Zima na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich sympatyków Fordów i mam problem z odpalaniem w zimę płyny po wymieniane i nie mogę jeździć w mrozy na gazie czemu dopiero jak po dobre 30 min czy macie pomysły jak najprosciej odmrozić parownik mój escort to 1.4 z 1991 roku. jak macie jakieś pomysły to podpowiedzicie z góry dziękuje i pozdrawiam
  
 
to albo cos z parownikiem, albo termostat ci wogole nie trzyma... jak wyglada temp. na wskazniku??
  
 
nast. razem ożywaj interpunkcji bo się zle czyta. Parownik do regeneracji, moze membrana, ile ma ta instalacja? kiedy było cos robione w parowniku?
  
 
Zrób kolego fotkę silnika ,tak żeby było widać zamocowanie parownika .Wtedy pomyślimy...
  
 
moze parownik za wysoko, moze Ci jednak tego plynu brakuje, moze masz zle wpiety reduktor w obieg (czasmi zakladaja rownolegle ) moze termostat nie trzyma (samochod zagrzewa sie normalnie?)

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Co Wy piszecie o parowniku???????
jakos miałem wyżej niz zbiorniczek i nigdy sie nie zapowietrzył.
W zimie nigdy ni emiałem problemów itp.obstawiam ze z termostatem cos nie tak.
  
 
Cytat:
Co Wy piszecie o parowniku???????



Ja mam niemiłe doświadczenie ,jak kupiłem auto z lpg to węze były puszczone ponad cewką i parownik zamarzał .Po zmianie podłączenia ,dałem węże dużo niżej i jak ręką odjął .
  
 
Cytat:
2009-01-06 18:09:30, zenq pisze:
moze parownik za wysoko, moze Ci jednak tego plynu brakuje, moze masz zle wpiety reduktor w obieg (czasmi zakladaja rownolegle ) moze termostat nie trzyma (samochod zagrzewa sie normalnie?)


Czemu uważasz że jak będzie równolegle to nie będzie obiegu?
  
 
primo: sprawdzic poziom plynu - jak bedzie za malo bedzie sie zapowietrzal i duzo czasu minie zanim zagrzeje parownik

secundo: sprawdzic termostat

jezeli oll bedzie ok a nadal nie bedzie banglal na eLPeGie to wtedy dopiero martwic sie parownikiem
  
 
Cytat:
Czemu uważasz że jak będzie równolegle to nie będzie obiegu?



Nie zawsze połączenie równoległe się sprawdza .Z doświadczenia wiem ,że parownik wpięty szeregowo szubciej i mocniej się nagrzewa.
  
 
Cytat:
2009-01-06 18:43:34, kamil76 pisze:
Nie zawsze połączenie równoległe się sprawdza .Z doświadczenia wiem ,że parownik wpięty szeregowo szubciej i mocniej się nagrzewa.


Przy szeregowym red sie szybciej nagrzewa as w środku zimno...
A jeżeli jest zawór na nagrzewnicy?
  
 
Cytat:
A jeżeli jest zawór na nagrzewnicy?



No ale Escort nie ma zaworu .U mnie na temp. w środku nie narzekam.
  
 
Cytat:
2009-01-06 18:51:48, kamil76 pisze:
No ale Escort nie ma zaworu .U mnie na temp. w środku nie narzekam.

Escort nie ale sporo aut ma
  
 
Wlaśnie w escortach wpinało się w szereg, raz że wygodniej, dwa, że się szybciej nagrzewa. U siebie mam szeregowo, przełączam od razu po odpaleniu, chodzi bez problemu przy -20 a ogrzewanie grzeje po 500 metrach, po 3 km jest gorąco
  
 
jogi ja w polonezie mialem ten problem... czasem to nawet w lecie sie mu zamarzalo... klilku specow od gazu i nie-gazu zagladalo i cos robilo.. takie bladzenie zjadlo mi ok 500zl i kupe nerwow... pewnego dnia cos mnie tknelo - korek od chlodnicy (to bylo w polonezie... niewiem jak tutaj jest ro rozwiazane). korek kosztowal mnie 4zl a problemy zniknely jak reka odjal (po roku sprzedalem poloneza wiec niewiem jak teraz). a odpalal przy 30 stopniowych mrozach na gazie i odrazu na nim jezdzil....

chodzilo o to ze chyba nie zasysal z wyrownawczego plynu... moze tutaj trzeba poszukac?
  
 
Witam kolegę, miałem to samo 2 lata temu. Mam esiego 1,4 z 93 roku. Kolego masz :
- zapowietrzony parownik ( układ chłodniczy),
- zamontowany parownik jest wyżej niz najwyższy punkt chłodnicy ( wąż dopływowy).
To proste 2 przyczyny.
Usunięci ich to:
- odpowietrz układ chłodniczy,
- zmień miejsce zamontowania parownika, najlepiej podjedź do mechanika, ale nie tego co zakładał Ci gaz....
Pozdrawiam.
  
 
djtados, szerogowo tez jest obieg, ale mniejszy, wnetrze tez sie moze nagrzewac, mozna dac reduktor za nagrzewnica, i reduktor tez sie dobrze bedzie ogrzewa, i jak ktos wspomnial nie mow o zaworze, bo w escorcie tego nie ma, a rozmawiamy o escorcie chyba?? to ze w innych autach trzeba dac szeregowo nie znaczy ze tutaj nie mozna wpiac rownolegle, co lepiej ogrzewalo by parownik...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
ostatnio czytałem w motorze ze jak są minusowe temp poniżej -5 (im mroźniej tym lepiej) to opaca sie gaz tankowac bo wchodzi o kilka %więcej gazu ze względu na zmiane gęstości mieszanki propan butan. Litrów tyle samo ale stężenie większe
  
 
nieźle, zawsze to oszczędność kiedy gaz pół darmo.