!!!!!! Skrzynia- biegów !!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Po raz kolejny opisuję mój problem ze skrzynią biegów. Nie jest to na pewno brak oleju. Byłem u trzech mechaników i żaden z nich nie potrafił postawić konkretnej diagnozy. Jeden mówi, że to koło dwumasowe - okazuje sie że w moim modelu takowego nie ma. Drugi zaś, że to skrzynia ale nie jest do końća pewny a trzeci, niby pracował trzy lata w salonie forda twierdzi, że sprawa jest konkretna. Najlepiej jak bym mu samochód zostawił i on sam by zobaczył co trzeba wymienić. Z gadki jego wynika że trzeba będzie może wymienić sprzęgło, może skrzynie może silnik a najlepiej jakbym wogóle sobie samochód zmienił ( tzw wymieniacz pseudo mechanik). Obiawy są proste. Jadąc na każdym biegu ok 2000 obr słyszę jakieś charczenie w skrzyni - to samo się dzieje jak jadę na każdym biegu nie wciskając gazu.l Wiem też że nie jest to sprzęgło czy też łożysko oporowe( wymieniłem na nowe) Dodam jeszcze ,że irytuje mnie to bardzo najbardziej rano , gdy zapalam Esinę bez sprzegła na luzie. Charczy, stuka, puka no poprostu nie jst tak jak powinno być. Efekt ten ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Dodam jeszcze, że skrzynie wymieniłem już trzy i nie chciałbym czwarty. mój essi to 1.8 Td Endura De 70KM. Skrzynia 91ZT manualna 5- biegowa. proszę o pompc bo ręce mi opadają. Borykanm się z tym problemem już chyba z pół roku.
  
 
znajomy w maździe 323F wymienia właśnie 4 skrzynie w każdej pada - MECHANIZM RÓŻNICOWY .
pytanie dlaczego ? ano bo kiedyś rozwalił wachacz i zmienił tylko wachacz a wskazane by też było zmienić półośkę bo ta w 99% przypadkó się zarówno skrzywi nieznacznie czego nie widaći nie czuć ale rozwala mechanizmy i tak samo mi się wydaje u Ciebie.
zmień skrzynie i półośki.
  
 
Albo w każdej skrzyni masz walnięte łożyska na wałku głownym
  
 
Chyba mam to samo-charakterystyczny chrobot przy jeździe na niskich obrotach(szczególnie na 2-ce),przy odpalaniu bez wduszonego sprzęgła-jeszcze głośniej.Wystarczy wdusić sprzęgło-cisza.Konsultacja u znajomego mechanika(godny zaufania)-diagnoza hałas powodują jakies spręzyny w sprzęgle-podobno zdarza sie w dieslach.Ewentualna naprawa-wymiana sprzęgła,jednak stwierdził,ze spokojnie z takim czymś moge jeździc.Jeżdzę do dziś przez 2 lata i nic się nie dzieje.Nadmienię,ze skrzynię tez wymieniłem(padł synchronizator 3-go biegu) i cały czas tak samo.Essi 97' 1.8 td 70KM
  
 
ja mam cos podobnego z tym ze u mnie to tzw.planetki czy cos takiego nieznam technicznej nazwy ,z tym ze tutaj szum słychac przy skreconych kołach na maksa i powolnej jezdzie.Powiem tylko ze jak mialem mk4 to padł mi wachacz i z deka wykrzywila sie półoska ta z odwaznikiem nie wiedzac o tym zarznełem tylko 2 skrzynie ,po prostu cały mechanizm dostawał takich drgan ze szybko sie niszczyl ale najpierw zawsze padał mi mech.różnicowy
moze to samo jest u ciebie.
  
 
Miałem to samo i tak jak kolega wcześniej napisał na 100 procent jest to łozysko na wałku głównym. Rozkręciłem skrzynię kupiłem łożysko koszt 90zł. Kupuje się łożysko z taką tulejką daje się do tokaża żeby przetoczył wałek nabija się tulejkę i wkłada łożysko składasz i wszystko działa. Jak kupowałem łożysko to jak powiedziałem że do skrzyni w escorcie to już wiedzieli o co chodzi.

Polecam wymienić jeszcze inne łożyska ja tego nie zrobiłem iteraz żałuję.
Wbrew pozorom to niema aż tak dużo z tym roboty.

pozdrawiam