AVE I gen. Pare pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Moi drodzy wlasnie rozglądam się za jakims AVE (następna toyka da rodziny ) i potrzebuję waszej rady a że forum to jest moja główną ostoją więc podwujnie licze na wasze głosy
Szukam albo 1.6 4A-FE albo diesla 2C-T.
Wiem ze 4A-FE ma cholerny czujnik LB który potrafi napsuc krwi , stad moje pytanie jak stwierdzic czy akurat ten konkretny model ma go czy nie ?

Dwa , moze ktos slyszał o dieslu 2C-T, ma jakieś doświadczenia z nim, moze ktoś łyszał o rzekomej przypadłosci tego silnika do puszczających uszczelek pod glowicą ?
W sumie ze wzgledu na pokonywany kilometrarz najbardziej by pasował taki silnik.

No i trzy, czy wszystkie AVE wyjezdzały z fabryki Burston w Angli czy szło cos z Japonii ?

pozdrowka gorące
  
 
Silnik LB poznac po tym ze wtryski sa w glowicy,a w normalnym w kolektorze ssacym.Jak patrzysz na linie podzialowa glowica kolektor ssacy,to wtryski sa powtykane w taki nadlew glowicy do ktorego przykrecony jest kolektor.Inaczej jak odkrecilbys kolektor ssacy i wyrzucil to wtryski zostana w glowicy.
Silnik 2C i 2CTE i takie tam znam tylko z tego ze jeszcze nic przy nich nie naprawialem.Poniewaz sa to stare silniki wiec maja przeciettnie minimum 200-300 tys i lepiej.Oczywiscie jak ktos kupuje to w przekonaniu ze ma 160 tys bo dziadek do kosciola jezdzil i takie tam pierdoly jakie pociska sprzedajacy
Kiedys w koncu ta uszczelka skoroduje zerzre ja plyn chlodniczy,czy sie wykruszy i wydmucha,wiec podejrzewam ze stad te obiegowe opinie o przypadlosciach
Pozatym jaki problem z wymiana??? a przy okazji mozna uszczelniacze zaworowe wymienic ,czy tez prowadnice itd
  
 
dzieki specu ale tak po głowie chodzi mi jeszcze takie moze z goła glupie pytanie czy w AVE był wogole silnik bez LB ?
  
 
Cytat:
2009-03-01 20:31:26, Cromm pisze:
moze ktos slyszał o dieslu 2C-T, ma jakieś doświadczenia z nim, moze ktoś łyszał o rzekomej przypadłosci tego silnika do puszczających uszczelek pod glowicą ?


Ja mam doświadczenia z tym silnikiem. Nie do zdarcia.
Pod warunkiem oczywiście, że będzie eksploatowany zgodnie "ze sztuką" i zdrowym rozsądkiem. Motorek jest już wiekowy i w związku z tym nie należy specjalnie rajdować. Wlać dobry olej, nakarmić dobry paliwem i jeżdzić.
Co do uszczelki pod głowicą, to już Big napisał. Nie mam nic do dodania.
Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań.
  
 
Cromm, a nie lepiej bezproblemowe 3S-FE i w razie czego do gazu z nim ?
Na pewno będzie w tym aucie mniej zmęczone niż 1,6...
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-03-02 17:29:27, Perzan pisze:
Cromm, a nie lepiej bezproblemowe 3S-FE i w razie czego do gazu z nim ? Na pewno będzie w tym aucie mniej zmęczone niż 1,6... Pozdro.


Popieram bo 1,6 i 1,8 troszkę zasłabe do tego nadwozia ale ekonomiczne spalanie porównywalne z dezelem a ciszej i taniej.Trwałości i tak nie sprawdzisz bo mało jeżdzisz ale słyszałem od znajomego że 800 kk walnął dieslem.Więc 2,0 to chyba najlepszy wybór
  
 
Dzieki za wasze sugestie.
Co do 3S-FE silnik dobry ale z LPG moze byc problem a dokladnie z odpowiednim seriwsem, ja sie na tym nie znam a najblizszy serwis jakies 20km od domu, chłopak nie za bardzo chce LPG a na dodatkowa instalacje sekwencyjna czy nawet S24 też.
A na siłe tez nie lubie wciskac cos do czego nie jestem w 100% przekonany.
Robiac przebiegi rzedu 2000km miesiecznie rozmawiajac ze mna dzis najbardziej sie sklania ku kopciuchowi 2c-t.

Choc alternatywa 1.6 tez jest dobra.
Ile takie 1.6 pali z 8-8.5 w normalnych warunkach ?

  
 
powinno spalic cos kolo tego
  
 
Cytat:
2009-03-02 22:36:31, Cromm pisze:
Dzieki za wasze sugestie. Co do 3S-FE silnik dobry ale z LPG moze byc problem a dokladnie z odpowiednim seriwsem, ja sie na tym nie znam a najblizszy serwis jakies 20km od domu, chłopak nie za bardzo chce LPG a na dodatkowa instalacje sekwencyjna czy nawet S24 też. A na siłe tez nie lubie wciskac cos do czego nie jestem w 100% przekonany. Robiac przebiegi rzedu 2000km miesiecznie rozmawiajac ze mna dzis najbardziej sie sklania ku kopciuchowi 2c-t. Choc alternatywa 1.6 tez jest dobra. Ile takie 1.6 pali z 8-8.5 w normalnych warunkach ?


Oba silniki mają podobne pragnienie bo ta sama moc 1.8 na ubogiej mieszance jeżdzi ale 8,5 to trzeba katować obstawiam 7-8 ze wskazaniem na 7 przynajmniej mi tyle paliła średnio ,jak tylko po warszawie i wkorkach to 8 ,trasa bez problemu 6 (100-110) więc spalanie takie same jak 2.0d myślę że wybór zależy od stanu fury .Niewiem jak 2.0 pb i 2.0 d ale 1,6 i 1,8 są troszkę słabowite szczególnie na trasie od 3 biegu wzwyż
  
 
Amacie jakies patenty na sprawdzenie kondycji 2C-T podczas ogledzin ?
  
 
Udaj się na stronę http://bezwypadkowe.net/index.php
Tam dużo pożytecznych informacji. Trzeba się zarejestrować, żeby móc czytać wszystko.
  
 
Cromm ty się lepiej zastanów czy ty wytrzymasz ten czarny olej na bagnecie.Bo w dieselku to norma czy warto se nerwy zszarpać dla jakiegoś dezla
  
 
Cytat:
2009-03-05 15:39:07, rng17 pisze:
Cromm ty się lepiej zastanów czy ty wytrzymasz ten czarny olej na bagnecie.Bo w dieselku to norma czy warto se nerwy zszarpać dla jakiegoś dezla



Ano wiem ze czarny olej to norma ja jeno chciał pokazac ludowi pewne rzeczy
  
 
No auto zakupione benzynowiec,AVE 1.6 4A-FE non LB 110KM,terra trza jeszcze sie pzyjzec silnikowi bo nie bylo mozlisci obejzenia na kanale i gdzies w zapiskach mignela mi notka wymiana uszczelki pod glowica po 160tys km, ciekawe ...
Ciezki but moze był zbytnio i uszczeleczka nie wytrzymala ?
NO i jeszcze zostal do roztrzygniecia olej 0w30 ktorego pobiera w cyklu powyzej srednio dynamicznym w okolicy 1L oleum 0w30 SLX tudziez edge 0w30.
Dylemacik jest.
No i trza rozwiazac problem istnienia w chlodnicy specyfiku borygo różowe na cos TMP tez koloru rozowego

Buda, zawias, caly osprzet i wszystko elegancja francja.

Faktycznie hamulce jakies slabe nie moglem wlaczyc ABS-u na drodze , te AVE tak maja ze ciezkawo unieuchmic felge , bo wierzyc mi sie troche nie chce..

Ogolnie AVE i CARI E to w prowadzeniu to samo, pieknie i fajnie reczny smyra po podudziu i rownie dostojnie sie prowadzi, siedzi sie ciut jakby nizej niz w VEctrze ale jedzie sie jakos pewniej, wszystko dookola to masełko
  
 
Cytat:
2009-03-08 07:27:11, Cromm pisze:
No auto zakupione benzynowiec,AVE 1.6 4A-FE non LB 110KM,terra trza jeszcze sie pzyjzec silnikowi bo nie bylo mozlisci obejzenia na kanale i gdzies w zapiskach mignela mi notka wymiana uszczelki pod glowica po 160tys km, ciekawe ... Ciezki but moze był zbytnio i uszczeleczka nie wytrzymala ? NO i jeszcze zostal do roztrzygniecia olej 0w30 ktorego pobiera w cyklu powyzej srednio dynamicznym w okolicy 1L oleum 0w30 SLX tudziez edge 0w30. Dylemacik jest. No i trza rozwiazac problem istnienia w chlodnicy specyfiku borygo różowe na cos TMP tez koloru rozowego Buda, zawias, caly osprzet i wszystko elegancja francja. Faktycznie hamulce jakies slabe nie moglem wlaczyc ABS-u na drodze , te AVE tak maja ze ciezkawo unieuchmic felge , bo wierzyc mi sie troche nie chce.. Ogolnie AVE i CARI E to w prowadzeniu to samo, pieknie i fajnie reczny smyra po podudziu i rownie dostojnie sie prowadzi, siedzi sie ciut jakby nizej niz w VEctrze ale jedzie sie jakos pewniej, wszystko dookola to masełko



Napisz coś więcej który rocznik i ile dałeś .Hamulce bez problemu blokują koło to znaczy zaczyna działać ABS ,przynajmniej u mnie
  
 
roczniak 1998, no ile dał nie wiem dokladnie ale chyba 13 "złotych", dzis chyba do niego pojade i lukne w kanale bospac nie moge
  
 
Cytat:
2009-03-08 07:27:11, Cromm pisze:
No auto zakupione benzynowiec,AVE 1.6 4A-FE non LB 110KM,[...]



To jakaś d.pa Non LB miały 116KM A z tego co mi wiadomo, to non LB raczej nie występowały w przyrodzie już po '97
Pozdro.
  
 
Zrobie kilka fotek , niestety wczoraj o maly wlos nie wpadlem do mojego kanalu w ktorym mam ok. 15cm wody zmieszanej z olejem silnikowym br...
Ale silnik z tego copamietam jest takiego pokroju z czerwona puszka rozdzielacza:
Avensis


Ale ciekawa sprawa chcialem znaleźć gniazdo diagnostyczne i lipa co jest nie moge sprawdzic drucikiem kodów w 4A-FE ?
  
 
Cytat:
2009-03-10 21:08:04, Cromm pisze:
[...]Ale ciekawa sprawa chcialem znaleźć gniazdo diagnostyczne i lipa co jest nie moge sprawdzic drucikiem kodów w 4A-FE ?



He, he, he... OBD II
Gniazdo jest chyba gdzieś w kabinie.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-03-10 21:08:04, Cromm pisze:
Zrobie kilka fotek , niestety wczoraj o maly wlos nie wpadlem do mojego kanalu w ktorym mam ok. 15cm wody zmieszanej z olejem silnikowym br... Ale silnik z tego copamietam jest takiego pokroju z czerwona puszka rozdzielacza: Avensis Ale ciekawa sprawa chcialem znaleźć gniazdo diagnostyczne i lipa co jest nie moge sprawdzic drucikiem kodów w 4A-FE ?


Po co mieszales wode z olejem w takich proporcjach??i to jeszcze w kanale?
Diagnozlacze masz w kabinie po wyjeciu tego schowka po lewej stronie na wysokosci kolana kierowcy.
Bierzesz kontrolka zapinasz do masy,i mozesz sobie podziubac w diagnozlaczu....jak trafisz na linie komunikacji to dany sterownik zacznie sypac blinkkody,oczywiscie na wlaczonym zaplonie.