Poziom paliwa w zbiorniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jak dostać się do pływaka i czujnika poziomu paliwa? Próbowałem przy pompie paliwa, ale przez ten otwór to mogłem tylko zobaczyć pływak i ten czujnik. Da się to zrobić od góry? Trzeba pozbyć się paliwa z baku?

Łukasz
  
 
niestety tak trzeba spuszczać .

podnosisz auto gramolisz sie pod spod odpinasz wtyki (obrazu możesz przejechać druciana szczota bo często powodują niedziałanie wskaźnika)
odkręcasz to "magiczne coś " w co były wpięte dwa wtyki i wyjmujesz pływak.

nie pytam po co ci wyjmować pływak może lubisz



przygotuj sobie uszczelkę i 2 litry WD-40 bo łatwo nie będzie
  
 
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Chcę to rozebrać, bo wskazanie poziomu nie działa, a kontrolki nie jestem pewien. Oczywiście najpierw zobaczę te styki.


Łukasz
  
 
styki są 3
masa, wskaźnik i rezerwa
przygotuj sobie też nowy konektor żeński, lutownicę, cynę i troszke smaru zwykłego (tawot)

kabelek masy (z konektorkiem) często lubi korodować i lepiej go wymienić na nowy
jak go dobrze polutujesz i później umażesz smarem (grubo) to nie będziesz miał problemów ani ze wskaźnikiem ani z kontrolką rezerwy paliwa

Raz to zrobiłem 3 lata temu i do tej pory wszystko działa
  
 
Cytat:
2008-09-10 18:01:26, krzychu_ch pisze:
styki są 3 masa, wskaźnik i rezerwa przygotuj sobie też nowy konektor żeński, lutownicę, cynę i troszke smaru zwykłego (tawot) kabelek masy (z konektorkiem) często lubi korodować i lepiej go wymienić na nowy jak go dobrze polutujesz i później umażesz smarem (grubo) to nie będziesz miał problemów ani ze wskaźnikiem ani z kontrolką rezerwy paliwa Raz to zrobiłem 3 lata temu i do tej pory wszystko działa



błądzić i źle liczyć kable rzecz ludzka
  
 
Cytat:
2008-09-10 18:03:42, greenberg pisze:
błądzić i źle liczyć kable rzecz ludzka



załóż się o flachę
jeden na konektor, i dwa na bolce, z czego każdy bolec ma inną średnicę i nie idzie ich pomylić


tutaj widać




[ wiadomość edytowana przez: krzychu_ch dnia 2008-09-10 18:26:17 ]
  
 
tamto coś się pomerdało

tutaj widać styk konektora i dwa bolce



  
 
Cytat:
2008-09-10 18:20:11, krzychu_ch pisze:
załóż się o flachę ...


Przeca Guciu to pisał o sobie z tym błądzeniem!....Kszysiu....Ty jusz nie pij ..
  
 
Zalałem sobie dziś zbiornik jakieś 28l i na pewno było w baku jeszcze ze 2l a na wskaźniku pokazuje troszkę ponad 1/4 baku ilu jest litrowy nasz zbiornik lub co mogło sie stać
  
 
Cytat:
2008-12-19 22:05:39, markon pisze:
Zalałem sobie dziś zbiornik jakieś 28l



Burżuazja !
  
 
dostałem na mikołaja
  
 
Cytat:
2008-12-19 22:05:39, markon pisze:
Zalałem sobie dziś zbiornik jakieś 28l i na pewno było w baku jeszcze ze 2l a na wskaźniku pokazuje troszkę ponad 1/4 baku ilu jest litrowy nasz zbiornik lub co mogło sie stać


...prawdopodobnie opory na złączkach konektorkowych czujnika.

albo pływak się napił i się utopił (...teoretycznie niemożliwe).



A co do tych 28 l które nalałeś ...to wychodzi na to, ze wlałeś do baku za stówkę

...teraz nie jest źle - z pół roku temu wlałbyś tylko ok. 20 l
  
 
Cytat:
2008-12-19 22:35:29, nawigator5 pisze:
...prawdopodobnie opory na złączkach konektorkowych czujnika. albo pływak się napił i się utopił (...teoretycznie niemożliwe). A co do tych 28 l które nalałeś ...to wychodzi na to, ze wlałeś do baku za stówkę ...teraz nie jest źle - z pół roku temu wlałbyś tylko ok. 20 l

TAK a co do "opory na złączkach konektorkowych czujnika" to tak podejrzewałem ale tak sobie nie mogę przypomnieć co to jest
  
 
Czyli wskażnik paliwa a kontrolka komornika to 2 rózne obwody. Dobrze myślę ?????

To by wyjaśniało dlaczego zabiłem pompę paliwa !!! Wskazówka na zero ale brak komornika i.......wyjeżdziłem do zera PB.
ale jak na 13 lat to przyda się wymiana pompki paliwa. .

Pozdrawiam Raffsa

  
 
tak, to sa 2 rozne obwody jednak jak mi sie udalo oproznic PB do konca to slyszalem jakby w baku odkurzacz chodzil ( pompa zassala powietrze ) wyjalem szybko bezpiecznik pompy i pojechalem dalej
  
 
ja w styczniu oproznilem pb i tez mam nowa pompe, ten model chyba tak ma :/
  
 
a nie lepiej za te 150 zatankowac niz wyjezdzac do konca to paliwo jak wiadomo ze pompa padnie-bo musi-jest chłodzona benzyna?
nawet jak poziom opadnie do czerwonej kreski to spokojnie da sie do stacji dojechac
  
 
To może ktoś bardziej światły powie czy można sprawdzić kontrolkę komornika poprzez zwarcie przewodów czujnika poziomu paliwa. Da się tak czy się mylę?
  
 
Cytat:
2009-06-07 20:22:10, mariusz_u pisze:
To może ktoś bardziej światły powie czy można sprawdzić kontrolkę komornika poprzez zwarcie przewodów czujnika poziomu paliwa. Da się tak czy się mylę?

niestety jak ci się to uda już nam o tym nie opowiesz
  
 
Cytat:
2009-06-07 20:22:10, mariusz_u pisze:
To może ktoś bardziej światły powie czy można sprawdzić kontrolkę komornika poprzez zwarcie przewodów czujnika poziomu paliwa. Da się tak czy się mylę?



Da się sprawdzić kontrolkę poprzez zwarcie przewodów od czujnika. Jeden z przewodów na okrągłą wsówkę zwierasz bodajże z masą. Tylko musisz wyczaić, który akurat jest od kontrolki. Nie będzie to trudne.