Zamiana oleju Mobil 1 na Castrol Magantec?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeżdżę obecnie na Mobil1 10W40, ale mam bardzo tanio do kupienia Castrol Magantec też 10W40. Czy taka zamiana może zaszkodzić silnikowi? Dodam że przebieg to już prawie 280 000km.

Wiem że nie można zmieniać lepkości (szczeglnie na mniejszą) ale chciałbym się mimo wszystko poradzić czy taka zamiana marki oleju mi nie zaszkodzi...?

Ma ktoś jakieś doświadczenia?
  
 
Radzę nie kupować Castrola choć tani. Syn zalał do 1.8 zeteca i ma problem z popychaczami zaworów. (też kupił tanio). Kup Valvoline Max Life albo zostań na Mobilu. Dobrą opinię ma też olej fordowski
  
 
ja tam kupiłem Magnateca tanio z allegro i jakos zalalem i nie mialem zadnych problemow z popychaczami ani nic takiego!! :] silniczek zwawo do odciecia sie krecil
co nie moge powiedziec np. o Mobilu z baczki jak kiedys kupilem - tragedia...
  
 
Cytat:
2009-01-30 12:46:16, buzzer11 pisze:
Kup Valvoline Max Life


ja juz zostaje przy Valvoline i nie zmienie na nic innego,
jak mi powiedzial ktos kto naprawde zna sie na silnikach escorta "castrol to doby olej... ale nie do escorta"
  
 
Dzięki za opinie. Jednak zostanę przy Mobilu. Miałem dylemat bo 5l Magnateca mogę dostać "za wódeczkę"...
  
 
Rowniez nie polecam Castrola 10W40, przez ten szajs po pewnym czasie szlak trafil popychacze, teraz jezdze na Mobilu 10W40, troszke sie polepszylo, no ale to juz nie to samo.
  
 
no niestety Castrol troche leci w kulki ostatnio, ale to nie do konca wina firmy ze ja podrabiaja itp
wiem od kolegi ktory nadal pracuje w Audi w niemczech ze ten ogromny koncern chce odstawic Castrola jako zalecany i orginalnie zalewany olej i zostac jedynie przy shellu
  
 
ja polecam liqy moly, silnik pracująo dużo ciszej jak na magneticach, i jeszcze nigdy nie trafiłem na jakiś szajs zalany w oryginalne opakowanie, jak to się ostatnio zdarza z magnetic-iem
  
 
Cytat:
2009-01-30 16:59:10, POMPA pisze:
no niestety Castrol troche leci w kulki ostatnio, ale to nie do konca wina firmy ze ja podrabiaja itp wiem od kolegi ktory nadal pracuje w Audi w niemczech ze ten ogromny koncern chce odstawic Castrola jako zalecany i orginalnie zalewany olej i zostac jedynie przy shellu



I wydaje mi sie ze Shell juz by byl lepszym olejem
  
 
temat oleju to temat rzeka, ciężko jest znalesc wlasciwy i przekonac kogos do wlasnych doswiadczen, ja swoje wiem
zalewalem do swojego RSa jak ze pieknie reklamowanego Castrol EDGE 10w60 ponad 200zl za 5L i przez 5 tys km wciągnął 1L a silnik igla, zalalem Valvoline Max Life 10W40 przejechalem jakies 4 tys km, nie ubyło ani grama.
Kokes ktory ponad 20 lat siedzi w tym biznesie powiedzial "to dobry olej... ale nie do tego silnika"
  
 
No Panie Pompa co jak co ale po Tobie bym sie nie spodziewał tej wypowiedzi - po 1 porownujesz oleje o roznej klasie lepkosci. po 2 pogadaj z dobrym mechanikiem to ci powie ze sa tylko 2 sytuacje kiedy silnik nie spala oleju 1. jak nie pracuje, 2. jak nie ma oleju. Kazdy nawet nowka sztuka fabryka nowej generacji silnik spala olej (mniej lub wiecej ale jednak).

Wracajac do tematu - oleje Castrol, Mobil, Shell i cala reszta tego barachla ktore mozna kupic w tesco to sa oleje sredniej klasy i wszystkie sa porownywalne jakosciowo. Od znajomego - sprzedawcy olejow, wiem ze mobil jest gorszy jakosciowo od shella i castrola. Jesli wiec stosujesz olej o tej samej klasie lepkosci, to nie ma sie co rozczulac - czy najelesz castrola czy mobila na jedno wyjdzie. oleje spelniaja te same normy.

Jesli chcesz kupic porzadny olej to Vavoline, Motul, Texaco. To sa moim zdaniem najlepsze oleje. Ford Formula to lipa totalna. Z tego co pamietam to nawet w ASO tego nie wlewaja.

Co do bajek gdzie po zastosowaniu oleju np castrol silnik sie rozkraczyl to rece opadaja. Jesli po zalaniu oleju polsyntetycznego komus poszedl rozrzad albo cos w ten desen to nie znaczy ze olej jest zly. To znaczy ze po zalaniu swierzego oleju wyplukal on wszelkie "gluty" ze starego oleji, sadzy, czastek stalych itp, przez co wystapily luzy i moglo sie pozacierac conieco. Trzeba najpierw zastanowic sie nad stanem naszych 15 letnich silnikow, a pozniej szukac winnych - niekoniecznie wsrod producentow olejow.
  
 
Ja miałem Lotos Semisyntetic 10W40, po zmianie na Castrol'a zauważyłem, że popychacze po zapaleniu zimnego silnika chwilę dłużej się tłuką i tyle.
Stwierdziłem, że zmienię olej na coś innego. Może właśnie Shell'a, albo Valvoline.
  
 
lekko się przykleję do tematu...
a co zrobić, gdy, nie wiemy jaki jest olej w silniku a chcemy wymienić?

Auto ma przebieg 66tys.km, nie wiem na czym jeździ...
I teraz pytania:
jakie są filtry oleju w silniku, gdzie są?
filtr odśrodkowy?
czym zalać?
--
tu dopiero mam dylemat
  
 
Cytat:
2009-02-02 23:53:28, piotrrr1980 pisze:
lekko się przykleję do tematu... a co zrobić, gdy, nie wiemy jaki jest olej w silniku a chcemy wymienić? Auto ma przebieg 66tys.km, nie wiem na czym jeździ... I teraz pytania: jakie są filtry oleju w silniku, gdzie są? filtr odśrodkowy? czym zalać? -- tu dopiero mam dylemat



Lac albo ryzyk fizyk, albo mineralny, filtr odsrodkowy byl w Maluchu, tu masz filtr z tyłu silnika, nie podałes zreszta jaki to silnik, ale tak czy inaczej jest z tyłu.