Corolla 2.0D by Cromm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomyślałem że moze i ja coś wrzuce
Jakiś czas temu (luty) przy pomocy Macka zwanego z innych for jako E9 udało mi się kupić wreszcie coś co nie było użytkowane na naszych polskich drogach.
Rolcia zrobiła z Norymbergi 900km do domciu na własnych kółeczkach.

Toyota Corolla E-11 1999r. diesel wolnossący 2C-E 2.0 litry moc 72KM...moment calkiem przyzwoity
Przebieg 104tys. teraz 116500
Wyposażenie wystarczające jak dla mnie w zupełności.
Inaczej to co auto w dzsiejszej dobie powinno mieć
Jest :
-wspomaganie, klimatyzacja man., regulowane siedzisko góra-dół, reg. wysokości kierownicy, regulowane el. lusterka wraz z ogrzewaniem,el. regulacja wysokości reflektorów, ABS, podłokietnik i przystawka wysówana na 2 napoje nad popiołką
Aha no i dwie poduszki.
Jeździ się bardzo fajnie, spalanie 5.8-6.2/100km ON jest dla mnie wynikiem bardzo pożądanym

Poza tym diesel, tam gdzie dawniej musialem wjezdzac na 1 biegu przy obrotach ok. 3-4tys teraz wjezdzam na całkowitym lajcie na 2-biegu

Jezdze poki co na jakims Agip-ie 10w40 Sint 2000 Turbodisel ponoc nie najgorszy olej ale ciężko go kupić wiec za niedługo będzie smarowany czymś mam nadzieje lepszym.
Ale o tym po wymianie

Do poprawki lekkiej nadkole i kilka zadrapań na karoserii ale coz we Włoszech tak szanują auta, ale lepsze to niż wypicowane auto z kilkoma kilogramami szpachli :cwaniak:

Od lutego oprócz wymiany oleju na jeszcze Agip-a 10w40 wymieniłem rozrząd komplet na Mitsuboshi prosto z Japonii plus paski klinowe (2szt) firmy BANDO również bando.
Po wymianie rozrzadu okazało się ze pompa wodna dostała nowe naprężenia i zaczeła lekko puszczać na jednym z kanałów więc została wstawiona nowa Aisinka plus czerwony płyn toyoty long life (najlepszy) i tyle.
A no i ostatnimy czasy dostała używanego kaseciaka Pioniera na chwile oczywiście bo firmowe nagłośnienie zasługuje na coś lepszego z CD, DVD czy mp3

karoserię mam w planach zrobić na wiosne polerka i wyprostowanie tego wgięcia.
Poki co za tydz. lub dwa rolcia zostanie doposażona w komplet zimówek, nowych Frigo Directional 175/65-r14.

Od Lutego nie miałem żadnej usterki, nic !
Przejechała od poczatku marca prawie 12.5 tys km w tym obskoczyła jeszcze polskie morze
co potwierdza rodowód w moim przypadku Japonia co było warunkiem jednym z podstawowych podczas poszukiwań

Wrzucam kilka fotek robionych na początku marca













[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2008-10-24 11:47:17 ]
  
 
cud, miód i te oczka


Bardzo ładna
  
 
Moją opinię już znasz. Fura jak się patrzy, z dobrego źródła + ostatnie foto wyjaśniają wszystko
  
 
Fajna i jeszcze to że to diesel Miodzio.
  
 
A ja mam złe wspomnienia po spotkaniu z identyczną Corollą
  
 
a ja nigdy nie mogę pojąc wyglądu silnika diesla
benzynka jest prostsza
a tu jakieś rureczki szmeszki i nie wiem co jeszcze

a rolka ogólnie jest super
  
 
Fakt, silnik u Cromma jest troszeczkę doposażony ale i tak konstrukcja wybitnie prosta.

Rureczki to przewody do wtryskiwaczy. U Cromma sporo przewodów do pompy /sterowanie elektroniczne/ u mnie 2. I tyle, tylko zalewać i jeździć
  
 
Cytat:
2008-10-24 19:19:23, dziadek_tadeusz pisze:
A ja mam złe wspomnienia po spotkaniu z identyczną Corollą



Dlaczegóż to co sie działo ..?

MisiekII no i o to chodzilo, bo jak już słyszałem wielokrotnie od kilku mechaników i tych z toyoty również era naprawdę solidnych konstrukcji trwała do 2000r.
Dużo ludzi mi mówiło że 2C-T lubi pierdnąć przez uszczelke, turbina nieżadko po 10 latach daje pierwsze oznaki że trzeba myśleć o naprawie itp.
A tu konstrukcja cepa która ma jezdzić i jeździć ...

Różni sie tylko tym od poprzedniej E-10 i 2C że ma wtrysk sterowany elektronicznie a nie mechanicznie co za tym idzie powinna spalić tyle ropy ile powinna a nie tyle ile jej zapodamy

No i jak wyzdrowieje sciągne jej wreszcie koła i sprawdze hamulce itp.

Ahazarówki kupilem przed wyjazdem nad morze czyli w lipcu na początku jakies Osram silwerstar
http://www.osram.pl/infoprod3.php
Swieca żebym nie skłamał 100% lepiej niż zwykłe H4 i zdecydowanie lepiej od poprzednich tungsramow.

Tak na koniec czytaliscie ostatni test dlugodystansowy nowego passata TDi na pompowtryskach ?
polecam lekture Autoswiata, to nam da odpowiedz w jakim kierunku idzie motoryzacja
  
 
Cytat:
2008-10-25 09:07:10, Cromm pisze:
Dlaczegóż to co sie działo ..?


Oj tam nie ma co opowiadać...trauma z dawnego dzieciństwa
  
 
Cytat:
2008-10-25 13:30:05, dziadek_tadeusz pisze:
Oj tam nie ma co opowiadać...trauma z dawnego dzieciństwa



Oj jak już zaczołeś to skończ, no opowiadajże !
  
 
ładna żabka

tak patrze na motorek to wizualnie taki jak u mnie w czołgu

Suchy co do skomplikowanej struktury silnika diesla to benzyna z gazownią bije go na głowę
  
 
Cytat:
2008-10-25 13:53:11, Cromm pisze:
Oj jak już zaczołeś to skończ, no opowiadajże !


No skora tak nalegasz i chcesz mnie załamać psychicznie to powiem...kiedyś taka Corolla dostała delikatnie w dupę od mojej starej Camry

[ wiadomość edytowana przez: dziadek_tadeusz dnia 2008-10-25 15:15:05 ]
  
 
Cytat:
2008-10-25 09:07:10, Cromm pisze:
Dużo ludzi mi mówiło że 2C-T lubi pierdnąć przez uszczelke, turbina nieżadko po 10 latach daje pierwsze oznaki że trzeba myśleć o naprawie itp.


Eeee tam... Wszystko zależy od eksploatacji zgodnej z zaleceniami producenta i zdrowym rozsądkiem.
Turbina w mojej jest już pełnoletnia i nie zauważyłam, żeby jej się coś działo.
Co do uszczelki - rzeczywiście robiliśmy kiedyś, niedługo po zakupie. Podejrzewam, że poprzedni właściciele nie obchodzili się z autem właściwie. Dużo różnych "ciekawych" rzeczy wyszło przy okazji doprowadzania Camisi do stanu używalności.
  
 
Cytat:
2008-10-26 09:15:33, BabciaEwa pisze:
Dużo różnych "ciekawych" rzeczy wyszło przy okazji doprowadzania Camisi do stanu używalności.



Skąd ja to znam
  
 
No pierwsze przygotowania do zimy (to sie oaze czy wogole bedzie ) poczynione.
Kopciuszek dostał pantofelki marki Debica Frigo Directional w rozmiarze 175/65/r14.

Jako jedyny minus jaki udalo mi sie u nich zaobserwowac to halasliwosc po suchym asfalcie i dosyc zwawe zdzieranie bieznika jak jest cieplo i sucho.
Ale w warunkach strichte zimowych za ta cene przebija wiele o wiele drozszych opon.

No i poszlo 548zl z przelozeniem kapci wlacznie

Teraz w przyszlym tyg. oleum, filtry i odgrzybianie
  
 
kupiłem taki kapcie w zeszłym sezonie i po zimie zostało mi "pół"
około 5 mm na kółku...

  
 
Cytat:
2008-10-25 14:40:46, mazur pisze:
Suchy co do skomplikowanej struktury silnika diesla to benzyna z gazownią bije go na głowę


no co ty co w tej gazowni takiego innego elektrozawór reduktor wtryski komputerek i po wszystkim
  
 
OMG Kolejny KLEPAK
  
 
OMG ....??
To jakis skót ?

Nie klepak tylko pszczółka
  
 
Cytat:
2008-11-06 08:52:26, Cromm pisze:
OMG ....?? To jakis skót ? Nie klepak tylko pszczółka



Nio

OMG - oh my god
IMO - in my opinion
BTW - by the way

i pewnie cos jeszcze by sie znalazlo