Zakładanie elektrycznych szyb w MK7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, tak jak w temacie, potrzebuję pomocy w dołożeniu elektrycznych szyb do Escorciny Kombi '99 1.6 16V.

Obecnie mam manuale i chciałem sobie zaszaleć, zamówiłem już elektryczne podnośniki (do modelu 5D - '95 rok LewyPrzód i '96 rok PrawyPrzód) i wiązki (mam nadzieje, że będą dobre), poszukuję jedynie przycisku (ten taki co jest razem z bagażnikiem)

1. Ale do rzeczy, jeżeli ktoś jest w stanie przeprowadzić mnie przez położenie kabli (bo to będzie dla mnie najgorsze), to będę wdzięczny.
Łopatologicznie - z silniczka(z drzwi) do skrzynki bezp. i z tamtąd do przycisków? Czy dobrze rozumuję? Jeżeli tak to proszę o jakąś podpowiedź gdzie dokładnie trzeba to wszystko podczepić w skrzynce ?

2.Po kablach, planuję zająć się drzwiami. Wymontowanie manuali - tu podobno czeka mnie odnitowanie starego mechanizmu i przynitowanie nowego.

Oczywiście nie będę dłużny, jakiś komentarzyk lub nawet piffffko za duuużą pomoc stawiam (w Warszawie )

Obiecuję również obfitą fotorelację z modernizacji
  
 
Zacznę od punktu drugiego.
No więc nie ma większego problemu z roznitowaniem. Wkrętarka/Wiertarka + wiertło fi 6-8mm i wiercimy aż puści. Nowe podnośniki możemy przynitować albo przykręcić.
Całość wymaga trochę gimnastyki z wyciąganiem i wkładaniem podnośników. Po rozkręceniu tapicerki wszystko jest widoczne i czytelne.

Ad. 1. Po dwa przewody od silników bezpośrednio do włącznika na tunelu środkowym. Czyli poprzez przelotkę pomiędzy drzwiami a słupkiem nad nogami pasażera/kierowcy w okolice radia i do samego włącznika. Da się to wszystko zrobić bez rozkręcania tunelu środkowego. Nie widzę sensu chowania kabli pod tapicerkę jak to ma miejsce przy oryginalnej instalacji - szkoda czasu i nerwów. Przy słupkach będzie trudno, zwłaszcza od strony pasażera trzeba ściągnąć ECU z zaczepów. W samych złączkach słupek/drzwi wypadało by zastosować piny. Jednak dosyć trudno je dostać a roboty z tym nie mało więc doszedłem do wniosku, że nie ma to sensu. Przerzuciłem przewody przez wolne otwory w złączkach bez możliwości rozłączenia. Ile razy potrzebujemy ściągać drzwi ? Ja jeszcze przez 8 lat nie miałem takiej potrzeby!
Ale jak ktoś chce to oczywiście jest to do zrobienia na pinach.
Dalej do włącznika potrzebujemy plusa po stacyjce oraz stały minus. I teraz albo ze skrzyni bezpieczników albo trochę prościej, minus dowolnie a plusa bezpośrednio ze stacyjki tylko od razu przez bezpiecznik 20-25A. I w zasadzie to tyle.

Proponuje przy okazji doprowadzić do włącznika stały plus również zabezpieczony (20A) oraz sygnał wyzwalania z alarmu/centralki CZ (plus lub minus) przyda się przy zakładaniu modułu domykania szyb.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 21:01:33 ]
  
 
przypominam o wyszukiwarce...
  
 
Jak dobrze pamiętam to w moim wątku był opis, i nawet zdjęcia
  
 
Witam, dzięki wam za wyczerpującą wypowiedź będę kombinować z przeprowadzaniem kabli.

Mam takie pytanko, w skrzynce jest bezpiecznik nr.19 (30A), który to wg opisu odpowiada za Regulację Elektrycznych Szyb i Dachu.
Czy to właśnie do niego należy się podpiąć, jeżeli tak to jak to zrobić nie wsadzając kabla w bezpiecznik? .


Wyczytałem, że gdzieś pod spodem skrzynki w tą wiązkę kabli zakreśloną na zółto należy się wpiąć - bo ona odpowiada za m.in.Sterowanie Szybami (może się mylę)




Oto ta złączka na zbliżeniu - kolor żółty to miejsca już zajęte przez kable (które nie wiem do czego są), kolor czerwony to wolne miejsca - podejrzewam że to właśnie w te wolne miejsca należy się wpiąć (ale mogę się mylić)



Tutaj ta sama złaczka do góry nogami - żeby lepszy widok był
Żółte - zajęte, Czerwone - wolne



Korzystałem z wyszukiwarki, niestety odpowiedzi były porostrzeliwane na różne strony i stąd mój wątek, żeby ujać wszystko prosto, łatwo i zrozumiale
Przy okazji zrobię fotorelację, żeby nie było że czerpie same korzyści bez odwzajemnienia A nóż komuś się przyda w przyszłości

[ wiadomość edytowana przez: Pepe99 dnia 2008-08-04 23:49:58 ]
  
 
KLIK - nastepnym razem proponuję google
  
 
Wiem wiem, właśnie z opisu tego Pana się uczę
ale nie wiem za bardzo gdzie mam to wszystko poprzypinać - notabene skrzynka, na której gostek operuję jest nie co starsza, dlatego nie wiem na ilę mogę się na niej wzorować.

Na jego złączce nie ma w ogóle kabli... no oprócz tych dwóch a ja bez podpinania "szyb" mam już 8 kabli wpiętych i dlatego zbłądziłem

Pozdrawiam, w oczekiwaniu...


[ wiadomość edytowana przez: Pepe99 dnia 2008-08-04 23:56:54 ]
  
 
Będziesz miał wiązkę to wszystko stanie się jasne, ja też się wzorowałem na tym opisie i zrobiłem w MK7 bez większych problemów - i to w zimie ! Poszukaj na forum, gdzieś jest opis, a u mnie w wątku też jest sporo
  
 
ja tam nie bawilem sie w zadne kombinacje.
kupilem cala wiazke z drzwi i ta co idzie w kabinie akurat od rs f1.
wywalilem siedzenia, panel i caly kokpit, wiadomo kompa tez trzeba bylo sciagnac z zawiasow...
tylko wpialem do skrzynki wtyczki i po sprawie
wiazke mam ze wszystkim (szyber, szyby, lusterka podgrz.el., lampki swiecace w drzwiach...) w razie czego, jabym w przyszlosci chcial cos sobie jeszcze dodac.
wyszlo chyba niecaly dzien roboty i mam wszystko, jak w oryginale
  
 
Dzięki wszystkim za odp.
Teraz niestety mam problem, w związku z czym apeluję - poszukuję wiązki, która idzie od przełączników (z kostkami) do skrzynki - ogólnie chodzi o te kable ze środka kokpitu. Czy ktoś może wspomóc mnie w poszukiwaniach? Nie mam pojęcia gdzie szukać, a na allegro ludzie sprzedają tylko "komplety" (a ja wszystko już mam oprócz tych chole***ch kabli ze środka

Pozdrawiam, i sorki za off-topic.
  
 
Obiecałem, że zrobię jakąś relację z dołożenia szybek a więc....

Relacja opisowa dla MK7 Kombi (niestety bez zdjęć )
Jeżeli jesteś cierpliwy do czytasz do końca

1. Ja zacząłem od wymontowania obydwu przednich siedzeń, gdyż nie idzie z nimi cokolwiek zrobić. Primo - przeszkadzają, drugie Primo i tak musisz je wyjąć jeżeli chcesz położyć wiązkę do przełączników tak jak w oryginale czyli przez podłogę.

(Można obejść to kładąc kable prze tunel środkowy, ale i tak lepiej wymontować siedzenia - wygoda, komfort pracy)


2. Najlepiej jest zaopatrzyć się w kompletne wiązki: drzwiowe (L i P) i "środkowe" (te od przycisków do skrzynki bezp.). Najlepiej dlatego, że nie musimy wtedy bawić się z ustawieniami i dokładaniem dodatkowych PINów i kabli w samochodzie.

(Ja miałem kompletne wiązki, dlatego nie opiszę w jaki sposób położyć samoróbki, bo wiadomo każdy ma inną koncepcję)


3. Po położeniu wiązki środkowej, doprowadzeniu zasilania ze skrzynki bezp. i sprawdzeniu podnośników "na sucho" czyli nie wmontowanych jeszcze w drzwi. Możemy przystąpić do rozbebeszania drzwi i wymontowaniu istniejących podnośników manualnych


4. Operację robiłem na zamkniętych szybach! (NIE TRZEBA WCALE WYJMOWAĆ SZYB) Żeby szyba nie spadła mi podczas wyjmowania podnośników przyczepiłem ją do taśmą od góry do krawędzi drzwi. Stare podnośniki trzymają się na 3 nitach, rozwierciłem, poczym odkręciłem śruby mocujące szybę do podnośnika.


5. Wywalamy starą wiązki z drzwi (w moim przypadku) i zastępujemy ją nową.

(Moja stara wiązka miała tylko końcówki na głośnik i małe światełko w drzwiach. Nowa to już full wypas - głośnik, światełko, elektryka szyb, elektryka lusterek i jakieś dwa jeszcze, Nie wiem do czego?)

Na szczęście moja wiązka z „kokpitu” posiadała już w pinach wejścia i to podpięte do elektryki szyb, więc nie trzeba było nic grzebać w szpilkach.


6. Teraz czas na nowy podnośnik ELEKTRYCZNY . Nie można go inaczej zamontować więc bez obaw.

Najprawdopodobniej, w „nowych” podnośnikach trzeba będzie porozwierać pozostałości po nitach jak to miało miejsce u mnie.

Po tym męczącym procesie następuję moment przytwierdzenia go do naszych drzwi. Również na 3 nity (lub 3 śruby) jak komu wygodniej. Osobiście polecam nity, gdyż są nikłe szanse że się poluzują/rozkręcą w przyszłości


7. Po przynitowaniu nowych podnośników, przykręcamy szybkę do nowego mocowania, sprawdzamy kable i odpalamy zapłon.

Musimy sprawdzić czy mechanizmy chodzą i czy szyba dobrze i prosto wchodzi i czy się domyka
Jeżeli wszystko jest ok., to skręcamy drzwi.


8. Oczywiście nie zapomnijmy o przyciskach do szybek i klapy bagażnika (kombi)


9. Zostaje tylko zmontowanie siedzeń i możemy się już cieszyć, jako że nasz Essi zyskał parę groszy na wartości


No i to by było na tyle, temat nie jest opisany może bardzo szczegółowo, ale ma mieć jedynie charakter poglądowy i opisowy mojego skromnego tuningu .


Dziękuję wszystkim za pomoc i części
W razie pytań jestem do dyspozycji.


p.s. Jakby kto chciał mam do sprzedania dwa przednie podnośniki manualne do wersji 5D 99r.


Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Pepe99 dnia 2008-10-09 08:58:29 ]
  
 
Cytat:
2008-08-04 22:15:37, jerico pisze:
Zacznę od punktu drugiego. No więc nie ma większego problemu z roznitowaniem. Wkrętarka/Wiertarka + wiertło fi 6-8mm i wiercimy aż puści. Nowe podnośniki możemy przynitować albo przykręcić. Całość wymaga trochę gimnastyki z wyciąganiem i wkładaniem podnośników. Po rozkręceniu tapicerki wszystko jest widoczne i czytelne. Ad. 1. Po dwa przewody od silników bezpośrednio do włącznika na tunelu środkowym. Czyli poprzez przelotkę pomiędzy drzwiami a słupkiem nad nogami pasażera/kierowcy w okolice radia i do samego włącznika. Da się to wszystko zrobić bez rozkręcania tunelu środkowego. Nie widzę sensu chowania kabli pod tapicerkę jak to ma miejsce przy oryginalnej instalacji - szkoda czasu i nerwów. Przy słupkach będzie trudno, zwłaszcza od strony pasażera trzeba ściągnąć ECU z zaczepów. W samych złączkach słupek/drzwi wypadało by zastosować piny. Jednak dosyć trudno je dostać a roboty z tym nie mało więc doszedłem do wniosku, że nie ma to sensu. Przerzuciłem przewody przez wolne otwory w złączkach bez możliwości rozłączenia. Ile razy potrzebujemy ściągać drzwi ? Ja jeszcze przez 8 lat nie miałem takiej potrzeby! Ale jak ktoś chce to oczywiście jest to do zrobienia na pinach. Dalej do włącznika potrzebujemy plusa po stacyjce oraz stały minus. I teraz albo ze skrzyni bezpieczników albo trochę prościej, minus dowolnie a plusa bezpośrednio ze stacyjki tylko od razu przez bezpiecznik 20-25A. I w zasadzie to tyle. Proponuje przy okazji doprowadzić do włącznika stały plus również zabezpieczony (20A) oraz sygnał wyzwalania z alarmu/centralki CZ (plus lub minus) przyda się przy zakładaniu modułu domykania szyb.



tez do tego się szykuje (dokłądnie mówiąc już 13 miesięcy mija) czy tym sposobem będe mial podświetlenie przycisków od szybek?