[MKVII] zatarty zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wiem, ze na tym forum bylo juz o odpowietrzaniu skrzni korbowej, ale ja mam pytanie czy te zaworki odpowietrzania skrzyni korbowej sa takie same? (na zdieciach) Moze sie ktos orientuje, bo mi sie wydaje ze nie. Nie moge znalezc takiego jak ja mam, zreszta jest tam nr. 928F-9C968-B1C.
Mam Escorta 1.6 16V kombi 95r 145tys. I jeszce chcialem sie upewnic czy jest on napewno do wymiany? Na gabce pod obudowa filtra powietrza byl olej- niezbyt duzo, ale byla zaolejona. Dmuchajac z kazdej strony, nawet mocno w zaworek- nie przepuszczal powietrza. Przy potrzasaniu nic nie bylo slychac
(podobno ma grzechotac lekko).No i obroty po nagrzaniu silnika zaczynaja falowac od 900 do 1500.Czy zawor ma objawy zatarcia?
Moj wyciagniety zaworek:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbbbf744c31247ba.html
Jaki znalazlem:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ca8184f37a31ee6.html

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-04-05 09:56:22 ]
[ powód edycji: Niezgodność tematu z regulaminem ]
  
 
Zatarty, kolego, albo osadził sie na nim nagar, mozna go zregeneroiwac, bądz na początek umyc dobrze.
Zaworki sa w dwóch rodzajach, metalowy i plastikowy, oba maja ta sama zasade działania, a na numer czesci nie patrz.
  
 
Dzieki bardzo, mam metalowy. Wole wymienic, ale mam problem ze znalezieniem takiego jak moj: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbbbf744c31247ba.html
Auto bylo sprowadzane z Niemiec. Jezeli ktos posiada sprawny taki zaworek prosze o kontakt GG nr.8716510.
  
 
Zaraz, bo widze ze Ty pomyliłeś częśc, to mi bardziej wyglada na regulator cisnienia paliwa, skad to wyciagnąłeś??
Bo to nie jest zaworek odp skrzyni korbowej
  
 
klik tak wyglada zawor odpowietrzania korbowej
  
 
No tak to pewnie regulator cisnienia paliwa. Wyjalem go stad:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea8650a69173b2a1.html
A w takim razie gdzie mam szukac tego zaworka w 1.6 16V?
  
 
a no faktycznie regulator
Zaworek masz po prawej stronie patrząc na silnik obok kol. wydechowego, odchodzi od niego taka mała rurka w ksdztałcie L i idzie pod cewka zapłonową.
Zdejmujesz rurke, i wyciagasz zaworek, mocowany on jest na wcisk w gumową uszczelkę.
  
 
No to problem mi rozwiazales! Dzieki wielkie. Jutro wejde na kanal i zrobie z tym porzadek po ogledzinach. Pozdrawiam!
  
 
Po co kanał? Z góry jest dojście.
  
 
Autko mi na obrotach szalalo. Zaworek odp.skrzyni korbowej przepuszczal w obydwie strony Wymieniony. Przewod odpowietrzania tzw.L-ka byl rowniez w oplakanym stanie. Odratowalem,bo cena 5-6 cm.wezyka to 42-45zl tragedia!
Zaden z 2 mechaniorow nie pomyslal nawet o tak prostej czynnosci o odpowietrzaniu, a wymyslali bajki.
Zastanawia mnie tylko czy czysci sie ta wneke tez, gdzie zaworek siedzi (skraplacz par oleju?) tam to dopiero robi sie syf, sadzac po wlozeniu tam palca.
Autko plynnie chodzi, Dzieki za pomoc!
  
 
Cytat:
2009-04-08 01:04:02, Dawid29 pisze:
Zastanawia mnie tylko czy czysci sie ta wneke tez, gdzie zaworek siedzi (skraplacz par oleju?) tam to dopiero robi sie syf, sadzac po wlozeniu tam palca.




Ja jestem właśnie w trakcie czyszczenia tego zaworka i podpinam się pod pytanie? czy ta wnęke też się czyści? I jeśli przepuszcza powietrze w obydwie strony to chyba nie dobrze co?


[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2009-10-12 10:58:00 ]
  
 
No i co z tego, że zaworek przepuszcza w obie strony?
Tak ma być. On pracuje przy nadciśnieniu i podciśnieniu. Wystarczy wymoczyć zaworek w benzynie i dobrze wypłukać. Wato też sprawdzić (w przypadku 1,6 16V z plastikowym kolektorem) drugą część wężyka. Tą do kolektora. Bo potrafi go zassać albo pęknie i też nie trzyma obrotów.
  
 
Trochę odkopię temat.
Jak sprawdzić, czy zaworek jest dobry? Bo wyciągałem go i jak odwróciłem "do góry nogami" to tak jakby ten grzybek w środku opadał ok. 1mm albo 2mm.