Płytki luzu zaworowego, Carina E 1,6 4A-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. Czy ktoś wie, jaką średnicę mają płytki do regulacji luzu zaworowego w Carinie E 1,6 silnik 4A-FE. Może ktoś ma taką płytkę i mógłby ją dla mnie zmierzyć?

2. Czy wiecie gdzie można takie płytki nabyć poza ASO i IC? (ASO za drogie, IC ma tylko trzy cienkie wymiary).
  
 
A jaki wymiar potrzebujesz?? Jak masz za mały luz zaworowy to zeszlifuj starą do potrzebnego wymiaru, ale tylko z jednej strony a drugą (nieszlifowaną) wsadź potem do góry. Chodzi o to aby nie zeszlifować z jednej strony utwardzonej części płytki, z którą ma pracować krzywka wałka.
  
 
No właśnie że mam za duże luzy i muszę wsadzić grubsze płytki. Kilka pozamieniam, ale 6 szt. muszę kupić.
Czy ktoś zna średnicę tych płytek? Było by łatwiej szukać, bo szukanie po marce samochodu nie przynosi efektu. Co prawda na stronie IC piszą, że ta płytka ma 28 mm średnicy, ale jakoś tak mi się większa wydawała... a nie chce mi sie znowu robierać żeby zmierzyć. Ale jak nikt nie odpowie, to będę musiał.
A może ktoś ma płytki do tego silnika w rozmiarach 2,95 3,00 3,05 lub grubsze? Chętnie odkupię po rozsądnej cenie
  
 
Plytka jest powierzchniowo utwardzona i starcie tego na szlifierni nie jest dobrą sprawą.
Ja bym zamowil w ASO pod wymiar jaki mi brakuje.
  
 
Cytat:
2009-01-11 18:46:09, Cromm pisze:
Plytka jest powierzchniowo utwardzona i starcie tego na szlifierni nie jest dobrą sprawą.


Nie jestem tego pewien... są różne opinie. Jedni mówią, że jest tak jak piszesz, a inni, że z powodzeniem szlifują płytki od lat nie mają z tym kłopotów...
Ale obiecuję, że jak już powymieniam u siebie płytki, to pomierzę twardość na jednej z wyjętych/niepotrzebnych na różnych głębokościach, żeby raz na zawsze ustalić czy płytki są utwardzane powierzchniowo, czy hartowane na wskroś.
  
 
o wlasnie. musze luz sobie wyregulowac
ale to jak sie ociepli
  
 
Już sobie pomierzyłem, kupiłem i wymieniłem.


Oto co ustaliłem, może kogoś zainteresuje:

1. Płytki luzu zaworowego do Toyoty Carina E z silnikiem 1,6 mają średnicę 28 mm, grubości od 2,50 do 3,30 stopniowane co 0,05.

2. Te same płytki są w silnikach 1,6, 1,8, i 2,0 (4afe, 7afe, 3sfe) w różnych modelach (carina, corolla, celica, avensis), w jednym land cruiser'ze i w wielu dieslach opla.

3. Poza ASO płytki można kupić w firmach handlujących łożyskami, produkuje je na pewno przynajmniej jedna firma łożyskowa – INA. Może inne też, ale ja spotkałem tylko płytki tej firmy. U nich trzeba się posługiwać wymiarem płytki, a nie modelem auta. InterCars – niby w ofercie ma wszystkie, ale dostępne tylko 3 wymiary (2,65 2,75 i 2,80). Poza tym na allegro jest jeden gość, który handluje używanymi płytkami w różnych średnicach i grubościach (ma ich naprawę sporo). Ceny od 4,50 do 7,50.

4. Ceny płytek o średnicy 28 to: ASO Toyoty - 36 zł/szt., INA - 14 zł, InterCars - 18 zł, używane na allegro - 7,50 zł.

5. Twardość płytki po obu stronach i na każdej głębokości jest jednakowa 62-66 HRC. Ale na powierzchni jest kilka-kilkanaście mikrometrów chromu, żeby podnieść odporność na ścieranie. Więc szlifowanie płytek dla uzyskania żądanego wymiaru nie jest złym rozwiązaniem, pod warunkiem, że szlifuje się je z jednej strony - „od spodu”, tak by zostawić chrom na powierzchni współpracującej z krzywką rozrządu.


Może komuś przydadzą się te informacje.
Pozdrawiam
  
 
LUX
  
 
Najlepiej podjechać do dobrego mechaniora,ja ostatnio regulowałem luzy zaworowe cena przystępna i co najlepsze już z plytkami. W ASO cena za plytke od 27zl do 34zł w tym przedziale
  
 
Witam
Czy koledzy mówili poważnie???
W 1,8 7afe trzeba redukować luz na zaworach???
Masakra. Miałem nadzieje że Japonia to nie pancerwageny i takie rzeczy sie w tych silnikach nie zdarzają