Odpalanie 1.6 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Więc tak bez względu na temperaturę silnika es ciężko pali.
Musze kręcić kilka sekund, naciskać gaz i gdy puszcze kluczyk to w ostatnim momencie odpali. Powiem szczerze że nie wiem za co się brać.

aku i rozrusznik sprawny
Filtr powietrza nowy
świece 12tys
kable ok 20tys


aha no i jest gaz II generacji, ale to raczej nie to bo odpalam na benzynie, dajcie jakieś wskazówki
  
 
Może pompa paliwa umiera.
Jak dynamika, nie zamula powyżej 3-4 tys. obr/min?
  
 
nie nie zamula to raczej nie pompa, no i ją słychać przez chwile
  
 
Cytat:
2008-12-23 15:46:07, kiepas96 pisze:
nie nie zamula to raczej nie pompa, no i ją słychać przez chwile

stawiam na czujnik przepustnicy
  
 
Cytat:
2008-12-23 15:55:48, groobyg2 pisze:
stawiam na czujnik przepustnicy



hmm sprawdze dzieki
  
 
Hej mam to samo i znalazłem winowajce... Stacyjka trzeba to dziadostwo rozebrac i wyczyscic

Pozdrawiam
  
 
wyczyściłem styki w kostce stacyji i zapalił bez gazu na styk, ale jakoś strasznie faluje i czasem gaśnie.

jak wygląda sprawa ssania w 1.6 16V? patrzałem do książki ale nie bardzo znalazłem

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2009-01-03 15:00:54 ]

troche się pospieszyłem, poszedłem do domu się ogrzać, wróciłem do garażu i już nie pali na dotyk, dziwne

zrobiłem test diodą , jakby któs zajrzał do filmiku, bo coś mi nie pasują te migania

Filmik z testu

czy do mojej kostki gdzie podpinam diodę jest jakiś interfejs do komputera?

skasowałem komputer

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2009-01-03 15:55:31 ]
  
 
więc tak dalej ciężko odpala ale już tylko na zimnym silniku, na ciepłym na styk, ale jest nowy objaw jak już odpali to w momencie odpalenia strasznie smierdzi spalinami, doradźcie coś
  
 
sprawdziłem zaworek odpowietrzania i raczej jest sprawny przepuszcza w tylko jedną stronę
  
 
wymieniłem świece ale dalej odpala ciężko, jedynie smród znikł
  
 
looknijcie ktoś na kody please

LINK DO FILMU

ja już sam nie wiem czy to są kody 2 cyfrowe czy 3 cyfrowe

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2009-01-07 16:56:45 ]
  
 
Cytat:
2009-01-05 15:33:07, kiepas96 pisze:
sprawdziłem zaworek odpowietrzania i raczej jest sprawny przepuszcza w tylko jedną stronę


zaworek ma przepuszcac w dwie strony
  
 
Jak na moje to wina miksera w dolocie. Dlawi przeplyw powietrza i dlatego ciezko pali. Ja mam to samo ale nie zawsze, mam w domu dodatkowy dolot bez miksera i od czasu do czasu jak chce pojezdzic tylko na benzynie to go montuje i odpala od strzala jak nowka. Oczywiscie tez mam II gen LPG.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-01-07 16:57:41, radekbox pisze:
zaworek ma przepuszcac w dwie strony



hmm napewno?

co do miksera to raczej nie jest on przyczyną bo wcześniej było dobrze palił na dotyk nawet na mrozie
  
 
Jak kupowalem essa tez nie mialem tego problemu albo go nie zauwazalem. Jakos pozniej zaczelo sie to robic czesciej ale na bank wiem ze u mnie mikser jest przyczyna slabego odpalania. Czasami jest tak ze jak nie wcisne pedalu gazu to moge krecic i krecic, poprostu otwierajac przepystnice w czasie rozruchu puszczam wiecej powietrza i wtedy silnik odpala.
  
 
Cytat:
2009-01-07 17:06:08, RavenMOH pisze:
Jak kupowalem essa tez nie mialem tego problemu albo go nie zauwazalem. Jakos pozniej zaczelo sie to robic czesciej ale na bank wiem ze u mnie mikser jest przyczyna slabego odpalania. Czasami jest tak ze jak nie wcisne pedalu gazu to moge krecic i krecic, poprostu otwierajac przepystnice w czasie rozruchu puszczam wiecej powietrza i wtedy silnik odpala.



skoro tak mówisz to sprawdzę czy pomoże
ale i tak myślę że coś innego jest sprawcą

co do kodów to z moich odczytów najbardziej spasowały mi kody 3 cyfrowe (wersja wzbogacona eecIV)

182 uboga mieszanka biegu jałowego
172 sonda lambda uboga mieszanka
167 czujnik polożenia przepustnicy niskie napięcie
583 błąd
510 ???

dwu cyfrowe

82 przepływomierz za niskie napiecie
53 uziemione złacze oktanowe 1
8 ???
17 czujnik MAP
25 czujnik położenia przepsutnicy wysokie napiecie
10 rozpocza test dudnienia
16 miernik przeplywu powietrza 2
7 ???
  
 
wyczyściłem potencjometr przepustnicy (rozberany do zera )
wyczyściłem przepływomierz i nie wiem jak go pomierzyć mam w książce o diagnostyce samochodowej wartości dla omegi niestety
pomierzyłem czujnik temperatury cieczy przy 40 st i 30 st i były ok,
wystawiłem go na dwór i czekam aż sie schłodzi zrobie pomiary na zimny silniku

i jeszcze jedno jak odkręciłem potencjometr to z przepsutnicy wylało sie troszke czerwonego oleju (od wspomagania?)


[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2009-01-08 14:25:01 ]
  
 
To potencjometr mozna rozebrac ? W sumie to sie nigdy nie przygladalem ale wydaje mi sie ze to kawal plastiku nierozbieralnego z 3 pinami i takim "kóleczkiem" po srodku ktore nasadza sie na przepustnice. Jak ci sie wylal olej to znaczy ze masz przepustnice zabrudzona, pewnie dlatego ci slabo odpala bo syf w przepystnicy nie pozwala jej sie otwierac, przepysc i wtedy wyprobuj.
  
 
wystarczy wbić lekko cieńki srubkręt w zaznaczone miejsce i podwarzyć, na koniec poskładać do kupy i ewentualnie czyś zakleić/ uszczelnić, ja przeciągłem te miejsca silikonem temperaturowym, pomierzyć jak ok to zamontować




przepustnice czyściłem (kąpałem całą) kilka miesięcy temu w ropie, ale wyczyszcze jeszcze raz
pozatym auto odpalało wcześniej bez otwierania przepustnicy


[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2009-01-08 15:36:38 ]
  
 
czujnik tmeperatury OK
potencjometr przepustnicy OK
temperatura silnika ok 4 stopnie odpalił na styk

przepustnica jest sucha w środku , skąd ten czerwony olej?