Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-12 02:41:25 Witam,
Dzisiaj po wymianie elektryki (świece, kable etc.) oraz filtra powietrza podczas jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i zatrzymaniu się na nim silnik mi gasł. Działo się to przez około 10 minut. Za każdym razem jak wciskałem sprzęgło i hamulec by się zatrzymać to silnik padał i trzeba było odpalać. Również gdy zwalniałem i wciskałem sprzęgło by zmienić bieg przy dojeżdzaniu do skrzyżowania wskazówka obrotomierza na chwile spadła do 0 i podniosła się na 1,5k obrotów... Działo się to na gazie, nie sprawdzałem na benzynie. Po około 15 minutach wszystko wróciło do normy i później już esperak jeździł normalnie. Czy to wina wymiany filtra powietrza? Dodam też że z początku jak wyjeżdżałem spod bloku to samochód miał tak jakby za mało mocy i działy się problemy z gaśnięciem silnika. Jak już wspomniałem po około 15 min / 10km wszystko chyba wróciło do normy, Silnik znowu pracował dobrze i nie gasł przy zatrzymywaniu. |
marob90 Daewoo Espero Mysłowice | 2009-04-12 09:46:58 Ja coś takiego miałem w Cinkusiu, wystarczyło że zwiększyłem obroty i było OK |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-04-12 09:49:14 Na moj gust to moze byc krokowy. Zobacz tez czy aby nie masz nieszczelnej puszki od filtra powietrza. |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-12 11:09:54 Było to może spowodowane samoczynnym resetem komputera?
Bo jako laik w tych sprawach o resecie dowiedziałem się po fakcie :/ |
hary Daewoo Espero 2.0 Wolbórz | 2009-04-14 11:03:11 ja wymienilem kopulke zaplonowa i bylo dobrze |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-14 13:42:52 Już działa normalnie, chociaż nie zawsze chce zapalić od razu, trzeba go kręcić trochę dłużej tak jak to było przed wymiana kabli, świec, kopułki i palca. |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-14 20:08:35 Naturalnie NGK |
Nortonn Pszczółka / BYŁO Esp ... Łódź | 2009-04-14 20:31:08 Dorzucę może swoje dwa grosze.
Gdy przez pewien czas jeździłem tylko na vpower autko paliło na dotyk. Nie było potrzeby kręcenia rozrusznikiem bo załapał od razu. Zacząłem jeździć na gazie i codziennie rano potrzebuje kilku sekund by zaskoczyć. |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-04-15 09:03:24 Ja bym stawiał na nieszczelny układ dolotowy. Może nieszczelność powstała właśnie przy wymianie filtra powietrza. [ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2009-04-15 09:04:06 ] |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-04-15 09:39:57 To może i moja rada.
Najpierw odpowiedz sobie na kilka pytań. 1. Kiedy zmieniałeś filtr powietrza? 2. Kiedy zmieniałeś filtr gazu? 3. Kiedy zmieniałeś filtr paliwa? 4. Kiedy robiłeś reset kompa i ponownie go "programowałeś"? Zwykle samochód gaśnie z powodu zbyt ubogiej mieszanki na biegu jałowym. Jeśli dzieje się to na benzynce, to jesteś w stanie sobie sam z tym poradzić. W jaki sposób? wymiana filtra paliwa i reset kompa z ponownym "nauczeniem" krokowca powinno załatwić sprawę. Natomiast jeśli dzieje się to tylko na LPG to musisz jechać na regulację do gazowników. |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2009-04-15 13:30:02
kabelki sa Git, chociaz Tesla też podobno niczego Sobie. Myslałem przetestować Brisk Platinumy... A co sądzicie o świeczkach DENSO albo BERU. Ktoś na nich śmigał ? |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-15 16:24:30
1. Przy wymianie kabli 2. Nie wymieniałem 3. Czeka na wymiane 4. Nie robiłem, a jak się go "programuje"? |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-04-15 17:05:56
Najpierw zmień filtry! Następnie możesz przystąpić do resetu ustawień kompa. Odłączasz klemy z aku na jakieś 2-3min. Podłączasz ponownie, kręcisz rozrusznikiem i na zapalonym silniku czekasz, aż osiągnie normalną temperaturę pracy, czyli ok. 90*C (wskaźnik w połowie skali) Jedziesz samochodem na jakiś prosty odcinak drogi, rozpędzasz strzałę do ok. 80km/h, luzujesz i toczysz się tak do jakiś 40km/h. przez ten czas sterownik silniczka krokowego powinien "nauczyć" się jak utrzymać obroty. Powodzenia! |
flykrzysiek Daewoo Espero Melbourne-Australia | 2009-04-15 21:14:56 witam po dlugiej przerwie,
czytajac ten temat, to moje espero tez niedawno wywinelo mi kilka razy taki numer- na zlosc na swiatlach kiedy byly najwieksze korki w miescie, wiec sobie pomyslcie... i pozniej byl spokoj, ale nie dawno zauwazylem, ze startujac z jedynki lub dajac gazu na "luzie" [cokolwiek to znaczy] to auto wyje jak mig dwudziestypierwszy. to odglos podobny do samochodzika na sprezynke ;] wszyscy twierdza, ze jest okay z autem, ale ono nie gada po mojemu i wiem, ze cos jest nie tak. moze byc to cos z rozrzadem ? korzystajac z okazji [nie zakladania nowego tematu] wszyscy naokolo i wkolo twierdza, ze do fotela nie da sie dokupic mechanizmu, ktory trzymalby moj fotel [oparcie] ktore jest obecnie w stanie niewazkosci bedace w objeciach z kolem zapasowym. Greetz |
seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-04-15 21:25:45
A nie myślałeś o zakupie całego fotela? http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=fotel+espero [ wiadomość edytowana przez: seboos dnia 2009-04-15 21:28:25 ] |
flykrzysiek Daewoo Espero Melbourne-Australia | 2009-04-16 10:59:07
no fajnie- padla mi sprezarka-350 zl, przod caly, cos tam jeszcze i kurcze jeszcze fotel - to jak go kupie to wloze dosc duza sume ok. 1000zl do dziesiecioletniego auta, a to mi sie raczej nie oplaci. |
pjacek26 Klubowy Weteran Scenic+Espero Iłowa | 2009-04-16 11:25:42 ja miałem kilka dni temu dokładnie to samo w scenicu (na benzynie i na gazie), wymieniłem kable WN na boscha i niby na razie przestał gasnąć ale i tak wydaje mi się że wolne obroty są jakieś odrobinę niestabilne jeszcze, wymienię jeszcze dzisiaj filtr powietrza. |
arturbn espero krakow | 2009-04-28 19:22:23 Ja tak miałem na gazie i po kontroli u gazownika okazało się ze jest reduktor gazu do wymiany. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2009-05-06 23:49:44 W tym wątku >> KLIK << w 4 poście od góry, niejaki rumcajs opisuje inne czary związane z resetem kompa - podobno trzeba jeszcze zaprogramować przepustnicę...
Dziwne to jakieś wyczyny - trochę nielogiczne - ale niech jemu będzie. Z drugiej strony to nie wydaje mi się, żeby więcej niż 0,5% mechaników wiedziało o takich procedurach Nie mam książki, ale czy Morawski pisze o czymś takim ? |