Problem z Toyotą Rav 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pewien problem z toyotą rav 4 2002 r z silnikiem D4D oczywiście 2 l. Auto w czasie jazdy czasami z różną częstotliwością ma coś takiego że zapala się pomarańczowa kontrolka w kształcie silnika nie wiem jak się nazywa i auto przestaje reagować na gaz po prostu traci całą moc na luzie wchodzi na obroty. Wystarczy na chwilę wyłączyć silnik i wszystko wraca do normy ale pojawia się to coraz częściej co to może być
  
 
Ogolnie zespol zamulonej pompy
  
 
ale mówisz zespół zamulonej pompy ale biorąc to na chłopski rozum to cały czas powinno się to dziać ?? a nie raz na jakiś czas
  
 
U nas było coś z tymi dziwnymi zaworkami na pompie.

pzdr
  
 
jeśli ktoś wie coś więcej to niech pisze
  
 
Cytat:
2009-02-03 10:42:03, Piomar1990 pisze:
ale mówisz zespół zamulonej pompy ale biorąc to na chłopski rozum to cały czas powinno się to dziać ?? a nie raz na jakiś czas


Jak sie zablokuje to nie jedzie a potem sie odblokuje to znow troche jedzie.Czasem sie blokuja zaworki w pompie a czasem elektrozaworki dawkujace.
Poprawiam elektryke robie plukanie preparatem plus rozruszanie ukladu.Kosztuje to 1000 zl i nie wymieniam niczego.Samochod pozniej jest dynamiczny i miekko pracuje,bo przy okazji wtryski sie przeczyszcza.
  
 
Cytat:
2009-02-03 13:20:18, Piomar1990 pisze:
jeśli ktoś wie coś więcej to niech pisze


Dziś przerabialiśmy podobny problem - Avensis 2003r.- D4D 2,0.
Kod błędu na testerze - P0400 - blokowanie się zaworu EGR, wszystkie pozostałe parametry pracy silnika OK.
Czyszczenie i płukanie zaworu EGR na razie pomogło, jutro dalsze testy. Koszt diagnozy z naprawą 400zł.
  
 
Cytat:
2009-02-03 21:37:18, kajjo pisze:
Dziś przerabialiśmy podobny problem - Avensis 2003r.- D4D 2,0. Kod błędu na testerze - P0400 - blokowanie się zaworu EGR, wszystkie pozostałe parametry pracy silnika OK. Czyszczenie i płukanie zaworu EGR na razie pomogło, jutro dalsze testy. Koszt diagnozy z naprawą 400zł.


To czesty przypadek w Avensisie ale nie w Rav 4
  
 
Cytat:
2009-02-03 22:22:06, Bigelektron pisze:
To czesty przypadek w Avensisie ale nie w Rav 4


A jakie ma to znaczenie jak silniki takie same? No chyba że do RAV4 leje się inne paliwo.
  
 
Cytat:
2009-02-04 06:18:12, kajjo pisze:
A jakie ma to znaczenie jak silniki takie same? No chyba że do RAV4 leje się inne paliwo.


Po pierwsze w Raf4 jest tylko pompa dwu zaworkowa,a w Ave juz przewaznie zmodyfikowana 1 zaworkowa z ktora niema problemow,po drugie nie napisales czy to byl 1CD czy 1AD silnik oba sa 2.0 D4D.
Jezeli jednak mowimy o 1 CD to raz mialem przypadek ze zawor EGR dal kod bledu i silnik calkiem nie jechal,na 1000 kiedy powodem jest pompa i wtryski,wiec szacuje ze to bedzie przyczyna,oczywiscie tester prawde ci powie
Pozatym przy zaklajstrowaniu zaworu egr przewaznie silnik stopniowo traci moc, na przestrzeni paru tygodni ,efekt taki ze dostaje kopa przy coraz wyzszych obrotach np nie przy 2200 a np dopiero po 2600.Slowem dlugo zawor sie nie domyka i jest to wyraznie odczuwalne dla uzytkownika,zanim sie zablokuje na tyle zeby wywalic kod bledu.
Tymczasem pisal ze raz jedzie dobrze a raz wcale,a takiego efektu zawor EGRu nie daje
  
 
Napisałem że Avensis 2003 r. - a wtedy były tylko silniki 1CD, a ten konkretny jeszcze z pompą dwuzaworkową (fakt tego nie napisałem).
W tym konkretnym przypadku zawór EGR musiał wieszać się w pozycji otwartej po zejściu silnika poniżej 1000 or/min np. po zatrzymaniu się na światłech ( do momentu zatrzymania szedł jak burza i nic mu nie było). Czasami miał przejawy powrotu mocy ale ponownie po zwolnieniu problem powracał. Żadne czyszczenia zaworków, przewodów itp nie skutkowały. I tak go męczyliśmy 3 dni zanim raczył zarejestrować kod błędu zaworu EGR. ::

PS. Bez podłaczenia testera i odczytu kodu błędu to se można szukać igły w stogu siana.

[ wiadomość edytowana przez: kajjo dnia 2009-02-04 22:16:24 ]
  
 
Cytat:
2009-02-04 22:12:21, kajjo pisze:
Napisałem że Avensis 2003 r. - a wtedy były tylko silniki 1CD, a ten konkretny jeszcze z pompą dwuzaworkową (fakt tego nie napisałem). W tym konkretnym przypadku zawór EGR musiał wieszać się w pozycji otwartej po zejściu silnika poniżej 1000 or/min np. po zatrzymaniu się na światłech ( do momentu zatrzymania szedł jak burza i nic mu nie było). Czasami miał przejawy powrotu mocy ale ponownie po zwolnieniu problem powracał. Żadne czyszczenia zaworków, przewodów itp nie skutkowały. I tak go męczyliśmy 3 dni zanim raczył zarejestrować kod błędu zaworu EGR. :: PS. Bez podłaczenia testera i odczytu kodu błędu to se można szukać igły w stogu siana. [ wiadomość edytowana przez: kajjo dnia 2009-02-04 22:16:24 ]



No ja w takim przypadku robie zapis pracy,Wrzucam w dataliste engine speed
PIM
Fuel pressure
Wystarczy teraz odtwarzac po milisekundzie co sie dzieje,i widac jak na dloni ze np 2200 obrotow cisnienie paliwa 114 mpa a pim 190-200 znaczy ok,
W momencie kiedy przy 2200 obr jest cisnienie paliwa 114mpa a zawor EGR jest nie domkniety pim bedzie np 160 i mniej,
Nieda sie tego przeoczyc i nie trzeba wowczas ruszac ukladu paliwowego.
Zawor Egr normalnie jest otwarty tylko gdy silnik pracuje ponizej 1000 obr,dlatego tylko wtedy mogl sie blokowac na otwarciu.
Mozna tez zrobic tzw test aktywny EGR.
Wtedy zadajemy pelne otwarcie i pelne zamkniecie,i obserwujemy MAF .Rowniez widac wtedy np na biegu jalowym ,na otwartym EGR ,przeplywomierz MAF 6 g/sek a przy pelnym zamknieciu 12 g/sek jest ok.
Ale np 10-11 swiadczy o tym ze EGR sie nie domyka.
Tyle w skrocie na temat diagnostyki z praktyki.
Zawsze to o dwa dni krocej
No i co by bylo gdyby nie raczyl zarejestrowac kodu??
ps.
Zgadzam sie ,ze bez podpiecia testera to mozna tylko stawiac hipotezy,ale jak moja praktyka na Forum wykazuje w wielu przypadkach komus to pomaga w rozwiazaniu problemu a mnie pozwala rozwijac analize techniczna.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-04 23:10:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-02-04 23:36:50 ]