Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-09-24 14:46:17 1) W szerokich caro owszem - była podpięta pod kontrolke ciśnienia oleju. W plusie mozliwe że odpuścili ten bezsens.
2) Ja bym sie nie przejmował. Spadki napięcia na kostce stacyjki. 3) I tak długo działała! Mi działała raz jak założyłem nową. Olej jąalbo załóż elektryczną od lanosa. 4) pociągnij pancerz linki w komorze silnikowej - prawdopodobnie lekko sie załamał. ew nasmaruj linkę. To co kapnelo z zegarów to pewnie jakaś konserwacja mechanizmu. nie przejmuj sie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jarosz1977 Police | 2008-09-25 14:22:28 Witam ponownie,
Dziękuję bardzo za odp ale nie wszystko jest jeszcze jasne. Jeśli chodzi o kontrolki hebelków. W C+ są ich 3. Pierwsza zółta (pomarańczowa) od "skończonych" klocków. Normalnie działa tylko gdy klocki zakończą żywot - u mnie ok. zapala się jak rozepnę którąś kostke przy kole. Druga kontrolka w tym samym kolorze z symbolem pedału normalnie zapala się po stacyjce i gaśnie dopiero z pierwszym hamowaniem - u mnie ok. zapala się i gaśnie kiedy trzeba, także sprawdziłem wyciągając jedną z żarówek hamowania i zapaliła się, zatem ok. Ale chodzi mi o tą trzecią w kolorze czerwonym z dwoma symbolami od układu hamulcowego i od ręcznego (w poprzednim poldzie były one podzielone i kontrolek łącznie było 4). Mianowicie działa ona częściowo poprawnie bo zapala się kiedy zaciągne ręczny, lub zasymuluje uszkodzenie układu zwierając kostke przy zbiorniczku. Natomiast wyczytałem w książkach że powinna także zapalić się po stacyjce (kiedy układ jest sprawny a ręczny spuszczony) ale zgasnąć po odpaleniu silnika - taka diagnostyka jak np. w przypadku kontrolek smarowania, ładowania czy komputera. Zatem pytanie jak powinno być naprawdę i jeśli jest nie tak to co może być przyczyną że nie zapala się. W poprzednich poldkach napewno nie było samodiagnostyki (poza kompem) a tu właśnie chyba ma być. Nadal także zastanawiają mnie sprawy regulacji świateł i zegarów, bo jeśli w regulacji jest jakiś płyn to np jeśli układ by się zapowietrzył lub płyn uciekł to raczej zdechło by na obu światełkach a nie tylko na prawym. Może to jednak coś innego. Zaś jeśli chodzi o linkę to ciekawy jest fakt, że przy zakładaniu zegarów kiedy walczyłem z linką wkurw.... wyciągnąłem na chwilę z 1m tej linki z pancerza - to co wtedy odczepiłem ją ciągnąc na dole i dlaczego przez chwilę drgało a teraz nie, no i czy drganie nie wróci ? Teraz jeszcze raz popatrzyłem na zegary i dojrzałem że ten wyciekający płyn dostał się także na powierzchnie zegarów - dokładnie nad kontrolką immobilisera czyli w przestrzeń między zegary a szybkę. Ciekawe ??? Pozdrawiam prosząc o odp, podpowiedzi i rady. Zachęcam do dyskusji. jarosz1977 / GLE + LPG / GLI / mondeo ale b. krótko / +GSI + LPG. |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2008-09-26 16:26:41
Wyczytałeś błędną informację. W MR93 była taka "diagnostyka" ale w plusach nie ma. Kontrolka zapala sie tylko w przypadku zaciągnięcia ręcznego lub awarii układu. Więc w Twoim Polonezie wszytko pod tym względem jest OK. |
jarosz1977 Police | 2008-09-26 21:25:37 witam
dziękuje za odpowiedź - zatem nawet w oryginalnej instrukcji fso dołączanej do auta napisali błędnie ? proszę jeszcze kto coś wie napisać odnośnie innych tematów. zapraszam do pisania - może przy okazji pojawi się coś ciekawego. pozdrawiam FSO POWER |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2008-09-26 22:15:05
Parę takich "kwiatków" tam może być. W każdym razie tu jest zdjecie z prospektu Poloneza i jak widać przy włączonym zapłonie świeci się tylko olej, ładowanie i kontrolka świateł stopu (kontrolka silnika zdążyła zgasnąć): |
jarosz1977 Police | 2008-09-27 10:04:47 Hello,
No z tymi kwiatkami to całkiem możliwe bo jeśli chodzi o nasze autka to już różnie bywało, ale i tak kocham mojego poldiego (jest śliczny, a jak skończe robić audio i dodatkowe oświetlenie to dam foty). TERAZ JEDNAK COŚ JESZCZE MI SIĘ PRZYPOMNIAŁO I TU PYTANIE: KONTROLKA OD OLEJU ŚWIECI BARDZO SŁABO ALBO WCALE. CZĘSTO PO WYŁĄCZENIU SILNIKA I PONOWNYM PRZEKRĘCENIU ZAPŁONU NIE ZAPALA SIĘ WCALE TAK JAK BY WIDZIAŁ ŻE CIŚNIENIE JEST. NAPIĘCIE NA SAMEJ KONTROLCE TO OK. 6-7 V. CO JEST ?? CZY TO CZUJNIK CZY COŚ Z KABELKOLOGIĄ. PRZECZYŚCIŁEM KOSTKE PRZY CZUJNIKU (ZRESZTĄ NIE BYŁO CO CZYŚCIĆ BYŁO OK.). CO ZROBIĆ ? SŁYSZAŁEM ŻEBY WYCIĄGNĄĆ KOSTKE OD CZUJNIKA I PODAĆ NA NIĄ DOBRĄ MASĘ I JEŚLI ROZBŁYŚNIE "PEŁNYM BLASKIEM" TO JEST TO CZUJNIK. A CO BĘDZIE JEŚLI PO TYM ZABIEGU NIC SIĘ NIE ZMIENI - CZUJNIK BĘDZIE DOBRY - TO GDZIE I CO WTEDY SZUKAĆ ? Miłośnicy i pomóżcie z tą regulacją świateł bo już nie wiem co ?? FSO RALLY TEAM POWER ENERGY. |