Pompa paliwowa, a swap na 1.1 SPI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka. Trafiłem tutaj z problemem (ostatnia układanka do mojego swapa na 1,1 SPI z SC), a mianowicie pompą paliwową. Pytałem się już o to na innym forum jednak nikt nie potrafił mi konkretnie doradzić.. Chodzi o to, jaką pompę paiwową dać. Domyślam się, że najłatwiej jest zaadoptować tę zewnętrzną tylko od czego. Czy bawić się w rzeźbę i próbować wcisnąć wewnętrzną np. od seicento? Poszukałem trochę forum i często się przewijało http://moto.allegro.pl/item522080136_pompa_0580453911_60537611_91539329.html (POLONEZ TRUCK wersja z pompą zewnętrzną ). Jest ona chyba bez powrotu? Czyli teraz co? Poprowadzić wężyk od aparatu wtryskowego z powrotem do baku? Proszę o jakieś sprawdzone wskazówki. Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: sskoczek dnia 2009-01-29 10:59:17 ]
  
 
http://moto.allegro.pl/item537787727_pompa_paliwa_polonez_truck_alfa_renault_peugeot.html

taka bedzie dobra. Powrot masz przy przepustnicy i musi on byc podpiety do baku.

swoja droga ladnie stanialy te pompy, kiedys 140zł kosztowaly.

[ wiadomość edytowana przez: Gonzo_BB dnia 2009-01-29 11:08:51 ]
  
 
Cytat:
2009-01-29 11:07:46, Gonzo_BB pisze:
http://moto.allegro.pl/item537787727_pompa_paliwa_polonez_truck_alfa_renault_peugeot.html taka bedzie dobra. Powrot masz przy przepustnicy i musi on byc podpiety do baku. swoja droga ladnie stanialy te pompy, kiedys 140zł kosztowaly. [ wiadomość edytowana przez: Gonzo_BB dnia 2009-01-29 11:08:51 ]



ok. Dzięki. Czyli powrót nie przechodzi przez pompę paliwową tak jak to jest w seryjnym sc tylko mam przeprowadzić od razu do baku? A przed pompą dać jakiś filtr paliwa??
  
 
eee w spi powrot nigdy nie przechodzil przez pompe...
Nie mylisz czasem SPI z 1.1 MPI?
  
 
Cytat:
2009-01-29 11:22:26, Gonzo_BB pisze:
eee w spi powrot nigdy nie przechodzil przez pompe... Nie mylisz czasem SPI z 1.1 MPI?



oki mój błąd - a zawsze myślałem, że i spi miał powrót przez pompę. Czyli już wszystko jasne dzięki panowie
  
 
Ja mam dokładnie taką pompkę z linka (też kupowałem na allegro) i jedyne "ale" (chociaż mi to nie przeszkadza) to właściwie takie, że jest dość głośna, nawet powiedziałbym, że za głośna. Mimo to spisuje się bez zarzutów i o to chyba chodzi, tym bardziej że cena spadła i jest jeszcze bardziej przystępna.
  
 
no ale i tka duża cene podaliście ja za 66zł znalzłem P pompa
  
 
Ta jest taka tania bo to jest wklad jedynie co widac po roznej srednicy wlotu i wylotu. To nie jest przeplywowka. A i tak wystarczy poszukac wkladu dowolnejpompy i potrzebnym cisnieniu i wydatku, ktora bedzie miala ta sama srednice wlotu i wylotu. Takie zalozenia wtyslalemdo sprzedawcow na allegro i jeden z nich mial taka pompe za 70zl. Mam ja w maluchu i dziala.
  
 
Cytat:
2009-01-29 19:07:19, Zuraw pisze:
Ta jest taka tania bo to jest wklad jedynie co widac po roznej srednicy wlotu i wylotu. To nie jest przeplywowka. A i tak wystarczy poszukac wkladu dowolnejpompy i potrzebnym cisnieniu i wydatku, ktora bedzie miala ta sama srednice wlotu i wylotu. Takie zalozenia wtyslalemdo sprzedawcow na allegro i jeden z nich mial taka pompe za 70zl. Mam ja w maluchu i dziala.



uwazasz ze jak jest rozna srednicy dolotu i wylotu to to jest wklad? Radze sie dobrze przyjzec swojej pompie.
  
 
proponuje wymodzic cos takiego, oczywiscie a zdj pompka jest zamocowana tylko do zdjecia... pompka z powrotem, wiec nie ma problemu... opisywac podlaczenia itp chyba nie trzeba...
  
 
A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sprzęgła, docisku i zamachu. Posiadam oczywiście wszystkie wcześniej wymienione części od 1,1. Z tego co doczytałem się to potrzebuję tarczy sprzęgłowej oraz docisku od 0,9, a jak z kołem zamachowym? Co jeszcze mi jest potrzebne do połączenia silnika i skrzyni (pomijam oczywiściwe flanszę i tulejkę)

[ wiadomość edytowana przez: sskoczek dnia 2009-01-31 16:13:40 ]
  
 
O sprzęgle pisałem Ci na drugim forum. Zamach możesz mieć seryjny robiąc nowe otwory pod sprzęgło od 900 w nim.
Flansze sobie zrób taką by ze skrzynią łączyła sie za pomocą 5ciu śrub.
Ps: jaką masz flansze? Tj jakiej grubości? Bo musisz uzyskać dystans między skrzynią a silnikiem nie mniejszy niż 26mm.
  
 
Cytat:
2009-01-31 16:25:10, DAWCY pisze:
O sprzęgle pisałem Ci na drugim forum. Zamach możesz mieć seryjny robiąc nowe otwory pod sprzęgło od 900 w nim. Flansze sobie zrób taką by ze skrzynią łączyła sie za pomocą 5ciu śrub. Ps: jaką masz flansze? Tj jakiej grubości? Bo musisz uzyskać dystans między skrzynią a silnikiem nie mniejszy niż 26mm.



a jak odwiercacie nowy otwory na zamachu? bez tokarki się chyba nie obejdzie?
  
 
Cytat:
2009-01-31 16:38:44, rosck pisze:
a jak odwiercacie nowy otwory na zamachu? bez tokarki się chyba nie obejdzie?



czyli najprościej zamach dać też z 900?
  
 
Dla obrabiarek typu CNC zrobienie 6 otworów jednakowo oddalonych od środka zamachu nie stanowi jakiejś szczególnej sztuki. Swoją drogą Qba by sie mógł tutaj wypowiedzieć w tej kwestii
  
 
no niekonieczne, nie obraźcie się i nie zarzucajcie mięsem ze to nie bedzie działać, ale jest także możliwość zrobienia tego także na zwykłych tokarkach NIE CNC, wystarczy tylko dokładnie zmierzyć odległość osi otworów do docisku od osi obrotu wału, zamocować zwykły punktak < ja mam ze starego pilnika nie tych nowych gównianych tylko powierzchniowo utwardzanych ale ze starego porządnego pilnika>, bądź też zwykły nóż z ostrym wierzchołkiem, najpierw i ustawić go dokładnie w osi obrotu wału i potem dzięki podziałce na stole krzyżowym ustawić rysik na odpowiednią średnice, przerysować zamach na głębokość taką by spokojnie punktak mógł się osadzić w roku, byśmy punktując nie zrobili otworu na innej średnicy, potem dokładamy docisk tak żeby przez środki otworów przechodził nasz rowek, punktujemy zwracając uwagę by nie przesunął nam się docisk, wiercimy na wiertarce stołowej, gwintujemy i po sprawie, z wywierceniem nowych otworów mocujących zamach, można postąpić podobnie, tylko do tego byłby nam potrzebny kątomierz
  
 
Cytat:
2009-01-29 22:20:58, cybul pisze:
proponuje wymodzic cos takiego, oczywiscie a zdj pompka jest zamocowana tylko do zdjecia... pompka z powrotem, wiec nie ma problemu... opisywac podlaczenia itp chyba nie trzeba...



Cybul od czego jest ta pompka?? i czy to do mpi czy spi ? bo przecież sa różne ciścienia..
  
 
Cb jak już chcesz kombinować w ten sposób to ja bym sobie zrobił szablon z papieru i wtedy wiercił.
Mimo wszystko jednak wystarczyłoby przy pomocy tokarki zrobić okrąg na zamachu o średnicy otworów w docisku a następnie na tym okręgu trzasnąć linie po 120st oddalone, na nich po jednym otworze pod docisk a pozostałe 3 otwory oddalone tak jak pozwala sprzęgło.

Z racji że to jednak koło zamachowe znoszące bardzo duże momenty, centrowanie otworów na wale nie jest wg mnie mądre bo ja już raz widziałem wylatujący z kołnierza zamach i nie chciałbym tego powtarzać.
  
 
Marcin jestem, tak nawiasem, a po za tym, jeżeli zrobi się to naprawde " z sercem" nie na odpie**l sie to zda to egzamin, ale nie mówimy tu o najnowsze generacji silnikach czy coś bo normalne że nie wszędzie takie coś przejdzie, ale jezlei jest taka możliwosc i można to zrobić, wystarczy tylko pomyśleć trochę
  
 
Nick to nick, luz

A silnik to silnik, tam wszystko, zwłaszcza to co wiruje, ma nie mieć bić bo cały silnik pójdzie w drzazgi.

Złe wycentrowanie docisku poskutkuje złym wyważeniem, posypią się łożyska, zimeringi i wszystko co ino.

Dla porównania zwykłe koło z oponą; wyważanie pozwala ograniczyć bicia do minimum przez montowanie na feldze odważników wyskalowanych do setnych części g. I nie wiem czy jechałeś kiedyś autem z niewyważonym kołem ale telepie jak cholera kierownicą a pamiętaj ciągle o tym że koło ma w jednym miejscu dodatkową podporę w postaci drogi. I teraz jeśli załózmy promień koła ma jakieś 0,3m a jego obwód ok 1.8m to w aucie jadącym 100km/h (28m/s) koła kręcą się 15 razy/s co daje 900rpm. Jeżeli by teraz wziąć pod uwagę że koło zamachowe kręci się powiedzmy 7 razy tyle to silnik nie pociągnie długo.