Czy uszkodzony komputer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

odebrałem rano samochód od spawacza i okazało się, że za Chiny Ludowe nie chce zapalić na benzynie. Dodam, że akumulator był odłączony w trakcie spawania. Po przełączeniu na gaz nie mam najmniejszego problemu, natomiast na benzynie samochód próbuje zapalić, czasami nawet mu się to udaje, ale pracuje na bardzo niskich obrotach i próba przegazowania kończy się zgaśnieciem silnika. Samochód ma wtrysk Abimexa. Czy kiedy rozprogramuje się komputer, może się to objawiać w ten sposób? Jeśli tak, to jak go zaprogramować, skoro nie uda mi się utrzymać silnika pracującego na benzynie dłużej niż kilka sekund?
  
 
sprawdź czy masz iskrę na świecach. Jeśli bedzie tylko na 1i4 a na 2i3 nie to masz padniety moduł... To często leci w abimexach...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzięki OLO,

może się mylę, ale czy z uszkodzonym modułem zapłonowym silnik pracowałby w porządku na gazie, chyba nie
  
 
Do spawania powino się wyjmować komputer zwłaszcza tak wrażliwy jak od abimexa. Samo odłączenie akumulatora nie wystarcza. Ja coprawda spawałem autko z kompem i nie padł ale to Bosch monomotronic a one są podobno odporniejsze. Spróboj ręcznie otworzyć nieco zawór sterowany silnikiem krokowym - trzeba go zdemontować i oczyścić i zostawić nieco uchylony, szczegóły w dziale warto wiedzieć. Może to pomoże jak nie to padł niestety komp. Nowe są na Kotsisa na bublach po 250 zeta.
  
 
Chwila. Jeśli się nie mylę to komputer steruje zarówno dawkowaniem benzyny jak i zapłonem. Skoro na gazie jest OK, to znaczy, że zapłon jest OK, a nie sądzę żeby tylko część komputera odpowiadająca sterowaniem dawką benzyny uległa uszkodzeniu. Wniosek nasuwa się sam: komp jest w porządku. Winy szukałbym raczej w samym wtryskiwaczu lub całym układzie paliwowym (pompa, filtr, przewody).


[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2003-08-13 20:17:36 ]
  
 
Cytat:
Winy szukałbym raczej w samym wtryskiwaczu lub całym układzie paliwowym (pompa, filtr, przewody)



hmm ... no tak, tylko że paliwo chyba jednak dopływa skoro silnik potrafi pracować w trakcie pompowania pedałem gazu, wygląda to tak jakby mieszanka była zbyt uboga. Znacie jakieś "domowe" metody na sprawdzenie wydajności pompki i wtryskiwacza?
  
 
Andys przede wszystkim sprawdź pompę paliwa, czy ją słychać z tyłu, potem możesz zdjąć przewód paliwowy przed filtrem i odpalić - jeżeli pompa jest sprawna to paliwo powinno tryskać z wielką siłą, jeżeli tylko "sika jak 2 letnie dziecko" to pompa do wymiany
  
 
Pompowanie pedałem gazu nie jest chyba normalną czynnością wykonywaną przez każdego kierowcę w celu poprawnej pracy silnika na benzynie...... Skoro zapłon jest OK, bo na gazie chodzi spoko, to problem leży raczej po stronie układu doprowadzającego paliwo, ewentualnie padł jakiś czujnik, który ma wpływ na ustalenie składu mieszanki benzyny, a jest odłączony przy pracy silnika na gazie.
  
 
A ja mam wrażenie że mogła się zawiesić sonda Lambda w pozycji "za bogata mieszanka"i komp. odczytuje jako "zmniejszenie dawki paliwa przez wtryskiwacz"...Gdyby to byl silnik MPI to mógłby być to wtryskiwacz, a tak nieee ... Może też być uszkodzony czunik od położenia przepustnicy lub silnik krokowy od niej
  
 
No więc odłączyłem dziś przewód paliwowy przy samym wtrysku i objawy były następujące:
1. Po przekręceniu kluczyka pompka pompuje dość intensywnie, po jakiś 2 sek. słychać "cyknięcie" przekaźnika pod deską rozdzielczą i pompka staje (już myślałem, że to jej wina ale w sumie to logiczne, jeśli silnik nie pracuje, ona chyba też nie powinna pompować w nieskończoność na włączonym zapłonie)
2. Jeśli odpalę silnik na gazie pompka pompuje paliwo bez przerwy (stąd teoria, że przerywa pracę tylko kiedy silnik nie jest uruchomiony). Sprawdziłem, w ciągu 30sek. pompka napompowała około 0,75l. czyli tyle ile pisał kiedyś Mrozek.

Jeśli założymy, że to nie pompka (to najłatwiej było mi sprawdzić), jak mam sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy?


[ wiadomość edytowana przez: Andys dnia 2003-08-17 15:50:22 ]