak jak mówisz?




wczesneij pisales o aparacie w glowicy, stad pomysl zeby po stronie dolotu dac alternator, tym bardziej ze to tez praktycznie plug&play - czesci do montazu tam altka mozna kupic z argenty (wpornik filtra oleju z dolnym mocowaniem alternatora - gorne mozna bez problemu dorobic) lub (trudniej dostepne) wspornik filtra oleju z dohc na USA (124sport/131) .


przy aparacie na bloku sprawa faktycznie mocno sie komplikuje.
  
 
Cytat:
2008-08-28 20:34:31, kosa131 pisze:
wczesneij pisales o aparacie w glowicy,



fakt, napisałem jakąś bzdure żę po stronie dolotu koło wspomagania mam aparat w głowicy, mialem na mysli blok.

Musze jeszcze raz wszysko obmierzyc, jesli nawet sie za to nie wezmę dorbze będzie wiedzieć. Generalnie należałoby sie spodziewać koniecznosci dorabiania jakiś uchwytów na alter i na sprężarkę też, bo ten oryginalny z podlka na nic sie nie rpzyda (był w komplecie na aukcji o ktorje wspomnialem).