MKVI Pompa paliwa - nie wyłącza się przy zgaszonym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Normalnie po przekręceniu zapłonu i nieuruchamianiu silnika pompa powinna się wyłączyć po kilku sekundach a u mnie chodzi cały czas w moim 1,8 16V.
Jakiś błąd czy może tryb awaryjny pracy komputera wtryskowego? Generalnie poza tym silnik pracuje idealnie.

[ wiadomość edytowana przez: AXELro dnia 2009-04-12 13:53:33 ]
  
 
Jakoś tak dyskusja na IDENTYCZNY problem była całkiem niedawno...
  
 
Najczęściej świadczy to o uszkodzeniu procesora jednostki sterujacej.
  
 
A czy gdyby procesor był uszkodzony auto wogóle nadawałoby się do jazdy? Silnik pracuje normalnie, przyspiesza bez problemów, nie kopci i pali naprawdę mało jak na motor 1,8

Restart komputera nic nie dał.
  
 
Z tego co wiem, to w taki własnie sposób komputer informuje o problemie/uszkodzeniu.
Musiał bys jeszcze test strzelic było by wiadomo, badz podmianke kompa.
  
 
Nie jestem pewien ale chyba kiedyś czytałem w książce o fordzie do roku 1994 bodajże, że w taki sposób komputer informuje o uszkodzeniu jakiegoś elementu z układu wtryskowego. Może również być to jakiś czujnik? Ma ktoś tą książkę? Pomarańczowa okładka chyba WKŁ z MK VI zielonym na okładce.
  
 
własnie o to samo chodzi, tylko nie o czujnik bo zaden za to nie odpowiada a o komputer bo to on steruje pompa paliwa.

Ostateczność to jakas zwara w skrzynce bezp. i stad takie cyrki.
Ale najprosciej to podmienic kompa i wtedy sprawdzic.
  
 
witam,
książka o której wspominał kolega AXELro mówi dokładnie tak, cytuję


'W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne
urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt
wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego
urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnegojest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca
pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1
sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne
urządzenie sterujące.
Jeżeli natomiast elektroniczne urządzenie sterujące wykryje niewłaściwy sygnał któregoś z
czujników, zastępuje ono te informacje danymi wartości średnich zaprogramowanymi w jego pamięci.
Równocześnie zapamiętuje ono (kodem) w pamięci numer uszkodzonego elementu. Za pomocą
specjalnego testera diagnostycznego Ford, podłączonego do złącza diagnostycznego elektronicznego
urządzenia sterującego, można następnie odczytać zawartość pamięci diagnostycznej i ustalić przyczynę
niesprawności."

a tak moim zdaniem sprawdziłbym przekaźnik R8 i R9 ewentualnie skrzynkę bezpieczników czy gdzieś zwarcia nie ma..

  
 
Ja też obstawiam przekaźnik. Padł sobie zwarł pompkę i teraz jedzie cały czas.
Weźmy pod uwagę że według lektury pompa na załączonym zapłonie ma działać bez przerwy jeżeli wystąpiła ewentualna usterka. A koledze chodzi cały czas !