1bieg i R czasem źle wchodzą...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy objawą problemów ze wrzuceniem 1 biebu oraz wstecznego mogą być synchronizatory? czasem gdy chcę wrzucić 1 to lewarek idzie do połowy, staje, i by wszedł do końca musze delikatnie sprzęgło popuścić, to samo z wstecznym... czy da się je samemu wymienić czy poprostu lepiej poszukać używanej skrzyni. Escort 1.4i mk5 91r.
  
 
Mam tak samo, ale tylko z R?
  
 
Ja tez mam ten sam problem. Czasem, szczególnie gdy w zimę rano gdzieś jadę to dopiero po jakimś czasie da się wbić 1 bieg
  
 
raczej docisk sprzęgła niż synchronizatory
  
 
jeśli problem dotyczy wstecznego to napewno nie synchronizator bo... wsteczny nie jest synchronizowany,

docisk sprzęgła to raczej pudło, jeśli by źle pracował to by skrzynia zgrzytała podczas wrzucania biegów, na każdym biegu i bynajmniej popyszczanie sprzęgła niedało by tego efektu o którym mowa,

co do 1 biegu to faktycznie może być synchronizator, ale też widełki wybieraka 1 i 2 biegu, czy dwójka chodzi normalnie? widełki mogły się nieco przesunąć w stronę 2 biegu (tam są takie sprężyste pierścienie blokujące widełki przed przesuwaniem na wybieraku),

ale warto zacząć od wyregulowania dźwigni zmiany biegów, zobacz czy wał kardana łączący dźwignię zmiany biegów z wybierakiem skrzyni nie jest uszkodzony,

kolejną przyczyną może być mechanizm wybieraka w skrzyni sterujący widełkami, albo wybierak się wytarł lub uszkodził albo rygiel wybieraków widełek się przesunął i blokuje widełki przed wrzuceniem biegu,

co do wstecznego do pytanie czy masz problemy z piątym biegiem?
widełki piątego biegu są na tym samym wybieraku co dźwignia załączająca koło biegu wstecznego, jeśli z piątką też są jakieś problemy to pewnie wybierak tych biegów,

jeśli 5 jest ok a wsteczny niewchodzi to może dźwigienka wrzucająca wsteczny, ta dźwigienka powinna siedzieć w ściśle określonym miejscu inaczej koło zębate niewchodzi dokońca na swoje miejsce,

tak czy inaczej jeśli dźwignia zmiany biegów jest wyregulowana prawidłowo i dalsza regulacja nieusuwa problem, oraz zawieszenie skrzyni jest ok i siedzi ona na swoim miejscu to rozbiórka skrzyni jest konieczna
  
 
Cytat:
docisk sprzęgła to raczej pudło, jeśli by źle pracował to by skrzynia zgrzytała podczas wrzucania biegów, na każdym biegu i bynajmniej popyszczanie sprzęgła niedało by tego efektu o którym mowa,



ostatnio wymieniałem docisk i dokładnie miałem takie objawy. Jeżeli coś blokuje, to dlaczego bieg wchodzi po popuszczeniu sprzęgła ?
  
 
Cytat:
2009-02-18 08:09:07, rafal_13 pisze:
Mam tak samo, ale tylko z R?



Ja też
  
 
Cytat:
2009-02-18 11:37:58, Deny pisze:
ostatnio wymieniałem docisk i dokładnie miałem takie objawy. Jeżeli coś blokuje, to dlaczego bieg wchodzi po popuszczeniu sprzęgła ?



1) gdyby to był docisk to z każdym biegiem były by problemy

2) popuszczenie sprzęgła spowoduje lekkie obracanie się wałka sprzęgłowego, jeśli uszkodzony jest synchronizator (np ma delikatny luz na zębatkach) to zmieni się jego ustawienie i wtedy zaskoczy, co do rygla czy wybieraka wystarczy pół milimetra żeby niemożna było wrzucić biegu a minimalne wibracje z wałka bądź jeśli są luzy sam ruch wałka może przesunąć mechanizm o te pół milimetra i dlatego wchodzi, przykład:
właśnie skończyłem remont skrzyni, po złożeniu wszystko chodziło ok oprócz wstecznego niechciał wskakiwać, ale podczas obracania wałkiem sprzęgłowym wsteczny wchodził, przyczyną był wybierak wstecznego i 5 biegu jak montowałem widełki 5 biegu podczas regulacji o grubość włosa obrócił mi się wybierak i to wystarczyło żeby wsteczny już niewchodzi a ruch obrotowy wałka o tę grubość włosa obracał wybierak i wsteczny wtedy wchodził

jakby nie było i tak skrzynie trzeba zdjąć, można sprawdzić sprzęgło ale wydaje mi się to mało prawdopodobne żeby docisk bo tak jak mówię wtedy z każdym biegiem byłby problem a jest problem tylko z 1 i R

chociarz jeszcze jedno mi przyszło do głowy, przecierz zębatka wstecznego jest przy zębatce biegu pierwszego, może coś tam się dostało i przycina zębatki? albo łożysko wałka sprzęgłowego jest uszkodzone i wałek minimalnie się przekrzywia na końcu i dlatego niewchodzą te biegi a obracanie wałka zmienia jego pozycję i wtedy już biegi wchodzą
  
 
co do 1 biegu to faktycznie może być synchronizator, ale też widełki wybieraka 1 i 2 biegu, czy dwójka chodzi normalnie?
tak 2 normalnie i gdy nie chce wejśc 1 to biore tez najpierw wrzucam 2 a potem 1 która juz normalnie wchodzi
ale warto zacząć od wyregulowania dźwigni zmiany biegów, zobacz czy wał kardana łączący dźwignię zmiany biegów z wybierakiem skrzyni nie jest uszkodzony,
obadam to...
co do wstecznego do pytanie czy masz problemy z piątym biegiem? dokładnie, czasem tez i 5 nie wchodzi zapomniałem dodać
tak czy inaczej jeśli dźwignia zmiany biegów jest wyregulowana prawidłowo i dalsza regulacja nieusuwa problem, oraz zawieszenie skrzyni jest ok i siedzi ona na swoim miejscu to rozbiórka skrzyni jest konieczna
na razie może przebolę a jak sie w kwietniu cieplej zrobi to ja sie weźmie na stół operacyjny, ogromne dzięki za wszystkie porady chłopaki!


[ wiadomość edytowana przez: tobijass87 dnia 2009-02-18 12:45:28 ]
  
 
A olej w skrzyni jest ?
  
 
Cytat:
2009-02-18 13:52:05, tomason2 pisze:
A olej w skrzyni jest ?



  
 
miałem dokładnie to samo (1,4 91r).
kupiłem i wymieniłem skrzynie 2 tygodnie temu.
Pasuje od 1,4 mk7
Musiałem dokupić tylko łożysko oporowe i docisk ( średnica wałka jest troche inna)
I teraz miodzio, skrzynia pracuje zaje...cie, biegi wchodzą precyzyjnie, gładko bez żadnych zgrzytów. Wsteczny bajka. Żadnych problemów.
Koszt 200zł skrzynia + ~100zł łożysko i docisk.
  
 
Cytat:
2009-02-18 13:52:05, tomason2 pisze:
A olej w skrzyni jest ?


jeśli taka może być przyczyna to sprawdze czy jest wogóle
  
 
Cytat:
2009-02-18 21:04:55, tobijass87 pisze:
jeśli taka może być przyczyna to sprawdze czy jest wogóle



masz Ci los! myślałem że takie podstawy sprawdziłeś
  
 
Cytat:
2009-02-18 23:18:19, DzikusPL pisze:
masz Ci los! myślałem że takie podstawy sprawdziłeś


dzisiaj mi zaświtało ze nie muszę nawet sprawdzać bo jak były mrozy to rano lewarek ciężko chodził zawsze bo olej musiało pewnie trochę przymrozić i zgęstniał tak ze to wykluczamy
  
 
Witam. podepne sie do tematu, mianowicie u mnie wszystkie biegi cieżko chodzą. Wchodzą bez zgrzytu, lecz z lekkim wysiłkiem. Co może byc. A mam 1.8 16V. 93r.
  
 
Cytat:
2009-02-19 13:30:04, nieznany185 pisze:
Witam. podepne sie do tematu, mianowicie u mnie wszystkie biegi cieżko chodzą. Wchodzą bez zgrzytu, lecz z lekkim wysiłkiem. Co może byc. A mam 1.8 16V. 93r.



zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, wybierak w skrzyni, sprzęgło, zacznij od wyregulowania zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, jeśli to niepomoże odepnij ten mechanizm od wybieraka i spróbuj ręką (można sobie wspomóc jakimś prętem stalowym bo ręką może być ciężko) wrzucać biegi samym wybierakiem, jeśli będzie chodzić zbyt ciężko bądź w ogóle się nieda to prawdopodobnie wybierak w skrzyni, jeśli ok to zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, jeśli jeśli pierwxzy przypadek to i tak trzeba skrzynię wyjąć a wtedy zanim rozbierzesz to trza by sprzęgło sprawdzić czy jest ok, jeśli wszystko będzie ok to robieramy skrzynie i tam szukamy przyczyny
  
 
a ja zabardzo nie wie jak wyregulowac . masz na mysli na smarowac?
  
 
Cytat:
2009-02-19 13:50:47, nieznany185 pisze:
a ja zabardzo nie wie jak wyregulowac . masz na mysli na smarowac?



w książce WKiŁ jest opis jak wyregulować, w tej chwili niepamiętam dokładnie, trzeba było chyba 4 wrzucić, od spodu w obudowie mechanizmu jest otwór w który trzeba włożyć jakiś pręt żeby zablokować mechanizm i wtedy wyregulować ten wał kardana za pomocą którego mechanizm jest przyczepiony do wybieraka,

jakoś tak to szło ale niepamiętam dokładnie
  
 
mam książke napraw sam ale tam nic niema konkretnego na ten temat. Która dostałem od kolegi z forum. chyba że ty masz inna.