pslodo Hyundai Sonata Szczecin | Silnik benzynowy potrzebuje, trzech mediów do pracy. Powietrza, paliwa i prądu. Jeżeli w ogóle pracuje, to prąd jest. Brak powietrza łatwo zdiagnozować. Wystarczy wyjąć filtr, zamknąć puszkę i sprawdzić, czy jest OK. Jeżeli nie to najpewniej jest to zdławiony przepływ paliwa. Sposób - nowy filterek. Koszt śmieszny, a efekt zdumiewający.
Jeżeli nic z tych rzeczy nie pomoże, to problem jest grubszy i dotyczący głównie powietrza. Nie wiem jaka jest u Ciebie konstrukcja przepustnic, ale moim zdaniem jest to drugi stopień diagnozy jaki należy przeprowadzić. Sprawdzić, czy przepustnica powietrza nie domyka się na "głucho", na biegu jałowym. Nie wiem też, którą masz generację silnika. Gaźnikowce lubią gasnąć na jałowym, gdy sparcieje im oring dyszy wolnych obrotów. Łapią wtedy "lewe" powietrze i zbyt uboga mieszanka powoduje najpierw "pływanie" obrotów podczas spadania i gaśnięcie na jałowym. W nowszych konstrukcjach są różne presostaty, przepływomierze i inne, które wynik pomiaru/stanu, przekazują do komputera. W takim przypadku polecam wizytę w warsztacie, gdzie będą potrafili zdiagnozować, które ustrojstwo mające znaczenie przy wolnych obrotach nie działa, lub jest nieszczelne na przykład. |