Toyota previa 2,4 1997 r.przebieg 185000 km.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem z toyotką od jakiegoś czasu miałem problem z odpaleniem tzn zapaliła ale po chwili zgasła powtarzało się to co jakiś czs a potem mineło,niestety dwa tygodnie temu odmówiła posłuszeństwa na dobre i nie obyło sie bez lawety,sprawdziłem dosłownie wszystko ,pompę paliwa,kopułkę ,przewody,przekaźniki itp,niestety na kablu zasilającym pompę paliwa brak napięcia silnik kręci ale nie odpala,podpiołem napięcie na sztywno na pompę, pompa ruszyła ale silnik nie zagadał,podejrzewam jeszcze komputer,lub czujnik położenia wału,jeżeli ktoś miał podobne problemy lub wie gdzie udeżyc będę bardzo wdzięczny.pozdrawiam eszystkich użytkowników.
  
 
A przeplywomierz powietrza masz klapowy czy na goracy drut??
No i zapomniales dodac ze gaz pewnie jest
  
 
przepływomierz klapkowy,nie posiadam instalacji gazowej i nie planuję załozenia.pozdrawiam
  
 
w nawiązaniu do problemów z previą ,po całodziennej batalii w garażu i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem silnik jakby chciał zapalić wydał parę obrotów i nic-podejżewam dalej jakąś niesprawność elektryki,ze schemetu wyczytałem o oprniku pompy paliwa ale chyba nie ma to większego znaczenia gdyż pompa była podłączona na ostro (zresztą i tak takowego nie mogę zlokalizować)w instukcji piszą lewa strona silnika ale nic tam takiego nie ma.
  
 
Cytat:
2009-04-05 01:43:52, adamalfa pisze:
przepływomierz klapkowy,nie posiadam instalacji gazowej i nie planuję załozenia.pozdrawiam


Wewnatrz przeplywomierza klapowego ...po zdjeciu czarnej pokrywki z plastyku z samej gory korpusu przeplywomierza znajdziesz plytke potencjometru i styki ktore wlaczaja przekaznik zasilania pompy i wtryskiwaczy.Sprawdz czy jest tam napiecie,a po wychylaniu klapy pomiarowej przeplywomierza powinna ruszyc pompa paliwa i powinno sie pojawic zasilanie na kostce wtryskiwaczy-mase wystawia komputer tak dla przypomnienia.
Jak sobie nie poradzisz zapraszam do Katowic z worem pieniedzy
To taki zart serwisowy
  
 
ok jutro atak na toyotkę i jeszcze sobie przypomniałem elektronik w serwisie naprawiał mi wiązkę która leci do przepływomierza ,możliwe że coś polutował mie tak lub zimny lut.
dzięki za wskazówki odpiszę jak poszło. dzięki pozdrawiam i życzę miłego dnia (proszę o nr.telefonu w sprawie kontaktu)
  
 
Cytat:
2009-04-05 13:19:48, adamalfa pisze:
ok jutro atak na toyotkę i jeszcze sobie przypomniałem elektronik w serwisie naprawiał mi wiązkę która leci do przepływomierza ,możliwe że coś polutował mie tak lub zimny lut. dzięki za wskazówki odpiszę jak poszło. dzięki pozdrawiam i życzę miłego dnia (proszę o nr.telefonu w sprawie kontaktu)


No dobra a kiedy ostatnio dzialalo dobrze?I dlaczego wiazka byla naprawiana?
Nr masz na priva
  
 
naprawiana była wiązka ponieważ samochód był po naprawie blacharskiej i gośc kątówką przeleciał po kablach,ale od tego czasu działało wszystko poprawnie tylko co jakiś czas pojawiał się problem z zapaleniem np.jednego dnia był problem trzabyło się trochę nakręcic rozrusznikiem ale potem znów było ok odpalała od buta a teraz game ower.
  
 
Cytat:
2009-04-05 19:01:09, adamalfa pisze:
naprawiana była wiązka ponieważ samochód był po naprawie blacharskiej i gośc kątówką przeleciał po kablach,ale od tego czasu działało wszystko poprawnie tylko co jakiś czas pojawiał się problem z zapaleniem np.jednego dnia był problem trzabyło się trochę nakręcic rozrusznikiem ale potem znów było ok odpalała od buta a teraz game ower.


A jakis alarm albo odciecie posiadasz w tym samochodzie??
  
 
jest orginalny alarm toyoty ale wszystko ok,odcięcia innego nie ma.
  
 
witam w nawiązaniu do naszej rozmowy w sprawie previi kłopoty z odpaleniem
sprawdziłem przepływomierz jak radziłeś,pompa ruszyła po odchyleniu klapki,ale toyotka nie odpaliła nie odpaliła co proponujesz dalej, bo kończa mi sie pomysły?!
  
 
Cytat:
2009-04-08 20:23:39, adamalfa pisze:
witam w nawiązaniu do naszej rozmowy w sprawie previi kłopoty z odpaleniem sprawdziłem przepływomierz jak radziłeś,pompa ruszyła po odchyleniu klapki,ale toyotka nie odpaliła nie odpaliła co proponujesz dalej, bo kończa mi sie pomysły?!


A jak krecisz rozrusznikiem to klapa sie wychyla??bo gdyby rura dolotowa pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica byla nieszczelna to sie nie wychyli i nie wlaczy pompy.
A iskra na swiecach jest??
  
 
witam sory że zawracam gitarę ale nie miałem czau do toyotki,zacząłem sprawdzanie całej elektryki od nowa i to co stwierdziłem;
-na świecy brak iskry
-na cewce zapłonowej brak napięcia
-moduł zapłonowy (igniter)napięcie jest
zgodnie ze schematem napięcie podawane jest z ecu.
na module są 5 pinowe złącza;1nieb.czer,2nieb.czar.,3czar.czerw,4czarny,5czarny
pomiędzy 1 a 4 jest napięcie 4,94,pomiędzy 3a4 12,4 volt
pomiędzy 2 a 5 nie ma nic.
wychodzi na to że moduł padł gdyż napięcie zasilani i sterowanie z ecu dochodzą do modułu a dalej echo
co radzisz i co myślisz o tym?
pozdrawiam i czekam na poradę.
  
 
Cytat:
2009-04-17 23:23:24, adamalfa pisze:
witam sory że zawracam gitarę ale nie miałem czau do toyotki,zacząłem sprawdzanie całej elektryki od nowa i to co stwierdziłem; -na świecy brak iskry -na cewce zapłonowej brak napięcia -moduł zapłonowy (igniter)napięcie jest zgodnie ze schematem napięcie podawane jest z ecu. na module są 5 pinowe złącza;1nieb.czer,2nieb.czar.,3czar.czerw,4czarny,5czarny pomiędzy 1 a 4 jest napięcie 4,94,pomiędzy 3a4 12,4 volt pomiędzy 2 a 5 nie ma nic. wychodzi na to że moduł padł gdyż napięcie zasilani i sterowanie z ecu dochodzą do modułu a dalej echo co radzisz i co myślisz o tym? pozdrawiam i czekam na poradę.


Zapnij zamiast wtryskiwacza zaroweczke 1.2 wata i pokrec silnikiem czy mryga, lub czy swiece sa mokre od paliwa po 15 sek kreceniu.
Jezeli masz to rozwiazanie z modulem na zewnatrz i cewka wysokiego napiecia w aparacie zaplonowym,to raczej moduly nie lecialy tylko cewki.Raz w zyciu wymienilem modul bo go skopcili poprzedni naprawiacze podczas prob.
  
 
Cytat:
2009-04-17 23:23:24, adamalfa pisze:
witam sory że zawracam gitarę ale nie miałem czau do toyotki,zacząłem sprawdzanie całej elektryki od nowa i to co stwierdziłem; -na świecy brak iskry -na cewce zapłonowej brak napięcia -moduł zapłonowy (igniter)napięcie jest zgodnie ze schematem napięcie podawane jest z ecu. na module są 5 pinowe złącza;1nieb.czer,2nieb.czar.,3czar.czerw,4czarny,5czarny pomiędzy 1 a 4 jest napięcie 4,94,pomiędzy 3a4 12,4 volt pomiędzy 2 a 5 nie ma nic. wychodzi na to że moduł padł gdyż napięcie zasilani i sterowanie z ecu dochodzą do modułu a dalej echo co radzisz i co myślisz o tym? pozdrawiam i czekam na poradę.


Uklad dziala tak ze w momencie kiedy ma nastapic zaplon ,modul kopie w cewke HV okolo 200V,tak ze raczej nic tutaj nie zmierzysz statycznie.Trzeba miec cewke na podmianke.Pomiary samej cewki tez niczego nie wykaza bo przewaznie ma przebicie wewnatrz i rezystancja bedzie dobra a iskra zamiast skakac na swiecy skaczae wewnatrz cewki.
  
 
świece są mokre po kręceniu,zamówiłem już w toyocie kopułkęi palec rozdzielacza i kable,oraz moduł zapłonu w takim razie domówię jeszcze cewkę,bo jeżeli napięcia pojawiają się na module to musi być coś po drodze .
  
 
jak to nie pomoże to zamawiam lawetę i przywoże auto do pana.pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-04-19 15:03:49, adamalfa pisze:
jak to nie pomoże to zamawiam lawetę i przywoże auto do pana.pozdrawiam.


Mysle ze taniej byloby juz dawno przywiezc samochod.