Dopuszczalne wartości korekcji wtrysku ave d4d 90KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś może podać, dopuszczalne wartości korekcji wtrysku w silniku d4d 90km? Nie wiem czy wtryskiwacz do wymiany czy jeszcze trzyma się w normie.

PS: Jestem nowy na forum,jeżeli nie wypełniłem jekiegoś obowiązku forumowicza to ze zrozumieniem przyjmę naganę.

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-11-09 23:19:40 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
Na zimnym silniku po nocy 0.3-0.6 jest dobrze
1.5-1.6 no jeszcze ale juz moga sie pojawiac pewne problemy z zapalaniem.
1.8-2.0 to juz wtryski do wymiany.
Ale czasem liczby korekcyjne sa ok a i tak wtryski sa pozapychane i nie zapala,lub sie podwieszaja i spada cisnienie podczas jazdy.
  
 
Wielkie dzięki, czyli zaczynam rozglądać się za wtryskiem, niestety u mnie na 3 wtryskiwaczu wartość korekcji 2.0, pozostałe ok. Rozumiem że błąd P1228 (chyba spadek ciśnienia paliwa) jak najbardziej był powiązany z laniem tego wtryskiwacza?
  
 
Cytat:
2008-11-10 07:50:40, zaqwer pisze:
Wielkie dzięki, czyli zaczynam rozglądać się za wtryskiem, niestety u mnie na 3 wtryskiwaczu wartość korekcji 2.0, pozostałe ok. Rozumiem że błąd P1228 (chyba spadek ciśnienia paliwa) jak najbardziej był powiązany z laniem tego wtryskiwacza?


Niekoniecznie ale jest wielce prawdopodobne,jak nadmienilem te liczby korekcyjne nie do konca obrazuja sytuacje.Kiedys mialem 1.8 i 1.5 na najgorszych wtryskach ,a zgadnij ktory byl powodem naglych spadkow .
Mam takie zaslepki wlasnorecznie wykonane i zaslepilem najpierw ten 1,8 ale okazalo sie ze akurat ten lepszy byl sie blokowal .
Napewno jak jest blisko 2 to sa problemy z rozruchem na zimno,ale nie jest to miarodajny wskaznik przy weryfikacji pod katem blokowania sie na przelew.
Wazne czy masz pompe z 2 czy z 1 zaworkiem dawkujacym.Jezeli masz pompe z 2 zaworkami czerwonym i zielonym to powodem moze byc rowniez pompa lub zaworek.Problem wymaga diagnostyki ,bo wymieniajac na pale wtryski mozna tylko pojsc w koszty,nie usuwajac problemu.
  
 
Pompa jest z dwoma zaworami (myslałem ,że te zawory psują się tylko w mazdach ) i tu rzeczywiście też one mogły być przyczyną problemu. Na jakimś angielskim forum znalazłem przypadek że po zgłoszeniu się P1228 pomogła wymiana zaworu scv. U mnie po przeczyszczeniu przewodu zbiornik -filtr paliwa, od dwóch miesięcy jest ok. Z porannym rozruchem nie ma kłopotów, ale jak pisałeś (chdzi o kolegę Bigelektron) nie oznacza to , że z wtryskiwaczami jest ok. Nie daje mi spokoju jednak ta korekcja. Szkoda że do Katowic mam 200 km , bo Toyocie potrzeba rzetelnej diagnostyki, żebym mógł spać spokojnie. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-11-10 20:33:32, zaqwer pisze:
Pompa jest z dwoma zaworami (myslałem ,że te zawory psują się tylko w mazdach ) i tu rzeczywiście też one mogły być przyczyną problemu. Na jakimś angielskim forum znalazłem przypadek że po zgłoszeniu się P1228 pomogła wymiana zaworu scv. U mnie po przeczyszczeniu przewodu zbiornik -filtr paliwa, od dwóch miesięcy jest ok. Z porannym rozruchem nie ma kłopotów, ale jak pisałeś (chdzi o kolegę Bigelektron) nie oznacza to , że z wtryskiwaczami jest ok. Nie daje mi spokoju jednak ta korekcja. Szkoda że do Katowic mam 200 km , bo Toyocie potrzeba rzetelnej diagnostyki, żebym mógł spać spokojnie. Pozdrawiam


Jak jest ok to sie nie stresuj ,mozesz jakiegos czyscika do paliwa zapodac i tankowac na duzych stacjach z dala od hipermarketow.
  
 
witam, mam podobny problem z Ave 2.0D4D, stan jest taki że muli od 2500obr, dusi się i nie chce jechać, pali ok. wywalił P1228, korekcje na cylindrach: cyl1 0.1 cyl2 -1.7 cyl3 0.1 cyl4 0.3. mam pytanie czy wymiana SCV-ów pomoże cxzy wina wtrysku nr2? dopuszczalne korekcje to -3 do 3
  
 
Cytat:
2008-12-29 16:52:58, wtom pisze:
witam, mam podobny problem z Ave 2.0D4D, stan jest taki że muli od 2500obr, dusi się i nie chce jechać, pali ok. wywalił P1228, korekcje na cylindrach: cyl1 0.1 cyl2 -1.7 cyl3 0.1 cyl4 0.3. mam pytanie czy wymiana SCV-ów pomoże cxzy wina wtrysku nr2? dopuszczalne korekcje to -3 do 3


Raczej scv sie zakleszcza .Mozna wymienic ale ja wole czyscic uklad preparatem ,wtedy pompie i wtryskom tez sie poprawia.
Blokujacy sie wtryskiwacz daje troche
inny kod.
  
 
czyli co, wykręcić, wymyć w benzynie ekstrakcyjnej, potraktować czymś innym i z powrotem ?
  
 
Cytat:
2008-12-29 20:27:00, wtom pisze:
czyli co, wykręcić, wymyć w benzynie ekstrakcyjnej, potraktować czymś innym i z powrotem ?


Raczej nie
  
 
witam kolegę Bigelektron mam pytanie czy takich korekcjach 1-1,7 2-0,5 3-0,4 4-0,7 wtrysku w toyocie rav4 wymiana pierwszego wtryskiwacza pomoże coś na nieodpalanie auta na ciepłym silniku,zimny pali od kopa ciepły co drugi co trzeci raz trzeba kręcić trzy cztery razy po ok. 3-4-5 sekund
  
 
Cytat:
2009-01-15 11:57:12, kkowalczyk1 pisze:
witam kolegę Bigelektron mam pytanie czy takich korekcjach 1-1,7 2-0,5 3-0,4 4-0,7 wtrysku w toyocie rav4 wymiana pierwszego wtryskiwacza pomoże coś na nieodpalanie auta na ciepłym silniku,zimny pali od kopa ciepły co drugi co trzeci raz trzeba kręcić trzy cztery razy po ok. 3-4-5 sekund


Wtryski ok
Naprawic rozrusznik
  
 
Czytalem forum i mam problem bo komputer pokazal blad P1228 Toyota Avensis Verso podczas jazd przy 2500obr zaczyna mi sie samochod mulic mam wrazanie jakby paliwa mi brakowalo albo turbo przestalo dzialac. Z tego co tutaj wyczytalem to moga to byc dwa zawory. Jakim preparatem mozna je umyc ???
  
 
witam
ponieważ mam taki sam problem w toyocie rav 4 nie zawsze dobrze kręci powyżej 2500 obr , po czyszczeniu w servisie zaworów scv i przejechaniu ok 600 km dalej pojawia się ten problem ale zdecydowanie rzadziej i na krócej( czasami 0,5-1s ),
mam pytanko do Bigelektrona czym czyścić układ paliwowy ? , czy wystarczy dodatek do paliwa obniżający temp. do -40st C , kupiłem taki na stacji shell , staram się tankować tylko diesel v-power ale nie zawsze jest to możliwe .
  
 
Cytat:
2009-08-18 17:19:58, SiwyMarian pisze:
Czytalem forum i mam problem bo komputer pokazal blad P1228 Toyota Avensis Verso podczas jazd przy 2500obr zaczyna mi sie samochod mulic mam wrazanie jakby paliwa mi brakowalo albo turbo przestalo dzialac. Z tego co tutaj wyczytalem to moga to byc dwa zawory. Jakim preparatem mozna je umyc ???


Zaworki lub przelewajace wtryski,zacznij od zaworkow ,bardziej prawdopodobne.Oczywiscie zawsze wszelkie dzialania diagnostyczne zaczyna sie od wymiany filtra paliwa na oryginal ,nawet jezeli byl wymieniany tydzien wczesniej,chyba ze problem pojawil sie przed wymiana filtra.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-03-10 15:42:27 ]
  
 
Cytat:
2010-03-10 11:33:05, andrzejsk2 pisze:
witam ponieważ mam taki sam problem w toyocie rav 4 nie zawsze dobrze kręci powyżej 2500 obr , po czyszczeniu w servisie zaworów scv i przejechaniu ok 600 km dalej pojawia się ten problem ale zdecydowanie rzadziej i na krócej( czasami 0,5-1s ), mam pytanko do Bigelektrona czym czyścić układ paliwowy ? , czy wystarczy dodatek do paliwa obniżający temp. do -40st C , kupiłem taki na stacji shell , staram się tankować tylko diesel v-power ale nie zawsze jest to możliwe .


Srodek typu antyzel nie czysci tylko obniza temp.wytracania sie parafiny.
Jak jest problem z ukladem paliwowym to po pierwsze wymien filtr paliwa po drugie zaworki.Jezeli sa sprawne zaworki i filtr to mozna ocenic sprawnosc wtryskow pod katem przelewania.
Czyszczenie zaworkow pomaga na krotko i robi sie to raczej po to aby sie upewnic ze powodem byly zaworki,i mozna je wtedy z czystym sumieniem wymienic.
  
 
Witam
Mam pytanie do Bigelektron:

Toyota Avensis Verso 2001 D4D 116KM,
auto stoi, nie odpala wogole, wczesniej bylo tak ze zgasla mi pare razy na trasie ale po chwili odpalila i jechala, teraz juz na dobre stanela.
Kolega probowal sie podlaczyc i wyskoczyl mu blad P1215
czy to zaworki SCV do wymiany, sa dwa zielony i czerwony. ?
Mozesz mi pomoc z tym ? moze jakis namiar na dobrego diagnoste w okolicach Wroclawia.
dzieki z gory. pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-04-08 15:04:21, kancler pisze:
Witam Mam pytanie do Bigelektron: Toyota Avensis Verso 2001 D4D 116KM, auto stoi, nie odpala wogole, wczesniej bylo tak ze zgasla mi pare razy na trasie ale po chwili odpalila i jechala, teraz juz na dobre stanela. Kolega probowal sie podlaczyc i wyskoczyl mu blad P1215 czy to zaworki SCV do wymiany, sa dwa zielony i czerwony. ? Mozesz mi pomoc z tym ? moze jakis namiar na dobrego diagnoste w okolicach Wroclawia. dzieki z gory. pozdrawiam


A nie P1251?? bo 1215 niema.
Tak czy owak zapnij taktujac 12v do zaworkow scv i posluchaj czy cykaja,pewnie sie zablokowaly.
  
 

witam
dzieki, za szybko odp. wiesz podpiolem je pod 12v, i cykaja, ale to jest oznaka ze sa dobre, bo pomyslalem ze moga cykac ale tak czy inaczej moga dawac zle cisnienie ?

no wlasnie wyskoczyl ten blad P1215, i szukalem na necie i pisze ze to SCV. moze te bledy to zaleza od oprogramowania ? i sie roznia, wyskoczyl jeszcze P1228
wczoraj zakupilem uzywki za 500 zl, dzisiaj je podmienie, mam mozlwisoc zwrotu jakby nie zadzialalo.

Cytat:
2010-04-08 18:19:47, Bigelektron pisze:
A nie P1251?? bo 1215 niema. Tak czy owak zapnij taktujac 12v do zaworkow scv i posluchaj czy cykaja,pewnie sie zablokowaly.

  
 
Cytat:
2010-04-09 08:10:52, kancler pisze:
witam dzieki, za szybko odp. wiesz podpiolem je pod 12v, i cykaja, ale to jest oznaka ze sa dobre, bo pomyslalem ze moga cykac ale tak czy inaczej moga dawac zle cisnienie ? no wlasnie wyskoczyl ten blad P1215, i szukalem na necie i pisze ze to SCV. moze te bledy to zaleza od oprogramowania ? i sie roznia, wyskoczyl jeszcze P1228 wczoraj zakupilem uzywki za 500 zl, dzisiaj je podmienie, mam mozlwisoc zwrotu jakby nie zadzialalo.


P 1229 to kod zaworkow wiec 1228 pewnie tez jezeli masz tam jakies nieotoyotowskie urzadzenie do diagnostyki.
Ale uwaga kod obwodu zaworkow powstaje kiedy komputer pomimo maxymalnego wysterowania cisnienia za pomoca zaworkow nie osiaga wymaganego.W zwiazku z tym wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz takze spowoduje wygenerowanie tego kodu.
Zaworki jak cykaja to nie one sa powodem niezapalania,oczywiscie nie mozna wykluczyc ze podczas jazdy moze sie ktorys zawieszac i powodowac spadki mocy,ale na jednym sprawnym silnik tez odpali tylko po dluzszym kreceniu5-10 sek.
Poniewaz malo prawdopodobne ze oba naraz sie zawieszaja zaraz po wlozeniu wiec trzeba szukac dalej.
Mozliwe tez ze zaworki kulkowe-zwrotne w sekcjach pompy sie zawiesily i tez nie bedzie cisnienia.
Moja rada jest taka zeby wyjac oba zaworki ,pokrecic silnikiem 20-30 sek aby paliwo wyplynelo z pompy i wyplukalo ewentualny szlam,nastepnie zalozyc zaworki,podpiac butelke nafty zamiast baku,poluzowac ktorys przewod od wtryskiwacza i krecic rozrusznikiem az uklad -pompa listwa sie napelni,dokrecic przewod i sprubowac odpalic na nafcie,jak nieda rady to niech stoi przez noc.
Jak po nocy dalej nie odpali to trzeba sobie zaslepke wytoczyc,lub posluzyc sie starym wtryskiwaczem i zaslepiac kolejno przewody doprowadzajace paliwo z listwy do wtryskow.
Stawiam na zawieszony wtryskiwacz ktory puszcza na przelew ,w zwiazku z tym cale cisnienie ucieka z listwy.
Jak bedziesz podpinal nafte to musi to byc nafta oswietleniowa,a nie jakas rozpalka do grila lub do pochodni.
I trzeba powroty-jeden lub dwa spiac razem do butelki ,bo inaczej wszystko pojdzie do baku.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-09 09:37:32 ]