Wyciagam skrzynie,co warto wymienic przy okazji?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Bede mial wyciagana skrzynie biegow i chcialbym sie dowiedziec co warto wymienic przy okazji chodzi mi dokladnie o uszczelki i uszczelniacze.Essi ma pare wyciekow i ciezko je zidentyfikowac
Czekam na podpowiedzi
Pozdro.
  
 
Uszczelnienie wału i łożysko. Jak sprzęgło działa ok to bym go nie ruszał (ja niepotrzebnie zmieniłem :|), ale dobrze sobie je obejrzyj.


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-03-30 23:12:53 ]
  
 
uczelniacze półosi sobie zmień od razu
  
 
Dużo uszczelniaczy tam nie ma. Masz uszczelniacz wału, uszczelniacz wałka skrzyni biegów (jego wymiana wymaga otwarcia skrzyni), uszczelniacze półosi, uszczelka na wałku zmieniacza biegów. Do tego weryfikacja stanu sprzęgła.
:deathrider_85 - jakie łożysko? Chodzi ci o wyciskowe? Też sprawdzić. Jak dobre, nie ruszać.
A przede wszystkim musisz wiedzieć, jaki olej ci cieknie. A skąd, to przecież widać...
  
 
ok a wiec tak myslalem o:
-uszczelniacze polosi
-uszczelniacz walu korbowego
-uszczelka miski olejowej
-uszczelniacz wybieraka
a przez ten uszczelniacz walka skrzyni biegow(co trzeba otwierac skrzynie do wymiany) tez czesto cieknie?
Cos jeszcze?


[ wiadomość edytowana przez: Marcin dnia 2009-03-30 23:23:23 ]
  
 
Cytat:
2009-03-30 23:16:30, Blazey pisze:
Dużo uszczelniaczy tam nie ma. Masz uszczelniacz wału, uszczelniacz wałka skrzyni biegów (jego wymiana wymaga otwarcia skrzyni), uszczelniacze półosi, uszczelka na wałku zmieniacza biegów. Do tego weryfikacja stanu sprzęgła. :deathrider_85 - jakie łożysko? Chodzi ci o wyciskowe? Też sprawdzić. Jak dobre, nie ruszać. A przede wszystkim musisz wiedzieć, jaki olej ci cieknie. A skąd, to przecież widać...



Tak wyciskowe - trochę skrótem pojechałem. U mnie po 200.000km było jak to powiedział mechanik "cycuś".
  
 
slyszlem,ze mozna jeszcze wymienic uszczelniacz wału korbowego - tył i mam takie pytanko gdzie dokladnie jest widoczny wyciek jesli ten wlasnie uszczelniacz jest walniety?
  
 
Cytat:
2009-03-30 23:22:29, Marcin pisze:
a przez ten uszczelniacz walka skrzyni biegow(co trzeba otwierac skrzynie do wymiany) tez czesto cieknie? Cos jeszcze? [ wiadomość edytowana przez: Marcin dnia 2009-03-30 23:23:23 ]



Daruj to sobie, bo żeby otworzyć skrzynie należy rozgrzać palnikiem tryb 5 biegu, jak go juz rozgrzejesz i zdejmiesz to stopi sie kosz łożyska 5 biegu, gdyz wszystkie kosze łozysk w skrzyni sa plastikowe.
Do tego musiał bys miec kilka nowych segerów, gdyz ford w skrzyni w wiekszości stosował segery bez oczek i zdjecie segera w wiekszosci konczy się na jego uszkodzeniu/rozciągnięciu.
  
 
Niespecjalnie. Dużo częściej puszcza uszczelniacz wału silnika. Ale to proste - większa średnica = większa prędkość liniowa i się szybciej wyciera. Zresztą jak masz jakiś wyciek, to będzie widać skąd.