Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
GFR Olsztyn | 2009-03-09 13:18:27 Witam,
Wybieram się z tym do mechanika, ale przed tym jeszcze chciałbym zasięgnąć Waszych opinii. Samochód mi palił normalnie 7,5 w zimę 6,8-7 w lato. Aktualne wyniki to blisko 9l. W stopce bardziej konkretne pomiary. Zastanawiam się co może być przyczyną. Okoliczności eksploatacyjne z ostatniego kwartału to: 1. Zamarzł w zimie i zgasł.. Od tamtej pory do ostatniego tankowania lałem ArkticDiesel na statoil. 2. Spalanie skoczyło makabrycznie do góry. 3. Ostatnio przy powrocie do domu z pracy zgasł na 300m metrów przed domem.. zapaliła się kontrolka sygnalizacji wody w filtrze paliwa. Po zatrzymaniu odpalił normalnie i kontrolka zgasła. 4. Piszczy mi pasek - jak przygazuję to przestaje Nie wiem od czego ale jak włączam nawiew to piszyczy bardziej - na zimno. Po 200-300metrach jazdy jest już spokój. Psikałem na paski takim specjalnym psikadłem na paski ale ulga jest krótkotrwała. 5. Słysze jakby cichego świerszcza. To subtelny metaliczny dźwięk i występuje tylko po starcie na zimno. Nie jestem do końca pewny ale chyba po włączeniu wentylacji i grzania. Objawy znikają po wrzuceniu na obroty i pierwszych 200-300 metrach. Co to może być? Co mechanik powinien sprawdzić ? No i pytanie ekstra: Czy te piszczenie to może być wynik zwiększonego obciążenia pracą jakiejś pompy? I czy te zwiększone obciążenie mielenia jakimś elementem może mieć taki wpływ na zwiększone spalanie ? Raporty spalania tutaj: Raporty Spalania [ wiadomość edytowana przez: GFR dnia 2009-03-09 13:25:13 ] [ wiadomość edytowana przez: GFR dnia 2009-03-09 13:26:07 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-03-09 18:32:11 Paliwo dziadowskie,i tyle ,pewnie woda z mulem w filtrze w odstojniku.
Kopci podczas przyspieszania i po przegazowaniu na postoju?? |
BabciaEwa TOYOTA FRIEND Mitsubishi Mirage Kraków | 2009-03-10 10:18:15
Bigi - podpadłeś !!! Babcia tankuje v-powera na Shellu. Ale poza tym dobrze prawisz. Na Statoilu rzeczywiście od jakiegoś czasu sprzedają bebeluchę, a nie paliwo. |
Tragbier TOYOTA DRIVER TOYOTA COROLLA CE100 Sandomierz | 2009-03-10 14:07:13
A kiedy był wymieniany filtr paliwa , filtr powietrza ? Pasek to można naciągnąć i piszczenie powinno ustać ale nie musi . [ wiadomość edytowana przez: Tragbier dnia 2009-03-10 14:11:03 ] |
GFR Olsztyn | 2009-03-10 15:10:54 Wymieniam systematycznie co roku wszystkie filtry.
Ostatnia wymiana w lipcu 2008. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-03-10 16:51:16
Ale jakie przebiegi.....ja tam robie 30tys rocznie to 3 razy w roku wymieniam |
GFR Olsztyn | 2009-03-11 08:37:33 Przebiegi mikro do 12 tyś na rok wiec spokojnie filtry powinny trzymać swoją jakość. |
Tragbier TOYOTA DRIVER TOYOTA COROLLA CE100 Sandomierz | 2009-03-11 11:05:24
Powinny i nie powinny zależy jakie filtry i gdzie w końcu lejesz ten olej, u siebie wymieniam filtry co 7000-7,500 leje olej na lotosie i jak narazie złego słowa powiedzieć nie mogę . Pod filtrem paliwa masz taki plastikowy kranik , odkręć go troszkę niech zleci trochę oleju tak z pół szklanki albo nawet szklanka , może zleci coś ciekawego |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-03-11 16:34:34 no i paliwo typu Vi pofer i super hiper nie sprawdza sie w 2C-E przynajmniej wg. mnie testowalem arktic diesel i jeszcze jakies hiper i silnik stracil na dynamice, teraz bede wlewal dobre paliwo wymienial filtr paliwa.
|
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-03-11 18:30:16 Ad. 4. Paski też się wymienia, nie tylko filtry.
Objaw miałem podobny w ST205 - przy przegazówce kilka razy zapiszczał, potem umilkł, a potem zerwało go przy 160km/h na germańskiej autostradzie. Przypomnij sobie, kiedy pasek wymieniałeś, i ewentualnie zainwestuj te 30zł Co do spalania - nie pomogę. Co to za silnik, co pali poniżej 10 na 100, i to jeszcze jakiegoś dziwnego paliwa... pzdr |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-03-11 18:38:52
grabisz se oj grabisz |
GFR Olsztyn | 2009-03-12 11:19:38 Odnośnie dynamiki 2C-E to nie jest jakiś tam byle jaki silnik to ciągnik doskonały!
Z moich doświadczeń również potwierdzam paliwa vi power czy inne z liczbą cetanową 55 się nie sprawdzają w tym silniku. Spalanie za duże a efekt mizerny. Na 51 cetanach jest najbardziej ekonomiczna jazda ale też auto nie przyspiesza tak jak by się tego chciało. Dlatego na żywa i rozsądną ekonomicznie jazdę polecam 53,8 cetanów Mam w Olsztynie jedną taką stację co takie coś serwuje. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-03-12 11:56:28
Tankuje BP ultimate,bo zauwazalnie przejezdzam wiecej,ile wiecej niewiem,ale wskazowka wolniej opada Pozatym mniejsza szansa ze sie dziadostwo trafi. |
GFR Olsztyn | 2009-03-12 12:04:17
I to w diesel E11 ? Czy jakieś inne auto/silnik ? Moje badania w tym temacie dały wynik przy dieslu w E11 że pali więcej na 55 cetanach czy to verwa czy inna supra Najbardziej ekonomicznie w sensie spalania jeździ się w E11 na 51 cetanach. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-03-12 17:38:38
Moze i w 2c nie czujesz roznicy,bo konstrukcyjnie jest przystosowany do paliwa o niskiej LC,ale to ze bardziej kaloryczne paliwo i o lepszej liczbie cetanow spala w wiekszych ilosciach to jest niemozliwe,chyba ze jest chrzczone woda. Samo podnoszenie LC w paliwie nic nie daje pozytywnego chyba ze podnosimy z liczby niewystarczajacej na wystarczajaca.Natomiast kalorycznosc Ultimate jest wyzsza,czyli tyle samo ciepla Q uzyskujemy z mniejszej ilosci paliwa. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-03-14 08:28:36 Ja nie bede juz tankował tych verv, vipowerow i wogole hiperow bo 2C-E jest bardziej mulasty po nich, spala tez tyle samo, wole przed zima wymienic filtr paliwa a do baku wczesniej wlac dobrego desperado pzeciw zamarzaniu. |
GFR Olsztyn | 2009-03-17 10:13:24 Po wizycie u mechanika mam wymienione wszystkie filtry, olej.
To co stwierdził to lekko zaciśnięte szczęki hamulca na prawym kole z tyłu. Autko śmiga teraz aż miło jak by dostał z 10km w gratisie Dziwne jest tylko to że na luzie z najdrobniejszej górki toczył się sam bez problemu. Teraz przy następnym baku sprawdzę czy to mogło mieć taki wpływ na spalanie. P.S. Piszczał pasek - po regulacji jest cisza uffff! |
GFR Olsztyn | 2009-03-31 00:11:02 Odgrzeję stary wątek.
Spalanie spadło mniej więcej o litr. Ale nadal jest wysokie. Za wysokie jak na moją pamięć i zapiski średnio o litr na 100km. Aktualnie powinno po mieście być coś koło 7l na 100 a jest blisko 8l na 100km. Pojawiła się pewna nowość po wymianie filtrów, auto przy obrotach od ok 2000 tyś świszcze, jakby powietrze albo jakiś silniczek się wkręcał na wysokie obroty. W zasadzie to gdybym nie wiedział że nie mam turbiny to bym stwierdzał że to właśnie turbina mi się załącza. Co to może być ? |