Czujnik prędkości pojazdu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Szanownych Klubowiczów. Mam malutki problem ze swoją Bestyjką ;/ a mianowicie dzisiaj rano wsiadam odpalam a ona po 2 sekundach gaśnie, a więc znów odpalam a ona znów po 2 sek gaśnie i tak z 5 razy. Aż w końcu ściągłem kleme zresetowałem kompa i omcia odpaliła. Potem chodziła normalnie, aż tu po paru godzinach gdy odpaliłem obroty około 400 i jak dodaje gazu to sie dusi i gaśnie, a czasami obroty płynnie na biegu jałowym rosną od tych 400-3000 i potem płynnie w dół i znów w góre. Zdenerwowałem sie i spineczka w złącze i pokazało mi kod 24 czyli czujnik prędkości pojazdu lub przerwany obwód. Nie wiem gdzie tego szukać i czy to napewno to ustrojstwo. Ogólnie jak chodzi w miare normalnie to i tak jest mułowata. Może ktoś z was wie gdzie to znaleźć i jak rozwiązac problem. Z góry dziękuje

a bym zapomniał omcia B 2,0 16v '95. Nie pali sie check, ani inna kontrolka

[ wiadomość edytowana przez: oliver1984 dnia 2009-04-03 17:56:28 ]
  
 
Cytat:
czy to napewno to ustrojstwo



Nie. Odczytałeś stary kod usterki. Ten ECM nie resetuje się po odpięciu klemy.
  
 
czyli pozostaje mi tylko czekac aż znów objawy wystąpią i na gorąco odczytac kod? a ten kod 24 mam rozumiec ze tylko techem idzie skasowac? A może czujnik temp padł bo jak wtedy odpalał to tak jakby bez sania

[ wiadomość edytowana przez: oliver1984 dnia 2009-04-03 18:51:10 ]
  
 
ten bład ktory odczytałes pewnie jest stary. A co do tego falowania obrotów zobacz kable przy silniczku krokowym. Kiedys takie cos widziałem. Obejrzyj wszystkie wtyczki przy silniku odepnij psiknij czyms do poprawienia przepływu. Nawet jak zrobisz na gorąco odczyt błedów moze zadnego nie pokazać. Jak sobie przypomne przez co było to przy mnie te falowanie to napewno napisze. A przy tym roczniku zobacz czy przypadkiem gdzies z kabli nie zeszła izolacja ze starosci.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2009-04-03 21:14:58 ]
  
 
Zauważyłem że ta "usterka" pojawia sie po myciu auta lub w dni z rosą, wilgotne od rana. Więc może rzeczywiście te kable gdzieś mają zwarcie, przebicie
  
 
Kable są be w takim układzie.
  
 
Cytat:
2009-04-03 21:14:02, homer171 pisze:
ten bład ktory odczytałes pewnie jest stary. A co do tego falowania obrotów zobacz kable przy silniczku krokowym. Kiedys takie cos widziałem. Obejrzyj wszystkie wtyczki przy silniku odepnij psiknij czyms do poprawienia przepływu. Nawet jak zrobisz na gorąco odczyt błedów moze zadnego nie pokazać. Jak sobie przypomne przez co było to przy mnie te falowanie to napewno napisze. A przy tym roczniku zobacz czy przypadkiem gdzies z kabli nie zeszła izolacja ze starosci. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2009-04-03 21:14:58 ]




nie starszy niż z przed 10 uruchomień silnika chyba że ktoś mnie w jajo zrobił
  
 
Awaria znów wystąpiła i na gorąco odczytałem kod usterki (żaden) wyglada na to że może silniczek krokowy sie zawiesza ponieważ jak dodaje gazu to i silnik ma 2000 obr/min to tak zostaje, jak dam gazu do 3000 obr/min to tez tak pozostaje. Jutro go zdemontuje i wyczyszcze. Moze coś pomoże
  
 
silnik krokowy działa tylko ponizej pewnych obrotów. Tak jak mowiłem obejrzyj wiazki elektryczne. Raczej watpie zeby silnik krokowy gdy sie zawiesi robi taki efekt. Zobacz tez czujnik połozenia przepustnicy.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2009-04-09 17:44:47 ]
  
 
podjedź w sobotę, podepniemy pod kompa i zobaczymy odczyty z TPS itd.
namiary na mnie masz w profilu, ew priv