Escort RS2000 - kolektor wydechowy - dziwne pytanie ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko bo w sprawie mechaniki w essim jestem jeszcze totalnie zielony.
Do mojego kolektora wydechowego dochodą jakieś rurki a widziałem już na zdjęciach silniki w RS bez tego.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest ??
  
 
to jest EGR,zawor recylkulacji spalin.moim zdaniem zbedny ja wywalilem.ale sa rozne opinie.
  
 
bodajze nazywa to sie egr- słuzy do ogólnego stanu ekonomi silnika ,jakies tam dopalanie spalin czy cos takiego, i tak niektórzy tego nie maja ja np.tez
  
 
Cytat:
to jest EGR,zawor recylkulacji spalin.moim zdaniem zbedny ja wywalilem



Skoro już jest to może lepiej zostawić bo jak wywale to mocy i tak nie przybędzie.
  
 
mocy nie przybedzie pewnie obadaj inne fora,wiele pisza o wyrzucaniu egrow.jest wiecej plusow ale sa tez minusy.gleboki temat.
  
 
To nie jest EGR ,spaliny rozrzedzają się powietrzem po opuszczeniu silnika,w EGR-erze dodawane są do kolektora ssącego ...inna bajka i nie ma sensu tego ruszać.
  
 
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html tu masz jedna z opini.moim zdaniem dobrze opisane.
  
 
lukirs, Rs 2000 nie ma EGR-a !!
  
 

no jak nie ma??co ty sam wywalalem!!zawor zostal ale odlaczony jast.
  
 
Cytat z mądrej książki:
"Sterowanie dopływem powietrza do kolektora wylotowego

W okresie nagrzewania silnika, gdy sonda lambda jeszcze nie pracuje, do kolektora wylotowego jest doprowadzane dodatkowe powietrze w celu zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery węglowodorami wydalanymi ze spalinami. Zawór pneumatyczny otwiera wówczas połączenie z atmosferą usytuowane w ścianie kolektora wylotowego. Występująca różnica ciśnień powoduje zasysanie powietrza do kolektora wylotowego. Zawór pneumatyczny jest uruchamiany podciśnieniem w kolektorze dolotowym oraz sterowany przez elektrozawór nadzorowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Doprowadzanie powietrza trwa do czasu nagrzania się sondy lambda do temperatury pracy. Wówczas elektroniczne urządzenie sterujące blokuje elektrozawór."
  
 
no tak to dziala jak napisales.moje zdanie moze sie myle,ale lepiej zeby silnik dostawal czyste powietrze niz ze spalinami.ja czytalem ze zawor egr blokuje sie gdy silnik wchodzi na wyzsze obroty.mniejsza z tym ja nie mam ani egr ani sond lambda ani kata
  
 
i jak sie jezdzi bez sondy. spalanie cos przypadkiem nie podskoczyło
  
 
Cytat:
2009-01-10 22:25:08, kamil76 pisze:
Cytat z mądrej książki: "Sterowanie dopływem powietrza do kolektora wylotowego W okresie nagrzewania silnika, gdy sonda lambda jeszcze nie pracuje, do kolektora wylotowego jest doprowadzane dodatkowe powietrze w celu zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery węglowodorami wydalanymi ze spalinami. Zawór pneumatyczny otwiera wówczas połączenie z atmosferą usytuowane w ścianie kolektora wylotowego. Występująca różnica ciśnień powoduje zasysanie powietrza do kolektora wylotowego. Zawór pneumatyczny jest uruchamiany podciśnieniem w kolektorze dolotowym oraz sterowany przez elektrozawór nadzorowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Doprowadzanie powietrza trwa do czasu nagrzania się sondy lambda do temperatury pracy. Wówczas elektroniczne urządzenie sterujące blokuje elektrozawór."



Masz ksiazke o RS?? Chyba jestes pierwszy W Zetecu jest to o czym piszesz,ale nie w RS.

Cytat:
2009-01-10 22:05:04, kamil76 pisze:
To nie jest EGR ,spaliny rozrzedzają się powietrzem po opuszczeniu silnika,w EGR-erze dodawane są do kolektora ssącego ...inna bajka i nie ma sensu tego ruszać.


I wlasnie tak jest w RS - leca do ssacego

[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2009-01-11 00:10:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2009-01-11 00:10:47 ]
  
 
nie mam pojecia czemu sond nia ma chcialem kupic kiedys ale nawet kabli nie ma a otwory zaspawane.zamiast kata jest puszka(nie strumienica).taki juz kupilem we wloszech mial tam dlubane komputerem.spalanie do 12.na wolnych obrotach chodzi rowniutko.
  
 
Seba ja pisałem o tych rurkach na wydechu ,one nie napowietrzają spalin jak z zetecu ? Kiedyś to oglądałem ma taką samą konstrukcje jak zetec lub silnik ohc w sierrce. Jak nie to przepraszam za mieszanie w temacie.



[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2009-01-11 09:08:09 ]
  
 
Cytat:
2009-01-11 09:06:07, kamil76 pisze:
Seba ja pisałem o tych rurkach na wydechu ,one nie napowietrzają spalin jak z zetecu ? Kiedyś to oglądałem ma taką samą konstrukcje jak zetec lub silnik ohc w sierrce. Jak nie to przepraszam za mieszanie w temacie. [ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2009-01-11 09:08:09 ]



A moze i Ty masz racje?? W sumie sie pogubilem Ale doprowadzenie do kolektora sssacego tez jakies jest
  
 
Te rurki są czymś w rodzaju EGR-a
To tak jakby nazwać silnik krokowy w escorcie....a ma wg fachowej literatury zawór elektromagnetyczny...
po co doprowadzać dodatkowe powietrze do wydechu?
Przecież one i tak się już nie spali
A po za tym te rurki są skierowane w strone silnika więc powietrze byłoby wpychane przez prędkość spalin spowrotem do zaworka
  
 
Cytat:
po co doprowadzać dodatkowe powietrze do wydechu?



Ford to wymyślił aby zmniejszyć emisję spalin w czasie gdy sonda lambda nie osiągnie swojej temperatury pracy i nie zacznie pracować..Rozrzedzone czystym powietrzem spaliny są lepiej dopalane (oczyszczane ) w katalizatorze .
  
 
Cytat:
2009-01-11 11:06:35, kamil76 pisze:
Ford to wymyślił aby zmniejszyć emisję spalin w czasie gdy sonda lambda nie osiągnie swojej temperatury pracy i nie zacznie pracować..Rozrzedzone czystym powietrzem spaliny są lepiej dopalane (oczyszczane ) w katalizatorze .



wiecej tlenu lepsze spalanie. Opel tez ma napowietrzanie spalin w swoich eco-tecach
  
 
Ale czemu te rurki są wprowadzone pod prąd?