Walnięty termostat? czujnik? E11 FL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Sprawa dotyczy rolki z 2000r., 1,4 vvt-i, japończyk, wagon.
Od ok. miesiąca może dwóch obserwuję dziwne rzeczy tj. rolka nagrzewa się dwa razy dłużej (wcześniej po 2 km teraz 5 km), wcześniej po włączeniu ogrzewania nie cofała się wskazówka wskaźnika temperatury a teraz leci nawet o połowę w dół.
Dzisiaj rzecz najdziwniejsza: temperatura -3'C, przejechałem ok. 10 km, zatrzymałem się przed garażem aby otworzyć drzwi a tu ... włączyła się dmuchawa :559:

Co się dzieje? Mam rolkę już 5 lat i te wszystkie rzeczy, o których pisałem, pojawiły się teraz. Czy to walnięty termostat czy jaki inny wskaźnik?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-12-30 17:31:42, kkdarek pisze:
Witam, Sprawa dotyczy rolki z 2000r., 1,4 vvt-i, japończyk, wagon. Od ok. miesiąca może dwóch obserwuję dziwne rzeczy tj. rolka nagrzewa się dwa razy dłużej (wcześniej po 2 km teraz 5 km), wcześniej po włączeniu ogrzewania nie cofała się wskazówka wskaźnika temperatury a teraz leci nawet o połowę w dół. Dzisiaj rzecz najdziwniejsza: temperatura -3'C, przejechałem ok. 10 km, zatrzymałem się przed garażem aby otworzyć drzwi a tu ... włączyła się dmuchawa :559: Co się dzieje? Mam rolkę już 5 lat i te wszystkie rzeczy, o których pisałem, pojawiły się teraz. Czy to walnięty termostat czy jaki inny wskaźnik? Pozdrawiam


Sprawdzałeś ilość płynu chłodniczego?
Poobserwuj jeszcze czy po 'nagrzaniu się' auta wskazówka temperatury zatrzymuje się w miejscu czy np. przy jeździe przez pewien czas z większą prędkością zaczyna sobie opadać (to by mogło wskazywać na ciągle otwarty termostat).
  
 
Nie no, Panowie, bez gwałtu na rolce - oczywiście, że płynu nie brakuje.
Kiedy juz się nagrzeje np. po 8 km to wskaźnik stoi sztywno tam gdzie ma być - niezależnie od prędkości nie zmienia się jego położenie.

Rolka ma 203kkm i nigdy nie był termostat jeszcze wymieniany.
  
 
Gratulacje dla "sztywnego wskaźnika" po rozgrzaniu
  
 
Cytat:
2008-12-31 14:01:17, kkdarek pisze:
Nie no, Panowie, bez gwałtu na rolce - oczywiście, że płynu nie brakuje. Kiedy juz się nagrzeje np. po 8 km to wskaźnik stoi sztywno tam gdzie ma być - niezależnie od prędkości nie zmienia się jego położenie. Rolka ma 203kkm i nigdy nie był termostat jeszcze wymieniany.


Termostat sie nie domyka
  
 
Cytat:
2008-12-31 14:40:11, mirwin pisze:
Gratulacje dla "sztywnego wskaźnika" po rozgrzaniu





Cytat:
2008-12-31 23:04:42, Bigelektron pisze:
Termostat sie nie domyka



Czy taki może być?
http://www.allegro.pl/item505277111_termostat_wahler_toyota_corolla.html

Dzięki wszystkim za zainteresowanie; z wielką uwagą wysłucham wszelkich sugestii
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-01-01 15:57:24, kkdarek pisze:
Czy taki może być? http://www.allegro.pl/item505277111_termostat_wahler_toyota_corolla.html Dzięki wszystkim za zainteresowanie; z wielką uwagą wysłucham wszelkich sugestii Pozdrawiam


A co ja wrozka jestem
Zadzwon do najblizszego serwisu Toyoty podaj nr nadwozia i sprawdza ci ile kosztuje ,podejrzewam ze od 60 do gora 130 zl,a potem mozesz ewentualnie szukac czegos tanszego co zreszta odradzam.
  
 
orginal z tego co pamietam oscyluje ok. 120zl plus sławetna uszczelka za 20zł
Ja kupowalem HKT do E-10 w JC i działa ale w trasie od -5st.C i nizej ma wskazówka ma problem ze wzwodem