Zaworki na pompie paliwa [Avensis 2002r D4D]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,od dluzszego czasu probuje znalezc dwa zawory na pompe paliwa do Toyotki Avensis z 2002 roku silnik D4D,sa to dwa zawory zielony i czerwony,moze ktos ma z demontazu,albo cus...Jestem ze Szczecina i ciekawa sprawa z naszym serwisem u Kozlowksiego powiedzieli mi ze nie moga naprawiac samochodow nie zakupionych u nich badz u nich serwisowanych.CO ZA KPINA!!!
Takze jezeli ktos ma lub wie kto moze miec takie zawory bardzo prosze o kontakt.Pozdrawiam


P.S Czyscilem juz te zawory w nafcie jak mi ktorys z forumowiczow poradzil kiedys ale nic nie pomoglo


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 17:03:48 ]
  
 
Cytat:
2008-11-13 11:45:56, kubex23 pisze:
Witam wszystkich,od dluzszego czasu probuje znalezc dwa zawory na pompe paliwa do Toyotki Avensis z 2002 roku silnik D4D,sa to dwa zawory zielony i czerwony,moze ktos ma z demontazu,albo cus...Jestem ze Szczecina i ciekawa sprawa z naszym serwisem u Kozlowksiego powiedzieli mi ze nie moga naprawiac samochodow nie zakupionych u nich badz u nich serwisowanych.CO ZA KPINA!!! Takze jezeli ktos ma lub wie kto moze miec takie zawory bardzo prosze o kontakt.Pozdrawiam P.S Czyscilem juz te zawory w nafcie jak mi ktorys z forumowiczow poradzil kiedys ale nic nie pomoglo


A jestes pewien ze to zaworki a nie pompa???
Zaworki jak taktujesz pradem i cykaja a sie nie zacinaja to sa dobre.
Szkoda ze nie jestes z okolic Katowic bo bym ci rozruszal i przeczyscil uklad.Sam tego niestety nie zrobisz ,bo trzeba uklad zalac nafta ,odpalic i podbijac cisnienie testerem, a potem przejechac dynamicznie okolo 100 km najlepiej po autostradzie.
Oprocz tego trzeba poprawic pare polaczen elektrycznych.
Nie zdarzylo sie aby pozniej trzebabylo wymieniac zaworki.Natomiast czesto mam do naprawy przypadki kiedy po wymianie tych zaworkow jest to samo.




[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2008-11-13 12:57:47 ]
  
 
Cytat:
2008-11-13 11:45:56, kubex23 pisze:
ciekawa sprawa z naszym serwisem u Kozlowksiego powiedzieli mi ze nie moga naprawiac samochodow nie zakupionych u nich badz u nich serwisowanych.CO ZA KPINA!!!



Ja bym napisal do TMP i byłbym ciekawy reakcji
Nie ma bola kubex23 napisz bo takie rzeczy nie powinny miec miejsca, mozna nie wiedziec pewnych rzeczy ale jesli klient przychodzi i chce zostawic kase w serwisie to juz nie rozumie.
  
 
Cytat:
2008-11-13 13:16:57, Cromm pisze:
Ja bym napisal do TMP i byłbym ciekawy reakcji Nie ma bola kubex23 napisz bo takie rzeczy nie powinny miec miejsca, mozna nie wiedziec pewnych rzeczy ale jesli klient przychodzi i chce zostawic kase w serwisie to juz nie rozumie.


Prawda jest ze nie maja obowiazku naprawiac aut spoza sieci czyli przywiezionych z zagranicy.
Ale kazdy robi co chce ,jak sie nie czuja na silach to faktycznie lepiej ze sie nie podjeli ,niz mieliby cos zepsuc
  
 
Cytat:
2008-11-13 11:45:56, kubex23 pisze:
powiedzieli mi ze nie moga naprawiac samochodow nie zakupionych u nich badz u nich serwisowanych.



Moze facet mial na mysli auto jeszcze na gwarancji i dlatego tak odpowiedzial zeby uniknac rozliczen gwarancyjnych nie wiem, wiem natomiast ze swiadczy to o ich poziomie wyszkolenia i sztuki warsztatowej. Dobry serwis nie boi sie a w szczegolnosci toyoty bo o niej mowa wyzwań, a ze niekiedy serwisy autoryzowane czerpia pomoc u ludzi spoza kregu ASO to juz niejednokrotnie slyszalem.
Dobra ale odbieglem od tematu

Bigelektron ale maja obowiazek naprawic auto kupione w polskiej sieci sprzedazy czy tez nie maja takowego ?

A moze boja sie interwencji na lamach Auto-swiata, juz czytalem ze serisy boja sie jak ognia takiej reklamy

Dobra dobra co tam kubex nowego w temacie ?
  
 
Cytat:
2008-11-13 16:20:39, Cromm pisze:
Moze facet mial na mysli auto jeszcze na gwarancji i dlatego tak odpowiedzial zeby uniknac rozliczen gwarancyjnych nie wiem, wiem natomiast ze swiadczy to o ich poziomie wyszkolenia i sztuki warsztatowej. Dobry serwis nie boi sie a w szczegolnosci toyoty bo o niej mowa wyzwań, a ze niekiedy serwisy autoryzowane czerpia pomoc u ludzi spoza kregu ASO to juz niejednokrotnie slyszalem. Dobra ale odbieglem od tematu Bigelektron ale maja obowiazek naprawic auto kupione w polskiej sieci sprzedazy czy tez nie maja takowego ? A moze boja sie interwencji na lamach Auto-swiata, juz czytalem ze serisy boja sie jak ognia takiej reklamy Dobra dobra co tam kubex nowego w temacie ?


Wiesz co niewiem czy serwis ma obowiazek naprawic auto po gwarancji,nigdy sie nad tym nie zastanawialem,musze kogos z doradcow zapytac
Przewaznie robie wstepna diagnoze okreslam mniej wiecej koszty i co trzeba zrobic ,aby usunac problem.
Raczej jest to dlamnie bez znaczenia ,skad jest samochod z kraju czy ze swiata
  
 
Dobra znalazlem juz zaworki,jutro ma mi facet wyslac,pojade do kolegi wymienic i zobaczymy czy bedzie latalo zreszta napsize czy pomoglo!!!Pozdrawiam wszystkich i dzieki.
  
 
O Kozłowskim to już chyba osobny wątek był nawet...

Nie naprawiają aut spoza własnej sprzedaży, nie naprawiają tych zza wody, może jeszcze niedługo zepsutych nie będą naprawiać, i nie wystawią faktury, póki klient nie przyjedzie sprawnym autem ??

pzdr
  
 
Cytat:
2008-11-13 23:53:10, Bigelektron pisze:
Raczej jest to dlamnie bez znaczenia ,skad jest samochod z kraju czy ze swiata



No bo po takim podejsciu do temtu ocenia sie fachowosc i profesjonalizm osoby.

  
 

Witam,poradzilem sobie bez Kozlowskiego,wstawilem nowe zawory i avensis lata jak szalona.
  
 
Cytat:
Sam tego niestety nie zrobisz ,bo trzeba uklad zalac nafta ,odpalic i podbijac cisnienie testerem, a potem przejechac dynamicznie okolo 100 km najlepiej po autostradzie.
Oprocz tego trzeba poprawic pare polaczen elektrycznych.


Bigelektron - czy w domowych warunkach jestem w stanie przeczyścić zaworki SCV? Czy tylko nafta nadaje się do czyszczenia? Co dokładnie oznacza podbicie ciśnienia testerem? Czy bez tego da się obejść?
Dodatkowo wspomniałeś o poprawie połączeń elektrycznych - co masz dokładnie na myśli?
Cytat:
Nie zdarzylo sie aby pozniej trzebabylo wymieniac zaworki.Natomiast czesto mam do naprawy przypadki kiedy po wymianie tych zaworkow jest to samo.


Czy to oznacza, że jak ktoś wymienia zaworki na używki to ma ten sam problem? Rozumiem, że z nowymi nie ma problemu. Czy możesz rozwinąć tą myśl?
Temat mnie b. interesuje.
  
 
Cytat:
2009-08-08 23:04:55, Alien_Obcy pisze:
Czy to oznacza, że jak ktoś wymienia zaworki na używki to ma ten sam problem? Rozumiem, że z nowymi nie ma problemu. Czy możesz rozwinąć tą myśl? Temat mnie b. interesuje.


Z zaworkami to jest tak...
Nowe sa zmodyfikowane i bardziej odporne na zanieczyszczenia w paliwie,wiec najlepiej je wymienic jezeli jest kod P0627 lub 78(7) w kodach dwu cyfrowych.Minusem jest koszt 1500zl.
Mozna je tez rozruszac w nafcie lub specjalnym czysciku,i ta operacja jest skuteczna w zaleznosci jak bardzo zaworki byly przytarte.Czasami jednak po rozruszaniu za 2-3 miesiace problem powraca.
Wazne jest tez oczyszczenie i podoginanie pinow,a takze mas EDU i glownej na silnik i nadwozie.
Podobny efekt do blokujacych sie zaworkow daje rowniez uszkodzona pompka wstepna w pompie wysokiego cisnienia jest to jednak rzadki przypadek,problem w tym ze aby ja wykluczyc trzeba pompe zdemontowac i wyslac do sprawdzenia.Taniej wychodzi wymienic najpierw zaworki i jezeli nie pomoze to wyslac pompe do kompletnej regeneracji,gdzie i tak wymieniliby te zaworki.
Rowniez podobny objaw daje wieszajacy sie jeden wtryskiwacz na przelew,lub wszystkie po trochu,niema wtedy kodu bledu lub jest P0093 czy sos w tym stylu.
Do wykluczenia wtryskow w warunkach warsztatowych czyli bez wysylki,tez wykonalem sobie stosowne zaslepki.
Dlaczego pisze ze sam tego nie zrobisz,bo nie majac duzej praktyki mozna latwo wysnuc falszywe wnioski i wymienic sobie cos z dobrego na nowe


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-08-09 00:04:43 ]
  
 
Cytat:
Wazne jest tez oczyszczenie i podoginanie pinow,a takze mas EDU i glownej na silnik i nadwozie


Czy możez sprecyzować jak sprawdzić masę EDU - w którym dokładnie jest to miejscu?
Czy wtystarczy profilaktycznie popsikać spray kontaktem na styki w kablach do zaworów SCV?
Czy są przypadki, że styki nie kontaktują i zaworki szwankują?
  
 
Cytat:
2009-08-09 21:48:31, Alien_Obcy pisze:
Czy możez sprecyzować jak sprawdzić masę EDU - w którym dokładnie jest to miejscu? Czy wtystarczy profilaktycznie popsikać spray kontaktem na styki w kablach do zaworów SCV? Czy są przypadki, że styki nie kontaktują i zaworki szwankują?


Napisalem co trzeba zrobic z pinami,wiec psikanie nie zawsze pomoze,masa na EDU -obudowa EDU do wspornika -wspornik do nadwozia trzeba wykrecic srubki oczyscic na szczotce drucianej i wkrecic na kontakt sprayu.
  
 
A gdzie jest dokladnie ta obudowa EDU? Jak ją zlokalizować? Co to jest za skrót EDU?
Dzięki za wyjaśnienie.
  
 
Cytat:
2009-08-09 22:11:38, Alien_Obcy pisze:
A gdzie jest dokladnie ta obudowa EDU? Jak ją zlokalizować? Co to jest za skrót EDU? Dzięki za wyjaśnienie.


Electronic driver unit -modul wysokiego napiecia sterujacy wtryskami,jest na kielichu w komorze silnika od str pasazera.
  
 
Cytat:
2009-08-09 21:48:31, Alien_Obcy pisze:
Czy możez sprecyzować jak sprawdzić masę EDU - w którym dokładnie jest to miejscu? Czy wtystarczy profilaktycznie popsikać spray kontaktem na styki w kablach do zaworów SCV? Czy są przypadki, że styki nie kontaktują i zaworki szwankują?



tak jak ci napsial Bigelektron, moze byc problem z masa. Mialem podobny problem w jednej z Avensis Verso 2001. wymienilem zaworki, sterowanie EDU, i nic. na koniec wstawilem wszystko to co bylo wczesniej i jakby odzyla od nowa.Problem jest opisany na forum. duzo pomogl mi Bigelektron.
niestety podobny problem zaczyna mi sie w drugiej. od czasu do czasu zaczyna mi przerywac jak daje je powyzej 3500 oborotow. jakby paliwo nie dochodzilo, raz mi sie przelaczyl na tryb awaryjny.
to wszystko winna paliwa. jak tankuje czasem w niemczech to czuc ze auto ma jad i kopa, a jak zatankuje na shelli w PL to juz widac roznice.
  
 
Jakie są objawy uszkodzonego zawórka na pompie paliwa? Bo moja Avensis rano odpala i wali ciemnym dymem jak z parowozu, sama wchodzi na 3 tys. I zaraz gaśnie. Po kilku próbach można ją przytrzymać na obrotach aby nie zgasła ale cały czas wali kłęby dymu. Stopniowo się uspokaja do normalności. W jeździe nie zauważyłem żadnej róźnicy. Mój mechanik chyba do końca nie wie gdzie jest problem.
  
 
Cytat:
2018-10-10 20:10:17, marros pisze:
Jakie są objawy uszkodzonego zawórka na pompie paliwa? Bo moja Avensis rano odpala i wali ciemnym dymem jak z parowozu, sama wchodzi na 3 tys. I zaraz gaśnie. Po kilku próbach można ją przytrzymać na obrotach aby nie zgasła ale cały czas wali kłęby dymu. Stopniowo się uspokaja do normalności. W jeździe nie zauważyłem żadnej róźnicy. Mój mechanik chyba do końca nie wie gdzie jest problem.


Wyglada jakby sie wtryskiwacz wieszal. A ile ma oleju na bagnecie i czy olej nie smierdzi ropa lub nie jest rozcienczony. Ile przejechal od wymiany oleju. Czy byly wczesniej demontowane wtryski?
  
 
Bigelektron - nie mogę w tej chwili sprawdzić oleju bo samochód stoi u mechanika ale jak sprawdzałem w tamtym tygodniu to stan oleju był w normie.
Przejechałem 9 tys. km od wymiany oleju.
Wtryski nie były demontowane przynajmniej od 10 lat - bo tyle lat mam tą toyotę.
Jeżdziła bez najmniejszego problemu, nie ma spadku mocy, przyśpiesza normalnie, nie szarpie. Jedyne co zauważyłem to od jakiegoś czasu słabiej odpalała na ciepłym silniku, trzeba było sporo dłużej kręcić rozrusznikiem zanim odpaliła. Na zimnym paliła cały czas od pierwszego strzału. I teraz pali na zimnym od pierwszego ale po chwili wchodzi na 3 tys. i po 2-3 sekundach gaśnie i cały czas wali ciemnym dymem.
Poszukuję jakiej porady bo myślę że mechanik coś kreci albo nie wie co jest grane, choć mówią że to znawca japończyków.